Психологічний Workshop «Нетрадиційна техніка малювання Solt-art»

Про матеріал
Емоційний стан учасників освітнього процесу викликає сьогодні серйозне занепокоєння. У якості інструмента для забезпечення емоційного благополуччя і психолого-педагогічної підтримки учасників освітнього процесу останнім часом широко використовуються різноманітні арт-терапевтичні техніки.Salt-арт – це авторська інноваційна техніка, основним інструментом якої є сіль. Арт- терапевтична вправа направлена на зниження рівня емоційної напруги,тривожності; концентрація уваги, розвиток творчого потенціалу, активізація внутрішніх ресурсів.
Перегляд файлу

Відділ освіти Покровської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

ІІ регіональний фестиваль психологічних інновацій «Психофест інновацій»

 

Психологічний Workshop «Нетрадиційна техніка малювання Solt-art»

 

 

Виступ  підготували:

практичний психолог загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Покровської міської ради Донецької області

Самофалова Людмила Миколаївна

практичний психолог загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Покровської міської ради Донецької області

Кочетова Ксенія Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

Покровськ

2018

Мета: активізація процесу самопізнання педагогів, формування позитивної Я-концепції, професійних якостей, навичок зняття психоемоційної напруги.

Завдання:

  1. Створення  благоприємних умов для творчого самопізнання.
  2. Зняття стану внутрішнього напруження.
  3. Формування позитивного відношення до себе та оточуючих.
  4. Розширення уявлень про сучасні арт-терапевтичні  методи та  здоров`язбережувальні технології.
  5. Саморозкриття учасників, створення умов для прояву  творчих, професійних і особистісних якостей.
  6. Профілактика синдрому емоційного вигоряння педагогів .

Емоційний стан учасників освітнього процесу викликає сьогодні серйозне занепокоєння.  У якості інструмента для забезпечення емоційного благополуччя і психолого-педагогічної підтримки учасників освітнього процесу останнім часом широко використовуються різноманітні арт-терапевтичні техніки.

Арт-терапія – це один із методів, який використовує можливості мистецтва для досягнення позитивних змін в інтелектуальному, соціальному, емоційному та особистісному розвитку людини.

 Використання технологій арт-терапії в роботі працівника закладу освіти  сприяє набуттю нових навичок взаємодії і рефлексії, саморозуміння і самоприйняття, а також прийняття і розуміння інших людей.

Творчі методи роботи  це  безпечний засіб розрядки негативних емоцій. Підвищує адаптаційні здібності людини до нових умов та повсякденного життя. Знижує втому, негативні емоційні стани і їх прояви, пов’язані з навчанням у дітей, роботою у педагогів і вихованням у дорослих.   

 

Сучасна арт-терапія включає в себе багато напрямів: ізотерапія, музикотерапія, казкотерапія, бібліотерапія, фототерапія, глинотерапія, лялькотерапія, мандалатерапія, пісочна терапія,  малювання сілля і акварельними фарбами та багато інших.

Salt-арт – це авторська інноваційна техніка, основним інструментом якої є  сіль. Відмінність  даної технології від ігрових, юнгіанських підходів до роботи з сипучими субстанціями (сіль, пісок, кольоровий пісок, кінестетичний пісок, опилки, манна крупа, глини) полягає у невикористанні в роботі додаткових іграшок. Зручною є робота на діадних (здвоєних) тацях. 

Salt-арт, як і інші техніки арт-терапії, основується на вільному самовираженні й не направлений на результат, який має художню цінність. Робота із сіллю та акварельними фарбами дозволяє зняти м’язові зажими, знизити тривожність, виплеснути емоції, побороти страх. Розвиваючий потенціал даної техніки полягає у розвитку пізнавальних процесів,  комунікативних навичок, фантазії та творчих здібностей, дрібної моторики та координації рухів, формуванні емоційної стійкості, розширенні світогляду і загальної обізнаності.

Форми занять: індивідуальні та групові. Структура заняття містить дві частини: невербальну, творчу, неструктуровану і вербальну, апперцептивну (вона передбачає словесне проговорювання, а також інтерпретацію створених об’єктів та асоціацій, які виникли). При цьому перша частина становить приблизно 70 % часу. Головне не навчити людину малювати чи виготовляти якусь поробку, а дати вихід творчій енергії, озброїти одним з доступних ти приємних способів зняття емоційної напруги.

Все більше оригінальних способів створення картин вигадують винахідники. Малювання сіллю і акварельними фарбами - новий вид творчості, заснований на здатності солі вбирати в себе кольорові пігменти.

 

Для роботи вам знадобляться:

  • пачка їдальної солі;
  • картон;
  • канцелярський  клей;
  • акварель (краще  рідку);
  • пензлик.

Опис техніки:

  • Для такого творчого малюнка не треба заздалегідь виготовляти трафарети, хоча при бажанні  ви можете роздрукувати будь-який ескіз з простими формами.
  • Намалюйте клеєм який-небудь візерунок на картоні, наприклад, квітка або вазу.
  • Покладіть його у форму для випічки і добре просипьте сіллю. Форма потрібна, щоб не розсипати сіль всюди.
  • Після того як клей пристинет, струсіть всі зайві крупинки.
  • Умочіть пензлик в потрібний колір. Обережно доторкніться до сольовий лінії і побачите, як колір розтікається по контуру.
  • Використовуйте різні кольори в різних частинах малюнка, вони будуть дуже красиво змішуватися на переходах.
  • Заповніть всі проклеєні лінії кольором і залиште сохнути. До повного висихання може пройти один-два дні. Такі картини можуть бути на будь-яку тему. 

Застосування арт-техніки в роботі.  СТВОРЕННЯ МАНДАЛИ

Мета: зниження рівня емоційної напруги,тривожності; концентрація уваги, розвиток творчого потенціалу, активізація внутрішніх ресурсів.

Результативність технології : зменшується почуття тривоги,знижується зайва агресивність; з'являється відчуття власної значущості, підвищується самооцінка; підвищується активність і самостійність кожної дитини;  створюється комфортний психологічний клімат: доброзичливість, відкритість, відвертість; формується вміння слухати і приймати чужу точку зору; вміння висловлювати свою точку зору.

     Запрошуємо вас до творчої майстерні (учасники воркшопу розташовуються за столом, на якому приготовані необхідні для роботи матеріали). Ви помітили, що на столах розташована сіль. Зараз ми спробуємо сіль життя перетворити  на радість.

 Декілька хвилин ми пропонуємо вам побути наодинці з собою і прислухатися до своїх відчуттів. Запитайте себе «Що я зараз відчуваю, переживаю, які кольори наповнюють мене як особистість?» Можете на хвилинку заплющити очі, для того, щоб прислухатися до себе. Зосередьтеся на декілька секунд на цих питаннях і вирішіть за допомогою яких кольорів ви змогли б відобразити свій внутрішній стан. Відкрийте очі. Зараз ми будемо створювати палітру вашого настрою.

Перед  вами сіль і тарілка (макет мандали). Візьміть клей і намалюйте на тарілці свій стан на зараз. Це можуть бути квіти, візерунки, геометричні фігури. Ми будемо створювати власну мандалу.

Що таке мандала? Значення цього слова в перекладі з санскриту означає «центр» або «коло». Саме ж тлумачення даного терміну говорить про те, що мандала є сакральним схематичним зображенням або конструкцією, яка використовується в індуїстських і буддійськихрелігійних практиках. Мандала - це коло, що має виражений центр. Усередині фігури розташовуються позначені певним чином напрямки-орієнтири, число яких може бути по-різному. Мандали мають складну геометричну композицію, що складається з самих різних елементів. Це можуть бути криві лінії і овали, квадрати і трикутники. Мандали можуть бути не тільки витворами мистецтва, але і природними формами. Таку натуральну композицію можна побачити в воді, по якій розходяться кола, в снежинке, в зіниці ока і т.д.

Далі нанесіть на клей сіль – великий шар. Через декілька хвилин необхідно зсипати сіль з тарілки. У вас вийшов дуже красивий малюнок, але його необхідно ще насичити кольорами. Умочіть пензлик в потрібний колір. Обережно доторкніться до сольовий лінії і побачите, як колір розтікається по контуру. Використовуйте різні кольори в різних частинах малюнка, вони будуть дуже красиво змішуватися на переходах.

(Виконання вправи під музичне супроводження).

Продемонструйте свій шедевр.

Подивіться на свою мандалу, що приходить вам на думку (асоціації)?  Чи  має це щось спільне з вашими відчуттями і внутрішнім станом?

Висновок: у вас чудово це вийшло. Важко буває зрозуміти, тим більше висловити (словами) все, що відчуваєш – зате більш легко виразити у творчості. До того ж це знімає психічне напруження, яке накопичується у кожного з нас; допомагає заспокоїтися і зосередитися. За допомогою прозорого містка ми з’єднали світ фантазії і світ реальності.

 Ми з вами добре попрацювали. На завершення пропонуємо уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

Використані джерела:

http://psiholog442.blogspot.ru/2013/12/blog-post_12.html

http://www.maam.ru/detskijsad/ispolzovanie-metoda-nasypnoi-mandaly-s-detmi-i-vzroslymi.html

http://www.liveinternet.ru/users/5134073/post344625547

http://www.supermasterclass.ru/butylki-s-solyu-cvetnaya-nasypushka/

http://festival.1september.ru/articles/212738/

http://ukroporadi.ru/osobistist/26511-mandala-shho-ce-take.html

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку