Заняття з елементами тренінгу для класних керівників «Психологічне розвантаження»
Мета тренінгу:
Тривалість: 90 хвилин
Необхідні матеріали:
План заняття:
1. Вступ та налаштування (10 хвилин)
Привітання та коротке знайомство.
Мета заняття: розвантажити напругу, навчитися новим технікам релаксації та підтримки.
Короткий інструктаж щодо взаємоповаги та конфіденційності в групі.
Вправа: «Поточний стан»
Учасники по черзі називають три слова, які описують їхній поточний емоційний стан. Це допоможе кожному налаштуватися на тему тренінгу.
2. Техніки саморегуляції та зняття стресу (15 хвилин)
Міні-лекція: «Що таке стрес і його наслідки?»
Коротке пояснення природи стресу, його фізичних і психологічних проявів. Розмова про важливість психологічного розвантаження для вчителів.
Вправа: «Дихальні техніки для релаксації»
Навчання простим дихальним вправам (наприклад, техніка "4-7-8", глибоке діафрагмальне дихання). Учасники виконують ці вправи, щоб відчути миттєвий ефект заспокоєння.
3. Практика фізичного розслаблення (20 хвилин)
Вправа: «Прогресивна м'язова релаксація»
Учасники по черзі напружують і розслабляють різні групи м'язів під керівництвом ведучого. Ця техніка допомагає зняти фізичну напругу.
Вправа: «Візуалізація спокою»
Коротка медитація з візуалізацією. Учасники уявляють себе в спокійному місці (наприклад, на пляжі або в лісі) і занурюються у відчуття релаксації та спокою.
4. Групова робота: Стратегії подолання стресу (20 хвилин)
Вправа: «Ресурси для подолання стресу»
Учасників ділять на малі групи (3-4 особи) і пропонують обговорити свої власні методи подолання стресу. Кожна група записує стратегії на аркуші паперу і ділиться з усіма. Наприклад: фізичні вправи, хобі, проведення часу з родиною, музика тощо.
Дискусія:
Обговорення запропонованих стратегій, обмін досвідом та порадами. Ведучий підсумовує і додає нові ідеї для стрес-менеджменту, як-от ведення щоденника емоцій, техніки тайм-менеджменту.
5. Завершення та підбиття підсумків (15 хвилин)
Вправа: «Колесо балансу»
Учасникам пропонують оцінити своє життя за кількома сферами (робота, відпочинок, здоров'я, стосунки тощо) і визначити, де саме є дисбаланс. Після цього вони планують дії для відновлення балансу.
Зворотній зв'язок та обмін враженнями
Кожен учасник ділиться, що нового для себе дізнався і як планує застосовувати це у щоденному житті.
Вправа на завершення: «Три позитиви»
Учасники діляться трьома позитивними моментами, які вони відчувають після заняття.
Заключне слово:
Підсумувати важливість регулярного розвантаження для професійної ефективності та особистого благополуччя.