Психологічний порадник
«Психологія успіху для академічно обдарованих дітей»
Мета: підвищення рівня самооцінки, формування стресостійкості
під час участі в предметних олімпіадах та конкурсах
Олена ГАРМАШ, практичний психолог, соціальний педагог
Ніжинської гімназії №3 Ніжинської міської ради Чернігівської області
Важкі часи народжують сильних людей.
Сильні люди створюють хороші часи.
Платон
Освіта — основа держави, без якої нічого не буде. Замисліться на секунду: якою зброєю воюють українці? Високотехнологічною. На опанування такої зброї на Заході відводять значну кількість часу. У той час як наші захисники й захисниці опановують нову техніку за тижні. І саме це — заслуга нашої школи та її вчителів. Тож згадаймо мудру істину, яку озвучив Отто фон Бісмарк: «Війни виграють не генерали, війни виграють шкільні вчителі».
ПАМ’ЯТАЙ, що перемога на олімпіаді – це не кількість балів, ранг чи медалі, це випробування на інтелектуальну та психологічну витривалість, здатність опанувати зайві емоції.
Найтиповіша проблема під час олімпіад – це стрес та тривога через невпевненість у власних силах. Помірне хвилювання у таких випадках може бути цілком корисним, адже в цей час мозок мобілізується і його продуктивність підвищується. Але коли переживання межують із панікою, то це лише заважає зосередитись. Як впоратися з емоціями на цьому етапі?
Тобі стануть у нагоді кілька порад
зі Всеукраїнської програми ментального здоров’я
«Ти як?»
Це надзвичайно потужний ресурс психічного здоров’я та психосоціальної підтримки в умовах надзвичайних ситуацій, адже кожна методика покликана задовольнити базові потреби та безпеку дітей.
Незважаючи на простоту деяких вправ, кожна з них несе певне наповнення, допомагає дітям стабілізуватися, відволіктися та заспокоїтися. Такі техніки можна використовувати самостійно або комбінувати з іншими. Першочергово навчаємо вправ, які стабілізують емоційний стан – це методики заземлення, заспокоєння, дихальні вправи, техніки миттєвої допомоги. А ще це своєрідні стратегії виживання, які дозволяють тілу заспокоїтися, віддалитися від емоційного болю, зрозуміти дійсність та адекватно реагувати на ситуацію.
Під час олімпіади чи конкурсу:
Установка: «Я зроблю все можливе»
Настанова на успіх: Уяви, що ти супергерой і тримаєш свій фронт – освітній, ти гідно представляєш свій заклад. Не панікуй, зберись, покажи свої вміння та силу.
Якщо результат виявився гірше, ніж очікувалося, не варто впадати у відчай. Необхідно пам'ятати, що кожна невдача – лише сходинка до нової перемоги. Це можливість зосередитися на позитивних моментах, які можна виокремити з отриманого досвіду (знайомство з новими друзями, пізнання нового досвіду, подолання перешкод, цікаві завдання).
У будь-якому випадку олімпіада чи змагання – це привід поставити виклик самому собі, перевірити свої здібності та можливості, це рух вперед, це ще одна сходинка до успіху)))
ЗАПАМ’ЯТАЙ, ТИ – ГОРДІСТЬ СВОЄЇ РОДИНИ,
ТИ – НАДІЯ НАШОЇ ГІМНАЗІЇ,
ТИ – ПОТУЖНА СИЛА ДЛЯ РОЗВИТКУ НАШОЇ ДЕРЖАВИ!!!
2024/2025 н.р.