Психологічний супровід один з головних чинників розвитку дитини з ООП. Розвиток психіки являє собою розвиток умінь та навичок у самообслуговуванні, навчанні, освіті, самостійному житті тощо.
Психологічний супровід дітей із порушенням у розвитку розглядається як діяльність психолога, яка спрямована на створення комплексної системи клініко-психологічних, психолого-педагогічних і психотерапевтичних у мов, що сприяють успішній адаптації дітей, їх реабілітації й особистісному становленні в соціумі. За визначенням ІЛ. Мамайчук (2001), супровід — це цілісна діяльність психолога, яка полягає у: — систематичному відстеженні клініко-психологічного і психолого-педагогічного статусів дитини в динаміці її психічного розвитку;— створенні соціально-психологічних умов з метою ефективного психічного розвитку дітей у соціумі;— систематичній психологічній допомозі дітям із порушеннями у розвитку — консультуванні, психокорекції, психологічній підтримці;— систематичній психологічній допомозі батькам дітей і підлітків з проблемами в розвитку;— організації життєдіяльності дитини з порушеннями у розвитку в соціумі з урахуванням ц психічних і фізичних можливостей.
Номер слайду 3
Розглянемо основні етапи процесу психологічного супроводу. Підготовчий етап. Завдання орієнтовного етапу. Етап планування. Соціально-психологічний супровід — це один із видів соціального "патронажу" як цілісної та комплексної системи соціальної підтримки і психологічної допомоги, що здійснюється у межах діяльності соціально-психологічних служб. Отже, психологічна підтримка — це важлива ланка у системі психологічної допомоги батькам дітей з проблемами у розвитку. Основною метою такої підтримки є підвищення сенситивності батьків до проблеми дитини,зменшення емоційного дискомфорту в батьків у зв'язку із захворюванням дитини, формування у них адекватних уявлень про потенційні можливості дитини, оптимізацію їх педагогічного потенціалу. З метою ефективної психологічної корекції дітей з проблемами у розвитку важливо враховувати складну системно-структурну й онтогенетичну моделі їх психічного дизонтогенезу.