Семінар - практикум "Позитивний імідж закладу освіти – необхідна умова функціонування сучасної школи"

Про матеріал
Освіта в Україні потребує необхідності пристосування до умов ринкового середовища. Сьогодні на перший план висувається імідж успішного закладу освіти, який забезпечує якість освітніх послуг. Створення позитивного іміджу закладу підвищує ефективність його діяльності, що дає можливість якнайповніше задовольнити потреби учасників освітнього процесу. У матеріалах семінару-практикуму «Позитивний імідж закладу освіти – необхідна умова функціонування сучасної школи» розкриваються питання іміджу закладу освіти, розглядаються фактори та етапи формування іміджу закладу освіти.
Перегляд файлу

Позитивний імідж закладу освіти – необхідна  умова функціонування сучасної школи

 

Мета: активізувати увагу педагогів до питання створення позитивного іміджу закладу освіти; підвищення рівня поінформованості педагогів із вищезазначеного питання; активізувати творчий потенціал кожного педагога, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень та імідж школи    

 

Позитивний імідж навчального закладу

стимулює попит на освітні послуги, які він надає,

сприяє його популярності серед цільових груп

і підвищує конкурентоспроможність

 

ХІД ЗІБРАННЯ

 

  1. Інформаційне повідомлення
  •   У сучасних умовах змінилися вимоги до сучасної освіти, яка зараз знаходиться в процесі пошуку нових моделей навчання та виховання. І конкурентоздатним, на сьогоднішній день, може бути заклад, який  надає якісні освітні послуги, має яскраво виражену індивідуальність, позитивний імідж.

 

  1. Вправа «Асоціаційний кущ»

Учасникам пропонується підібрати асоціації до слова імідж, наприклад: успіх, образ, реклама, репутація, неповторність, престижність, успішність, популярність, вплив, ідеал тощо.

  •  Отже, імідж – це цілеспрямовано сформований образ якоїсь особи, об’єкта, явища, предмета, покликаний підсилювати емоційно-психологічний вплив на кого-небудь з метою популяризації, реклами тощо.

 

  1. Вправа «Імідж школи»
  •    Імідж закладу залежить від деяких факторів. Давайте з’ясуємо, які фактори впливають на імідж закладу освіти.

Учасникам пропонується схематично зобразити фактори компоненти іміджу школи.

 

  1.     Інформаційне повідомлення про фактори, що впливають на імідж школи

Фактори, які здійснюють вплив на позитивний імідж закладу освіти:

Зовнішні фактори:

  • зовнішній вигляд закладу освіти;
  • матеріально-технічна база закладу;
  • прозорість фінансової діяльності;
  • контингент дітей, забезпечення їхніх освітніх потреб відповідно до суспільного замовлення;
  • візуальне моделювання, оформлення і представлення результатів діяльності закладу в зовнішньому середовищі;
  • вивчення відгуків батьків про заклад освіти;
  • база даних про відомих випускників закладу

 

.

  1. Вправа «Мікрофон»

Проблема створення позитивного іміджу стає потребою дня, цікавить кожного керівника закладу освіти. Імідж може складатися стихійно, неконтрольовано або бути предметом цілеспрямованої роботи. Від того, які зусилля ми прикладаємо, як працюємо над самовдосконаленням, як презентуємо себе та заклад для інших залежить позитивний чи негативний імідж заклад матиме. Яка роль іміджа? Чого над ним потрібно працювати?

Учасникам пропонується дати відповідь на запитання: «Як ви думаєте, а чи потрібно нам працювати над іміджем школи? Для чого це потрібно?»

 

Ведучий.  Працюючи над формуванням свого іміджу заклад освіти має пройти певні етапи. З чого розпочати роботу і чим завершити? Відповіді на ці запитання  допоможе нам знайти «Піраміда пріоритетних завдань»

 

  1. Інформаційне повідомлення про етапи формування іміджу

 

Основні етапи формування іміджу закладу освіти

ПЕРШИЙ ЕТАП

Дослідницька діяльність, пов’язана з виявленням стереотипів та установок громадськості.

Внутрішній імідж закладу  включає наступне:

– виявлення очікувань основних «клієнтів» закладу – учнів і їх батьків (анкетування);

– аналіз культури закладу, що склалася, з її системою цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки, з традиційними ритуалами, церемоніями, розробка загального стилю (етика педагогічної взаємодії);

– вироблення педагогічним колективом спільного бачення перспектив, визначення і формулювання місії закладу, її термінових і перспективних цілей, складання планів діяльності (концепція діяльності закладу освіти);

Зовнішній імідж вимагає наступних дій:

– організацію освітнього простіру закладу освіти, співробітництво із закладом позашкільної освіти, громадськими організаціями;

– розробку (або коректування) візуальних і діяльнісних елементів зовнішньої атрибутики для формування пізнаваного образу закладу на ринку освітніх послуг (герб, прапор, девіз, гімн);

– оформлення коридорів закладу (дошка оголошень, стенди, фотографії кращих вихованців, інформація про роботу гуртків,  стінгазети тощо);

–  створення літопису закладу;

– виготовлення рекламних інформаційних матеріалів для актуалізації бажаного іміджу: (листівки, буклети, бюлетені), направлених на підкреслення унікальності пропонованих закладом послуг, їх якість.

 

ДРУГИЙ ЕТАП

Внутрішній імідж закладу  включає наступне:

–  розвиток «фірмових знаків» (значки з емблемою закладу, таблички єдиного стилю, відзнаки для нагородження тощо);

– виділення особливих свят закладу (Прийняття у гуртківці, Новий Рік, 8 Березня і т.д.);

– формування системи стимулів створення сприятливого іміджу, що передбачає розробку психологічних, соціальних і економічних механізмів стимулювання зацікавленості членів колективу у формуванні сприятливого іміджу («Гурток року», «Кращий вихованець гуртка», нагороди, відзнаки);

– збереження і зміцнення здоров'я здобувачів освіти (активний відпочинок, сплановане дозвілля);

–  створення загального стилю приміщень та території закладу (оформлення клумб).

Зовнішній імідж закладу спрямований на:

– використання можливостей засобів масової інформації для пропаганди досягнень закладу;

– активне використання зовнішньої атрибутики закладу у всіх видах іміджевої діяльності;

– зв'язки з громадськістю, проведення заходів (зустрічі випускників, дні відкритих дверей, презентації, участь в спеціалізованих виставках, ярмарках освіти і т.п.);

– оновлення власного сайту, де формуватиметься доброзичливий імідж установи в Інтернеті;

– активну соціальну рекламу, через наявність і функціонування дитячих і юнацьких організацій, через зв'язки закладу з різними соціальними інститутами,  через створення умов для творчого розвитку;

–  забезпечення регулярних і продуктивних зв'язків з випускниками різних років.

ТРЕТІЙ  ЕТАП

Підтримка, коректування і оновлення сформованого іміджу закладу

Внутрішній імідж закладу  включає наступне:

– стимулювання інноваційної діяльності, для чого персонал активно задіюється в різних курсах підвищення кваліфікації, перепрофілюванні, конкурсах, проектах і ін.;

– створення нових напрямів діяльності;

– постійну підтримка прямого і зворотного зв'язку із споживачами освітніх послуг.

Зовнішній імідж закладу спрямований на:

– рекламну кампанію інноваційних проектів;

– розширення реклами (використання доступних видів зовнішньої реклами, широка пропаганда досягнень, демонстрація нагород);

– покращення матеріально-технічної бази закладу.

 

  1. Рефлексія

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку