Позитивний імідж закладу освіти – необхідна умова функціонування сучасної школи
Мета: активізувати увагу педагогів до питання створення позитивного іміджу закладу освіти; підвищення рівня поінформованості педагогів із вищезазначеного питання; активізувати творчий потенціал кожного педагога, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень та імідж школи
Позитивний імідж навчального закладу
стимулює попит на освітні послуги, які він надає,
сприяє його популярності серед цільових груп
і підвищує конкурентоспроможність
ХІД ЗІБРАННЯ
Учасникам пропонується підібрати асоціації до слова імідж, наприклад: успіх, образ, реклама, репутація, неповторність, престижність, успішність, популярність, вплив, ідеал тощо.
Учасникам пропонується схематично зобразити фактори компоненти іміджу школи.
Фактори, які здійснюють вплив на позитивний імідж закладу освіти:
Зовнішні фактори:
.
Проблема створення позитивного іміджу стає потребою дня, цікавить кожного керівника закладу освіти. Імідж може складатися стихійно, неконтрольовано або бути предметом цілеспрямованої роботи. Від того, які зусилля ми прикладаємо, як працюємо над самовдосконаленням, як презентуємо себе та заклад для інших залежить позитивний чи негативний імідж заклад матиме. Яка роль іміджа? Чого над ним потрібно працювати?
Учасникам пропонується дати відповідь на запитання: «Як ви думаєте, а чи потрібно нам працювати над іміджем школи? Для чого це потрібно?»
Ведучий. Працюючи над формуванням свого іміджу заклад освіти має пройти певні етапи. З чого розпочати роботу і чим завершити? Відповіді на ці запитання допоможе нам знайти «Піраміда пріоритетних завдань»
Основні етапи формування іміджу закладу освіти
ПЕРШИЙ ЕТАП
Дослідницька діяльність, пов’язана з виявленням стереотипів та установок громадськості.
Внутрішній імідж закладу включає наступне:
– виявлення очікувань основних «клієнтів» закладу – учнів і їх батьків (анкетування);
– аналіз культури закладу, що склалася, з її системою цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки, з традиційними ритуалами, церемоніями, розробка загального стилю (етика педагогічної взаємодії);
– вироблення педагогічним колективом спільного бачення перспектив, визначення і формулювання місії закладу, її термінових і перспективних цілей, складання планів діяльності (концепція діяльності закладу освіти);
Зовнішній імідж вимагає наступних дій:
– організацію освітнього простіру закладу освіти, співробітництво із закладом позашкільної освіти, громадськими організаціями;
– розробку (або коректування) візуальних і діяльнісних елементів зовнішньої атрибутики для формування пізнаваного образу закладу на ринку освітніх послуг (герб, прапор, девіз, гімн);
– оформлення коридорів закладу (дошка оголошень, стенди, фотографії кращих вихованців, інформація про роботу гуртків, стінгазети тощо);
– створення літопису закладу;
– виготовлення рекламних інформаційних матеріалів для актуалізації бажаного іміджу: (листівки, буклети, бюлетені), направлених на підкреслення унікальності пропонованих закладом послуг, їх якість.
ДРУГИЙ ЕТАП
Внутрішній імідж закладу включає наступне:
– розвиток «фірмових знаків» (значки з емблемою закладу, таблички єдиного стилю, відзнаки для нагородження тощо);
– виділення особливих свят закладу (Прийняття у гуртківці, Новий Рік, 8 Березня і т.д.);
– формування системи стимулів створення сприятливого іміджу, що передбачає розробку психологічних, соціальних і економічних механізмів стимулювання зацікавленості членів колективу у формуванні сприятливого іміджу («Гурток року», «Кращий вихованець гуртка», нагороди, відзнаки);
– збереження і зміцнення здоров'я здобувачів освіти (активний відпочинок, сплановане дозвілля);
– створення загального стилю приміщень та території закладу (оформлення клумб).
Зовнішній імідж закладу спрямований на:
– використання можливостей засобів масової інформації для пропаганди досягнень закладу;
– активне використання зовнішньої атрибутики закладу у всіх видах іміджевої діяльності;
– зв'язки з громадськістю, проведення заходів (зустрічі випускників, дні відкритих дверей, презентації, участь в спеціалізованих виставках, ярмарках освіти і т.п.);
– оновлення власного сайту, де формуватиметься доброзичливий імідж установи в Інтернеті;
– активну соціальну рекламу, через наявність і функціонування дитячих і юнацьких організацій, через зв'язки закладу з різними соціальними інститутами, через створення умов для творчого розвитку;
– забезпечення регулярних і продуктивних зв'язків з випускниками різних років.
ТРЕТІЙ ЕТАП
Підтримка, коректування і оновлення сформованого іміджу закладу
Внутрішній імідж закладу включає наступне:
– стимулювання інноваційної діяльності, для чого персонал активно задіюється в різних курсах підвищення кваліфікації, перепрофілюванні, конкурсах, проектах і ін.;
– створення нових напрямів діяльності;
– постійну підтримка прямого і зворотного зв'язку із споживачами освітніх послуг.
Зовнішній імідж закладу спрямований на:
– рекламну кампанію інноваційних проектів;
– розширення реклами (використання доступних видів зовнішньої реклами, широка пропаганда досягнень, демонстрація нагород);
– покращення матеріально-технічної бази закладу.