РІЧНИЙ ПЛАН
роботи психологічної служби
Зносицького ліцею
на 2024-2025 навчальний рік
Вступ
Річний план роботи психологічної служби Зносицького ліцею складено на основі:
Робота психологічної служби Зносицького ліцею здійснюється з урахуванням наступних державних програм:
І. Аналітична частина
У 2023-2024 н.р. психологічна служба ліцею виконувала такі завдання:
Основні види діяльності соціального педагога:
Діагностика
Профілактична робота
Консультування
Просвітницька робота
Зв’язки з громадськістю
Основні види діяльності практичного психолога:
Діагностика
Профілактична робота
Корекція
Консультування
Просвітницька робота
ІІ. Цілепокладаюча частина
Науково-методична проблемна тема психологічної служби Зносицького ліцею:
«Виховання компетентної особистості шляхом впровадження соціально-комунікативних та життєвих навичок в освітньо-виховному процесі»
Мета:
Завдання психологічної служби:
Основні види діяльності психологічної служби:
Діагностика – психологічне обстеження дітей і підлітків, їх груп та колективів, вивчення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання.
Корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи.
Профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі.
Реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, молоді, які перебувають у кризовій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності.
ІІІ. Змістова частина
№ з\п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/ аудиторія |
Відмітка про виконання |
1 |
Діагностика |
|||
1.1. Соціальна паспортизація класів. Складання соціального паспорту ліцею (виявлення категорій учнів та сімей). |
Вересень |
1-11 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.2. Поновлення банку даних дітей з особливими освітніми потребами. |
Вересень |
1-11 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.3. Дослідження проявів булінгу «Булінг в колективі». |
Вересень |
5-8 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.4. Адаптація першокласників до шкільного навчання:
|
Вересень – листопад |
Учні 1 кл. |
Практичний психолог |
|
1.5. Анкетування батьків «Вивчення особливостей виховання в сім’ї». |
Жовтень-листопад |
батьки учнів 1-х класів |
Соціальний педагог |
|
1.6. Соціометричне дослідження (методика Дж. Морено). |
Жовтень |
Учні 5 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.7. Адаптація учнів 5-х класів:
|
Вересень-листопад |
Учні 5 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.8. «Анкета (для класного керівника)» для визначення ступеня вираженості навчальних рис та психологічного клімату класу. |
Жовтень |
Кл. керівники 1, 5 кл. |
Практичний психолог |
|
1.9. Індивідуальні діагностичні обстеження учнів з проблем неуспішності, порушенні поведінки, конфліктів. |
за запитом |
певна група дітей |
Соціальний педагог |
|
1.10. Виявлення дітей «групи ризику» (методика М. Рожков, М. Ковальчук). |
за запитом |
певна група дітей |
Соціальний педагог |
|
1.11. Анкетування батьків з метою виявлення проблем у вихованні та навчанні. |
Жовтень |
батьки учнів 5-х класів |
Соціальний педагог |
|
1.12. Анкетування «Здоровий спосіб життя».
|
Грудень |
3-4 кл. |
Соціальний педагог |
|
1.13. Анкета «Безпека в соціальних мережах». |
Грудень |
5-8 кл. |
Практичний психолог |
|
1.14. Анкетування «Суїцидальних тенденцій учнівської молоді». |
Січень |
7-8 кл. |
Практичний психолог |
|
1.15. Методика-опитувальник Г. Айзенка (типи темпераменту). |
Січень |
7-9 кл |
Практичний психолог |
|
1.16. Анонімне анкетування щодо вживання наркотичних та алкогольних речовин. |
Лютий |
10-11 кл. |
Практичний психолог |
|
1.17. «Анкетування з проблем насильства та цькування (булінгу) в молодіжному середовищі». |
Лютий |
8-10 кл. |
Практичний психолог |
|
1.18. Дослідження профорієнтаційних нахилів учнів 9-х класів. |
Лютий – березень |
9 кл. |
Практичний психолог |
|
1.19. Визначення рівня толерантності підлітків. |
Квітень |
9 кл. |
Практичний психолог |
|
1.20 Анкетування учнів, вчителів та батьків ліцею на запит адміністрації. |
Протягом року |
Учні, вчителі, батьки |
Психологічна служба |
|
2
|
Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок |
|||
2.1. Рада профілактики правопорушень. |
Кожен місяць |
1-11 кл. |
|
|
2.2. Здійснення контролю за відвідуванням занять учнями групи ризику. |
Кожен місяць |
1-11 кл. |
|
|
2.3. Заходи для запобігання булінгу. |
Вересень |
1-11 кл. |
|
|
2.4. Заходи для запобігання та протидії домашньому насильству та насильству. |
|
1-11 кл. |
|
|
2.5. Запобігання протидії торгівлі людьми. |
Жовтень- Листопад |
9-11 кл. |
|
|
2.6. Проведення заходів з попередження захворювань ВІЛ/СНІД. |
Листопад |
9-11 кл. |
|
|
2.7. Проведення акції «16 днів проти насильства». |
Листопад- Грудень |
1-11 кл. |
|
|
2.8. Профілактика інтернет залежності. Булінг та кібербулінг – реальна загроза сьогодення. |
Лютий |
4-7 кл. |
|
|
2.9. Проведення заходів «Попередження соціально небажаних вчинків серед дітей молодшого шкільного віку». |
Квітень |
1-4 кл. |
|
|
2.10. Відеолекторії: - «Стоп булінг!»; - «Безпечна школа» відомого оратора Ніка Вуйчича; - Скажи булінгу «Ні!», перегляд мультфільмів, які навчають цінувати кожного; - «Алкоголізм, тютюнопаління – перші кроки до наркоманії». |
Протягом року |
|
|
|
2.11. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх. |
Травень |
5-8 кл. |
|
|
2.12. Систематичний контроль за відвідуванням занять дітьми, які знаходяться на обліку ліцею. |
Кожен тиждень |
1-11 кл.
|
|
|
3 |
Корекція |
|||
3.1. «Перший раз у 1 клас» (Н. Сидоренко). |
Жовтень – березень |
1 кл. |
Практичний психолог |
|
3.2. «Формування безпечної поведінки». |
Лютий – квітень |
8-11 кл. |
Практичний психолог |
|
3.3. Корекційно-розвивальне заняття «Я – п’ятикласник». |
Жовтень – грудень |
5 кл. |
Практичний психолог |
|
3.4. Робота з дітьми з «девіантною поведінкою». |
Листопад – січень |
1-11 кл. |
Практичний психолог |
|
3.5. Корекційно-розвивальні заняття з учнями інклюзивної форми навчання (визначених Примірним положенням про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами від 08.06.18 № 609). |
Протягом року |
Учні інклюзивної форми навчання |
Практичний психолог |
|
4
|
Консультування |
|||
4.1. Консультування за індивідуальними запитами самих . |
Протягом року |
1-11 кл. |
|
|
4.2. Індивідуальні консультації з учнями з профілактики правопорушень. |
Протягом року |
1-11 кл. |
|
|
4.3. Консультування педагогічних працівників, учнів щодо вирішення конфліктних ситуацій. |
Протягом року |
Педагоги |
|
|
4.4. Консультування класних керівників, батьків щодо роботи з учнями, які перебувають на обліку, та підвищення рівня їх відповідальності. |
Протягом року |
Кл. керівники батьки |
|
|
4.5. Проведення групових консультацій з учнями за результатами діагностики
|
Протягом року |
5-11 кл. |
|
|
4.6. Консультації вчителів 1, 5, 10 класів щодо перебігу адаптації. |
Протягом року |
Вчителі 1, 5, 10 кл. |
|
|
4.7. Консультації вчителів індивідуальної та інклюзивної форми навчання. |
Протягом року |
Вчителі інд. та інкл. форм навчання |
|
|
4.8. Консультації профорієнтаційного напрямку.
|
Протягом року
|
Батьки, учні, вчителі |
|
|
4.9. Допомога учасникам освітнього процесу, які потребують емоційної підтримки у складних життєвих обставинах, підтримки у прийнятті життєвих рішень або психологічної просвіти (психоедукації) щодо станів власного психічного здоров’я або психічного здоров’я членів сім’ї. |
Протягом року
|
|
|
|
3.10. Надання допомоги членам мультидисциплінарної команди щодо психологічної підтримки. |
Протягом року
|
|
|
|
3.11. Супровід учасника освітнього процесу протягом стабілізації його стану. |
Протягом року |
|
|
|
5 |
Зв’язки з громадськістю |
|
|
|
5.1. Відвідування учнів вдома. |
Протягом року |
Учні 1-11 кл. |
|
|
5.2. Відвідування родин, які опинилися в СЖО |
За потребою |
|
|
|
5.3. Співпраця з органами виконавчої влади. |
За потребою |
|
|
|
5.4. Вирішення проблемних питань зі службою у справах дітей Немовицької ОТГ. |
За потребою |
|
|
|
6 |
Просвіта |
|||
6.1. Розвивальна та соціально-перетворювальна робота, спрямована на зміцнення здоров’я і розвиток навичок здорового способу життя: «Здоровим бути модно», «Шкідливий вплив вживання психоактивних речовин», «Куріння та його наслідки», Квест «Ментальне здоров’я» |
Протягом року |
1-4 кл. 5-8 кл.
9-11 кл.
|
|
|
6.2. Перегляд фільмів та відеороликів з метою зміни ставлення до різних соціальних проблем. Мультфільми: «Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Вірте у любов, вірте у Різдво», «Курка, яка несла всяку всячину»; «Відео хвилинки правового інформування», «Зупини торгівлю людьми», «Безпека і статева культура. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом», «Життя на продаж». |
Протягом року |
1-4 кл.
5-7 кл.
8-11 кл.
|
|
|
6.3. Робота з учнями, які порушують поведінку в школі. Бесіди на тему: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Шкідливі звички шкільної молоді». |
Протягом року |
Учні 1-11 кл.
|
|
|
6.4. Робота з групою конфліктних дітей. Виховні години: «Безпечна поведінка», «Казкова подорож у світ конфліктів», «Шляхи подолання конфліктних ситуацій».
|
Жовтень – грудень
Лютий – березень |
1-4 кл.
5-8 кл. |
|
|
6.5. Перегляд та обговорення соціальних роликів: «Наслідки шкідливих звичок для підлітків», безпечний інтернет для дітей «Не будь рабом гаджетів!», «Людина починається з тебе!», «Не ведися на булінг - соціальний ролик. Кінодністер», соціальний ролик про дівчинку-підлітка «Я знаю як не треба». |
Протягом року |
Учні 1-11 кл.
|
|
|
6.6. Виступи:
|
За потребою |
Вчителі Батьки |
|
|
6.7. Популяризація ненасильницької моделі поведінки.
6.8. Інформаційно-просвітницькі заходи з метою психічного здоров’я здобувачів освіти. |
Протягом року
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.9. Години спілкування з дітьми для попередження їх втягнення до неформальних угрупувань, небезпечних для життя квестів, ігор, надавати учасникам освітнього процесу алгоритм дій в ризикованих ситуаціях, інформувати їх про номери «гарячих ліній». |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.10. Виступи на батьківських зборах, педрадах, нарадах (повідомлення результатів психологічних досліджень, надання рекомендацій). |
За потребою |
Учасники освітнього процесу |
|
|
6.11. Підготовка буклетів, пам’яток тощо. |
Протягом року |
|
|
|
6.12. Виховні години за запитом класного керівника |
Протягом року |
|
|
|
7 |
Інше (організаційно-методична робота) |
|||
7.1. Складання плану роботи на рік, погодження планy. Розробка графіку роботи. Щоденний план роботи.
|
Вересень
Протягом року |
|
Психологічна служба |
|
7.2. Написання актів обстеження житлово-побутових умов проживання учнів. |
Протягом року |
|
Соціальний педагог |
|
7.3. Підготовка звітної документації:
|
Вересень
Вересень
Грудень
Грудень
Квітень
Квітень
Грудень
Травень-Червень |
|
Психологічна служба
|
|
7.4. Підготовка інформації: - про міжнародний день боротьби жінок за мир;
|
Жовтень
Листопад
Листопад
Грудень
Лютий
Квітень
Квітень Травень Червень |
|
Психологічна служба |
|
7.5. Складання соціально-педагогічних карт на дітей напівсиріт, з неблагополучних сімей, позбавлених батьківського піклування. Складання методичних рекомендацій для батьків. |
Вересень- Жовтень |
|
|
|
7.6. Обробка даних діагностики, оформлення документації, самоосвіта, робота в бібліотеці. |
Протягом року |
|
Психологічна служба |
|
7.7. Підготовка до проведення виховних годин із дітьми, консультацій, бесід, занять, психолого-педагогічного консиліуму, до виступів на педрадах, батьківських зборах. |
Протягом року |
|
|
|
7.8. Участь у навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів та соціальних педагогів. Отримання фахової консультації у центрах соціальної роботи.
|
Протягом року |
|
|
|
7.9. Систематичне розміщення та поновлення матеріалів на сайті школи. |
Протягом року |
|
|