Психолого-педагогічний проект "Мешканці країни фруктів"

Про матеріал
Психолого – педагогічний проект «Мешканці країни фруктів». Освітні напрями «Дитина у світі мистецтва», «Мовлення дитини». Проект допоможе вихователям у реалізації освітніх завдань БКДО з дітьми старшого дошкільного віку з особливими освітніми потребами, сприятиме формуванню художньо - продуктивної, мовленнєвої компетентності у дітей та цікавому пізнанню навколишнього світу у словесних іграх та ліпленні з солоного тіста.
Перегляд файлу

 

КЗДО КТ № 176 КМР

 

 

 

 

 Навколишній світ у словесних іграх та ліпленні із солоного тіста

 

Психолого-педагогічний проект діяльності дітей спеціальної групи

 

 

Вихователь

Бондар Лариса Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

Кривий Ріг

ТЕМА ПРОЕКТУ: «Мешканці країни фруктів»

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

Навколишній світ у словесних іграх та ліпленні із солоного тіста

.

МЕТА ПРОЕКТУ: сприяти формуванню художньо - продуктивної компетентності у дітей: поглибити    знання дітей про солоне тісто, його властивості. Удосконалити

                                навички і уміння практичних дій з тістом. Розвивати дрібну моторику,

                                окомір, творчу уяву, комунікативно-мовленнєві здібності, самостійність,

                                ініціативність. Виховувати навички співробітництва, співтворчості

                                естетичний смак.

 

ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ: за діяльністю-творчий;

                                                          за тривалістю-8 днів;

                                                           за кількістю учасників-колективний;

                                                           за характером контактів-у межах групи.

 

I ЕТАП: мотиваційно-інформаційний

ТЕМА: «Пригоди солоної кульки».

МЕТА: Розширити знання дітей про властивості солоного тіста. Викликати цікавість до експериментування зі зміною форми солоної кульки. Формувати емоційно-пізнавальну

активність дітей під час ліплення. Розвивати комунікативно-мовленнєві здібності, дрібну моторику, координацію в системі “око-рука”, синхронізувати роботу обох рук. Виховувати інтерес до ліплення.

 

Діяльність педагога

Діяльність дітей

Разом з батьками

Моніторинг знань про властивості солоного тіста,

Створення предметно-    розвивального середовища для ліплення з солоного тіста.

Показ практичних прийомів

ліплення.

 

Дослід:”З чого тісто зробле-

но.”Замішування солоного

тіста.

Практичні вправи з  використанням різних інструментів:

“Чудові перетворення    солоної кульки.”

Мовленнєві завдання:

“Назви дію.”, “Який,яка...”,

“Що буде , якщо... .””Була

кулька, а став(жгутик...)”

Складання розповіді: ”Чарівні перетворення солоної кульки.”

 

Ознайомити батьків з метою

та змістом проекту, кращими

ми рецептами та технологією приготування

солоного тіста.

 

 

                                     

II ЕТАП: репродуктивний

ТЕМА: «Фрукти “- рельєфне ліплення».

МЕТА: формувати вміння сприймати та відтворювати характерні особливості форм, розмірів, кольорів фруктів у рельєфному ліпленні з солоного тіста, удосконалювати та

урізноманітнювати художні техніки:моделювання пальцями рук; розкочувати кулю, сплющувати в диск, витягувати, загострювати, вдавлювати, згладжувати; вирізати формочкою,

стекою по шаблону або на око. Розвивати окомір, відчуття пропорцій.

Виховувати самостійність, упевненість у своїх уміннях.

 

 

Діяльність  педагога

Діяльність  дітей

Разом  з  батьками

Замішування кольорового

солоного тіста.

Практичні покази прийомів

рельєфного ліплення.

Виготовлення шаблонів

фруктів.

Читання віршів, оповідань,

загадування  загадок про

фрукти.

 

Оволодіння новими прийо-

мами рельєфного ліплення.

Використання різноманітних інструментів, шаблонів фруктів.

Відгадування та складання

загадок про фрукти.

Словесні ігри:”Порівняй.”

“Зліпи словами”,        ”Прокоментуй свої дії”,

“Комплімент.”

 

Консультація:

“Цікаво про солоне тісто.”

 

 

III ЕТАП: репродуктивно-творчий.

ТЕМА: «Фрукти-чоловічки».

МЕТА: вчити ліпити незвичайних чоловічків-фруктів з солоного тіста та ниток, розвивати

творчу уяву, фантазію у кольоровому рішенні виробу, визначенні його розмірів та структури поверхні. Стимулювати цікаві, оригінальні висловлювання в процесі надання

назв-імен чоловічкам - фруктам. Виховувати  самостійність, впевненість, ініціативність.

 

Діяльність  педагога

Діяльність  дітей

Разом  з  батьками

Замішування солоного тіста

різного кольору.

Підготовка інструментів, шаблонів, ниток.

Показ прийомів виготовлен-

ня чоловічків-фруктів з тіста та ниток,прийомів змі-

шування  шматочків тіста

різного кольору,прийомів

прикрашання виробів налі-

пами, рельєфними, контр-

рельєфними малюнками.

 

Ліплення чоловічків-фруктів

з солоного тіста та ниток

різних, оригінальних за

кольоровим рішенням,      розміром  та рельєфним   малюнком.

Придумування імен чоло-

вічкам –фруктам за

 характерними особливостями

зовнішнього вигляду:

“Великан”,”Крихітка”,

“Товстушка”,”Червоний

бочок”,”Зеленушка”,

“Сонечко”,”Жгутик”,

“Модниця”,”Смугастик”,

“Пухнастик”,”Колючка”...

 

Тістопластика в

сучасному інтер’єрі.

 

IV ЕТАП: творчий.

ТЕМА: «Чарівні мешканці країни фруктів».

МЕТА: активізувати застосування різних прийомів рельєфного ліплення та засобів посилення виразності образів, розвивати комбінаторні здібності, спонукати до проявів креативу в задумці образу та в процесі його реалізації. Розвивати мовленнєво – комунікативні здібності: доречно підбирати синоніми, епітети, дієслова в словесних іграх.

Виховувати бажання виконати роботу по-своєму, оригінально, якнайкраще.

 

 

Діяльність  педагога

Діяльність  дітей

Разом  з батьками

Замішування солоного тіста

різного кольору.

підготовка інструментів,

шаблонів.

Реалізація творчого задуму

образів мешканців країни

фруктів.

Придумування імен чоловічкам-фруктам.

Словесні ігри:

“Порівнялочки”

“Хвастушечки”

“Компліменти”

“Я зробив це так”

Інформація в куточок для

батьків: “Емоційний        комфорт під час ліплення з солоного тіста – запорука психічного здоров’я вашої

дитини.”

 

            

V ЕТАП: рефлексійно-оцінювальний.

ТЕМА: «У мешканців країни фруктів свято».

МЕТА: викликати інтерес до створення колективної сюжетної композиції.Стимулювати прояви творчості та креативу під час реалізації задуму, розвивати мовленнєво-комунікативні здібності у складанні творчих розповідей “Умешканців країни фруктів свято.”

Збагачувати досвід співробітництва, співтворчості при створенні колективної композиції,

формувати вміння оцінювати себе, свою діяльність впродовж всіх етапів.

Виховувати етичні засади у спілкуванні.

 

Діяльність  педагога

Діяльність  дітей

Разом  з  батьками

Створення умов для творчої

діяльності дітей.

Організація виставки робіт

“Диво-тісто.”

Провести бесіду:

“З диво-тістом я дружу.”

Складання розповідей

“У мешканців країни фруктів свято.”

Оцінювання своїх досягнень:

“Чому я навчився”

 

Знайомство з виставкою

дитячих робіт

“Диво-тісто."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку