Психолого-педагогічний практикум «Сучасний вчитель в інноваційному просторі».

Про матеріал
Методична розробка тренінгу на психолого-педагогічний практикум «Сучасний вчитель в інноваційному просторі» допоможе сучасному вчителю визначити, які підходи, форми та методи навчання можна замінити на більш ефективні.
Перегляд файлу

КЗ «Запорізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 7 І-ІІ ст..» ЗОР

 

 

Психолого-педагогічний практикум

«Сучасний вчитель в інноваційному просторі».

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\Безымянный1.jpg

 

Мета: поширення та закріплення знань учасниками тренінгу про сучасного вчителя.

 

Обладнання: Комп’ютер, проектор, екран, фліпчарти, маркери, стікери, роздатковий матеріал, плакати «Сонце успіху», «Правила роботи в групі», «Очікування», «Рефлексія», тест «Пізнай себе», листівка «Поради сучасному вчителю».

 

Хід  тренінгу:

 

Привітання, встановлення сприятливого клімату, визначення теми (3 хв.).

 

Практичний психолог:

Шановні колеги! Я рада вітати Вас на нашому тренінгу.

Для того, щоб тренінг пройшов успішно, ми повинні налаштуватися на приємну роботу.

Підніміть, будь ласка, руку ті, хто сьогодні перед виходом з дому дивився у дзеркало.

Тепер підніміть, будь ласка, руку ті, хто подивився в дзеркало і посміхнувся. Бачу, що не всі. Ну що ж, хто не зміг зробити вранці, посміхнемося зараз разом.

 

 

Вступне слово практичного психолога.

 

І. Вступ (2хв).

Нашу педагогічну роботу можна уявити схожою на мальовничий ліс, де ми набуваємо досвіду, то йдучи широкими дорогами, то блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюючись, то виходячи на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити із колегами вогнище надії, взаємоповаги та розуміння.

Гаслом нашого тренінгу будуть такі слова: «Роби саме сьогодні те, про що інші будуть думати і робити завтра».

А почнемо наш тренінг зі знайомства.

 

ІІ. Основна частина.

Вправа 1. «Знайомство» (10хв).

Практичний психолог: Усім учасникам необхідно назвати себе та назвати одну свою рису характеру, якою ви пишаєтеся як професіонал. (Практичний психолог записує на променях сонця, плакату «Сонце успіху», риси, які називають учасники.)

 

C:\Users\Елена\Desktop\IMG_5621.JPG

 

Отже, ми бачимо, що для того щоб досягти успіху в роботі й стати справжнім професіоналом, необхідно мати такі риси характеру (зачитують усі риси, названі учасниками).

 

 

Вправа 2. «Дерево очікувань» (10хв).

Мета: Визначити сподівання і очікування вчителів від роботи на тренінгу.

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5566.JPG

 

Практичний психолог: Осінь крокує по землі. І, звичайно, очікуємо від неї тільки всього найкращого. Отже і ми пропонуємо кожному учаснику тренінгу написати на осінніх листочках те, чого кожен очікує від сьогоднішнього тренінгу, озвучити та прикріпити їх на гілочки дерева.

 

Вправа 3. «Правила» (5хв).

Мета: прийняття правил для комфортної та продуктивної роботи учасників тренінгу під час його проведення.

 

C:\Users\Елена\Desktop\IMG_5620.JPG

 

Практичний психолог: А, щоб досягти гармонії в роботі, необхідно дотримуватися правил співпраці, взаємодопомоги, якими керуватимуться учасники заняття, працюючи в групах.

 

Правила тренінгу:

  • Регламент.
  • Активність.
  • Позитивність.
  • Доброзичливість (стосовно себе та інших).
  • Говорити від свого імені.
  • Кожна думка має право на існування.
  • Слухати й чути.
  • Дотримання принципу конфіденційності.
  • Правило піднесеної руки.
  • Говорити лише про себе й за себе.
  • Толерантність.

 

Вправа № 4: «Нова українська школа». (Мозковий штурм, робота в малих групах). (10хв).

 

Учасники тренінгу групуються за картками: директор, вчителі, батьки, учні та розшифровують поняття «Нова українська школа», складаючи ментальну карту.

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\1.jpgH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\3.jpg

 

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5577.JPG H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5576.JPG

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5586.JPGH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5580.JPG

 

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5582.JPGH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5587.JPG

 

 

Вправа 3. «Сучасний вчитель». (Мозковий штурм, робота в малих групах). (10хв).

Завдання.

Намалювати фігуру сучасного вчителя. Вивести цінності сучасного вчителя, вихователя, класного керівника, перерахувавши при цьому цінності - особистісні та професійні.

Групи групуються за порами року: осінь, зима, весна (вчитель, вихователь, класний керівник) та виконують завдання.

 

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5590.JPGH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\5.jpg

 

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\4.jpgH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5608.JPG

 

H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5603.JPGH:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5602.JPG

 

Практичний психолог:

Отже, бачимо, що сучасний вчитель – це професіонал своєї справи.

Поняття «професіонал» кожен розуміє по-своєму. Хтось вважає професіоналом людину діловими рисами, хтось — із особистісними. Для одного важлива компетентність, для іншого — креативнісь. Сьогодні зростає попит на професіоналів, їх цінують, їм пропонують роботу. Професіональним педагогом можна вважати людину, яка отримала базову підготовку, засвоїла знання в певній сфері, яка вміє та використовує ці знання на практиці й має досвід професійної діяльності. Визначальними рисами професійної майстерності є компетентність, творчість, духовність, комунікабельність.

 

Щоб назвати риси характеру сучасного вчителя, давайте розшифруємо слово «професіонал»:

П — працелюбний;

Р — реаліст, розумний (володіє новими сучасними технологіями);

О — організатор, оптиміст;

Ф — фанат (у хорошому розумінні);

Е— екстраверт, енергійний;

С — самодостатній;

І — інтелектуал, інтуїтивіст;

О — оптиміст;

Н — науковець (багато знає й вивчає), надійний, непідкупній авторитет;

А — активний;

Л — людинолюб, любить свою справу.

 

Які цінності важливі для авторитету сучасного вчителя?

  • професійні знання;
  • володіння педагогічними методиками;
  • створення ситуацій успіху;
  • ініціативність;
  • навички саморегуляції;
  • позитивне налаштування;
  • особистий інтерес;
  • гнучкість;
  • педагогічні здібності;
  • відповідальність;
  • простота у викладі матеріалу;
  • об’єктивність;
  • толерантність;
  • самодисципліна;
  • знання навчального предмета;
  • любов до дітей (знаня їх вікових особливостей);
  • розумна вимогливість;
  • особистий приклад;
  • винахідливість;
  • почуття міри;
  • креативність;
  • активність;
  • саморозвиток;
  • принциповість;
  • повага.

 

ІІІ. Підсумки семінару – практикуму. Рефлексія. (5 хв.)

Вправа «Емоційний ланцюжок».

 

Практичний психолог:Повернемося до наших очікувань. (зачитує).

Пропоную всім осмислити спільну роботу й прокоментувати:

  • Чи здійснились ваші очікування?
  • Чи цікаво було вам працювати ?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Чи сподобалось вам приймати участь у тренінгу?
  • Чи задоволені ви своїм результатом роботи в команді?
  • Прийняли б участь у тренінгу ще раз?
  • Як ви поступите з новою для себе інформацією?
  • H:\МНЕ ТРЕНИНГ НА 31.10.2019\IMG_5614.JPG
  • стане в нагоді в подальшому;
  • переосмислю;
  • інше.

 (зворотній звязок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поради сучасному вчителю

 

  • Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.
  • Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед класом, так і перед кожним учнем.
  • Завжди відштовхуйтесь від того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.
  • Будьте для кожноо учня джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.
  • Систематично знайомтеся з педагогічними інноваціями та впроваджуйте їх у життя.
  • Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій класу і приймайте його (порівнюйте свої дії із цим настроєм).
  • Будьте активним учасником групової взаємодії.
  • Відкрито виражайте свої почуття.
  • Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожногоучня.

C:\Users\admin\Desktop\shkola.gif

1

 

docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку