Психолого-педагогічний проект діяльності дітей спеціальної групи
Вихователь
Бондар Лариса Василівна
2023
Кривий Ріг
ТЕМА ПРОЕКТУ: «Мешканці країни фруктів»
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»
Навколишній світ у словесних іграх та ліпленні із солоного тіста
.
МЕТА ПРОЕКТУ: сприяти формуванню художньо - продуктивної компетентності у дітей: поглибити знання дітей про солоне тісто, його властивості. Удосконалити
навички і уміння практичних дій з тістом. Розвивати дрібну моторику,
окомір, творчу уяву, комунікативно-мовленнєві здібності, самостійність,
ініціативність. Виховувати навички співробітництва, співтворчості
естетичний смак.
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ: за діяльністю-творчий;
за тривалістю-8 днів;
за кількістю учасників-колективний;
за характером контактів-у межах групи.
I ЕТАП: мотиваційно-інформаційний
ТЕМА: «Пригоди солоної кульки».
МЕТА: Розширити знання дітей про властивості солоного тіста. Викликати цікавість до експериментування зі зміною форми солоної кульки. Формувати емоційно-пізнавальну
активність дітей під час ліплення. Розвивати комунікативно-мовленнєві здібності, дрібну моторику, координацію в системі “око-рука”, синхронізувати роботу обох рук. Виховувати інтерес до ліплення.
Діяльність педагога |
Діяльність дітей |
Разом з батьками |
Моніторинг знань про властивості солоного тіста, Створення предметно- розвивального середовища для ліплення з солоного тіста. Показ практичних прийомів ліплення.
|
Дослід:”З чого тісто зробле- но.”Замішування солоного тіста. Практичні вправи з використанням різних інструментів: “Чудові перетворення солоної кульки.” Мовленнєві завдання: “Назви дію.”, “Який,яка...”, “Що буде , якщо... .””Була кулька, а став(жгутик...)” Складання розповіді: ”Чарівні перетворення солоної кульки.”
|
Ознайомити батьків з метою та змістом проекту, кращими ми рецептами та технологією приготування солоного тіста.
|
II ЕТАП: репродуктивний
ТЕМА: «Фрукти “- рельєфне ліплення».
МЕТА: формувати вміння сприймати та відтворювати характерні особливості форм, розмірів, кольорів фруктів у рельєфному ліпленні з солоного тіста, удосконалювати та
урізноманітнювати художні техніки:моделювання пальцями рук; розкочувати кулю, сплющувати в диск, витягувати, загострювати, вдавлювати, згладжувати; вирізати формочкою,
стекою по шаблону або на око. Розвивати окомір, відчуття пропорцій.
Виховувати самостійність, упевненість у своїх уміннях.
Діяльність педагога |
Діяльність дітей |
Разом з батьками |
Замішування кольорового солоного тіста. Практичні покази прийомів рельєфного ліплення. Виготовлення шаблонів фруктів. Читання віршів, оповідань, загадування загадок про фрукти.
|
Оволодіння новими прийо- мами рельєфного ліплення. Використання різноманітних інструментів, шаблонів фруктів. Відгадування та складання загадок про фрукти. Словесні ігри:”Порівняй.” “Зліпи словами”, ”Прокоментуй свої дії”, “Комплімент.”
|
Консультація: “Цікаво про солоне тісто.” |
III ЕТАП: репродуктивно-творчий.
ТЕМА: «Фрукти-чоловічки».
МЕТА: вчити ліпити незвичайних чоловічків-фруктів з солоного тіста та ниток, розвивати
творчу уяву, фантазію у кольоровому рішенні виробу, визначенні його розмірів та структури поверхні. Стимулювати цікаві, оригінальні висловлювання в процесі надання
назв-імен чоловічкам - фруктам. Виховувати самостійність, впевненість, ініціативність.
Діяльність педагога |
Діяльність дітей |
Разом з батьками |
Замішування солоного тіста різного кольору. Підготовка інструментів, шаблонів, ниток. Показ прийомів виготовлен- ня чоловічків-фруктів з тіста та ниток,прийомів змі- шування шматочків тіста різного кольору,прийомів прикрашання виробів налі- пами, рельєфними, контр- рельєфними малюнками.
|
Ліплення чоловічків-фруктів з солоного тіста та ниток різних, оригінальних за кольоровим рішенням, розміром та рельєфним малюнком. Придумування імен чоло- вічкам –фруктам за характерними особливостями зовнішнього вигляду: “Великан”,”Крихітка”, “Товстушка”,”Червоний бочок”,”Зеленушка”, “Сонечко”,”Жгутик”, “Модниця”,”Смугастик”, “Пухнастик”,”Колючка”...
|
Тістопластика в сучасному інтер’єрі. |
IV ЕТАП: творчий.
ТЕМА: «Чарівні мешканці країни фруктів».
МЕТА: активізувати застосування різних прийомів рельєфного ліплення та засобів посилення виразності образів, розвивати комбінаторні здібності, спонукати до проявів креативу в задумці образу та в процесі його реалізації. Розвивати мовленнєво – комунікативні здібності: доречно підбирати синоніми, епітети, дієслова в словесних іграх.
Виховувати бажання виконати роботу по-своєму, оригінально, якнайкраще.
Діяльність педагога |
Діяльність дітей |
Разом з батьками |
Замішування солоного тіста різного кольору. підготовка інструментів, шаблонів. |
Реалізація творчого задуму образів мешканців країни фруктів. Придумування імен чоловічкам-фруктам. Словесні ігри: “Порівнялочки” “Хвастушечки” “Компліменти” “Я зробив це так” |
Інформація в куточок для батьків: “Емоційний комфорт під час ліплення з солоного тіста – запорука психічного здоров’я вашої дитини.”
|
V ЕТАП: рефлексійно-оцінювальний.
ТЕМА: «У мешканців країни фруктів свято».
МЕТА: викликати інтерес до створення колективної сюжетної композиції.Стимулювати прояви творчості та креативу під час реалізації задуму, розвивати мовленнєво-комунікативні здібності у складанні творчих розповідей “Умешканців країни фруктів свято.”
Збагачувати досвід співробітництва, співтворчості при створенні колективної композиції,
формувати вміння оцінювати себе, свою діяльність впродовж всіх етапів.
Виховувати етичні засади у спілкуванні.
Діяльність педагога |
Діяльність дітей |
Разом з батьками |
Створення умов для творчої діяльності дітей. Організація виставки робіт “Диво-тісто.” Провести бесіду: “З диво-тістом я дружу.” |
Складання розповідей “У мешканців країни фруктів свято.” Оцінювання своїх досягнень: “Чому я навчився”
|
Знайомство з виставкою дитячих робіт “Диво-тісто." |