Психологічні вечорниці для педагогів
Доброго дня, шановні колеги. В рамках проведення проекту «Завжди поруч» ми з вами сьогодні зібралися. Метою цього проекту є підвищення рівня обізнаності педагогів щодо психологічної травми, посттравматичних стресових розладів;формування у педагогів практичних навичок щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; сприяння відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості в дітей та дорослих.
Цей проєкт засвідчив, що він сприяє оволодінню педагогами техніками та прийомами стабілізації психоемоційного стану та застосування їх на практиці, усвідомленню власних ресурсів, їх використання для психоемоційної стабілізації в ситуації стресу та збереженню психічного здоров’я дітей та дорослих.
Дозвольте запропонувати вам техніку «Медитація від тривог» для стабілізування вашого гармонійного балансу (перегляд медитації Н.Сабліної).
Рефлексія:
Хочу представити для вас вправу на відновлення ресурсу і заряду «внутрішньої батарейки». Робіть її протягом 1-3 днів. Так ви поступово згадуватимете і додаватимете ресурсні справи, не надто напружуючись і намагаючись зробити техніку ідеально.
1. Візьміть аркуш та ручку або відкрийте нотатку у телефоні.
2. Ваше завдання перерахувати все, що дає вам сили та додає радість у моменті. Це можуть бути їжа, люди, запахи, відчуття, предмети тощо. Будь-які, навіть найдурніші, на ваш погляд штуки.
Наприклад:
- Затишні мальованої картинки з мультиків;
- Прогулянки;
- Види красивих інтер'єрів ;
- Шум хвиль;
- Трав'яний чай;
- Похвала від близького;
- Прийняти ванну.
Нехай їх буде понад 10-20 пунктів.
Тепер розіб'ємо їх на групи.
1. Ті, які дуже прості у реалізації (понюхати кота, подивитися картинки).
2. Ті, що вимагають невеликих зусиль (вийти на прогулянку, заварити чай)
3. Ті, у які потрібно вкластися перед віддачею (будь-яка творчість).
Як користуватись списками?
По-перше, щодня виконуйте хоч щось із 1 групи, сповільнюючись та фіксуючи відчуття.
По-друге, плануйте ресурсні відносини з 2 і 3 груп регулярно, наприклад кілька разів на тиждень. Нехай мозок звикне, що в суботу о 21.00, щоб не сталося, ви заварюєте смачний чай і п'єте його (це додатково створить ритуал, що рятує від стресу і дає відчуття стабільності).
Ну а по-третє, постійно поповнюйте список.
«Солодкі спогади»
Цю техніку можна використовувати як для відновлення свого ресурсу, так і для занять у класі з дітьми.
«Наші спогади – це безцінний дар. Ми пам’ятаємо емоційно яскраві для нас моменти. Але наша психіка працює так, що негативні моменти ми згадуємо швидше й більш яскраво. Тоді як приємні хвилини «дістаємо» з пам’яті довше і трошки складніше».
Для виконання наступної вправи визначте проміжок часу і згадайте позитивні моменти, які відбулися в цей період. Запишіть список на аркуші (одним словом, тезою – як завгодно, але щоби ви розуміли, про що йдеться). Не треба насильства над собою – записуйте те, що приходить на думку, але воно обов’язково має бути приємним для вас.
Візьміть інший аркуш і намалюйте ці спогади у вигляді солодощів. Вони можуть лежати у вазі, на тарілці чи столі або бути «розкиданими» по паперу – як забажаєте й «побачите». (Якщо ви проводите цю вправу в групі, можна обговорити малюнки і спогади – Чи вдалося вам уявити спогади…?).
Солодощі, які з’являться на вашому малюнку, – це ваші ресурсні фрази. Ця техніка має пролонговану дію. Картинку можна з часом домальовувати, заповнювати новими чи згаданими спогадами.
Вправу варто виконувати для боротьби з тривожністю, відпочинку та наповнення свого емоційного ресурсу.