Психологічні вечорниці

Про матеріал
Психологічні вечорниці для педагогів. В рамках проведення проєкту Завжди поруч.
Перегляд файлу

Психологічні вечорниці для педагогів

Доброго дня, шановні колеги. В рамках проведення проекту «Завжди поруч» ми з вами сьогодні зібралися. Метою цього проекту є підвищення рівня обізнаності педагогів щодо психологічної травми, посттравматичних стресових розладів;формування у педагогів практичних навичок щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; сприяння відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості в дітей та дорослих.

Цей  проєкт засвідчив, що він сприяє оволодінню  педагогами техніками та прийомами стабілізації психоемоційного  стану та застосування їх на практиці, усвідомленню власних ресурсів, їх використання для психоемоційної стабілізації в ситуації стресу та збереженню психічного здоров’я дітей та дорослих.

Дозвольте запропонувати вам техніку «Медитація від тривог» для стабілізування вашого гармонійного балансу (перегляд медитації Н.Сабліної).

Рефлексія:

  1. Як ви себе почуваєте?
  2. Чи вдалося вам розслабитися під час медитації?
  3. Чи сподобалась вам техніка чи можливо це не ваш спосіб розслаблення?

Хочу представити для вас вправу на  відновлення ресурсу і заряду «внутрішньої батарейки». Робіть її  протягом 1-3 днів.  Так ви поступово згадуватимете і додаватимете ресурсні справи, не надто напружуючись і намагаючись зробити техніку ідеально.

            1. Візьміть аркуш та ручку або відкрийте нотатку у телефоні.

            2. Ваше завдання перерахувати все, що дає вам сили та додає радість у моменті.  Це можуть бути їжа, люди, запахи, відчуття, предмети тощо.  Будь-які, навіть найдурніші, на ваш погляд штуки.

 Наприклад:

-                      Затишні мальованої картинки з мультиків;

-                      Прогулянки;

-                      Види красивих інтер'єрів ;

-                      Шум хвиль;

-                      Трав'яний чай;

-                      Похвала від близького;

-                      Прийняти ванну.

         Нехай їх буде понад 10-20 пунктів.

         Тепер розіб'ємо їх на групи.

         1. Ті, які дуже прості у реалізації (понюхати кота, подивитися картинки).

         2. Ті, що вимагають невеликих зусиль (вийти на прогулянку, заварити чай)

         3. Ті, у які потрібно вкластися перед віддачею (будь-яка творчість).

         Як користуватись списками?

По-перше, щодня виконуйте хоч щось із 1 групи, сповільнюючись та фіксуючи відчуття.

По-друге, плануйте ресурсні відносини з 2 і 3 груп регулярно, наприклад кілька разів на тиждень.  Нехай мозок звикне, що в суботу о 21.00, щоб не сталося, ви заварюєте смачний чай і п'єте його (це додатково створить ритуал, що рятує від стресу і дає відчуття стабільності). 

Ну а по-третє, постійно поповнюйте список.

«Солодкі спогади»

Цю техніку можна використовувати як для відновлення свого ресурсу, так і для занять у класі з дітьми.

«Наші спогади – це безцінний дар. Ми пам’ятаємо емоційно яскраві для нас моменти. Але наша психіка працює так, що негативні моменти ми згадуємо швидше й більш яскраво. Тоді як приємні хвилини «дістаємо» з пам’яті довше і трошки складніше».

Для виконання наступної вправи визначте проміжок часу і згадайте позитивні моменти, які відбулися в цей період. Запишіть список на аркуші (одним словом, тезою – як завгодно, але щоби ви розуміли, про що йдеться). Не треба насильства над собою – записуйте те, що приходить на думку, але воно обов’язково має бути приємним для вас.

Візьміть інший аркуш і намалюйте ці спогади у вигляді солодощів. Вони можуть лежати у вазі, на тарілці чи столі або бути «розкиданими» по паперу – як забажаєте й «побачите». (Якщо ви проводите цю вправу в групі, можна обговорити малюнки і спогади – Чи вдалося вам уявити спогади…?).

Солодощі, які з’являться на вашому малюнку, – це ваші ресурсні фрази. Ця техніка має пролонговану дію. Картинку можна з часом домальовувати, заповнювати новими чи згаданими спогадами.

Вправу варто виконувати для боротьби з тривожністю, відпочинку та наповнення свого емоційного ресурсу.

 

docx
Додав(-ла)
Кравчило Ярина
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 січня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку