Психолого-педагогічний тренінг "Психологічне розвантаження в умовах війни"

Про матеріал
Психолого-педагогічний тренінг для педагогів на тему "Психологічне розвантаження в умовах війни"
Перегляд файлу

Психолого-педагогічний тренінг «Психологічне розвантаження педагогів в умовах війни»

З'явився посібник із психологічної підтримки під час війни для дітей і  вчителів | Нова українська школа

Мета: зарадити появі і прогресуванню тривожності вчителів в умовах війни та допомогти їм психологічно розвантажитися.

Очікувані результати:

  • покращення емоційного самопочуття у педагогів;
  • отримання позитивних емоцій від семінару;
  • створення у колективі сприятливої атмосфери задля психологічного розвантаження.

Перебіг тренінгу:

І. Вступне слово (до 5 хвилин): Добрий день, шановні колеги! Сьогодні ми з Вами зібралися тут не просто так, адже нас усіх об’єднує не лише робота, а й емоційний стан. Для когось із Вас це не є такою важливою проблемою. Але не варто забувати про те, що ми живемо в умовах війни. І на кожного із нас ця ситуація впливає по-різному. Тому сьогодні ми зібралися тут задля того, аби трішки розвантажитися не лише психологічно, а й емоційно. У першу чергу я пропоную Вам написати на листочках свої очікування від сьогоднішнього семінару. Для когось це буде отримання позитивних емоцій, для когось – відкриття для себе щось нового або виявлення певних змін у своїй поведінці і т.д. Тому пропишіть очікувані результати для себе.

Напевно кожен із Вас помітив перед собою солодкий презент у вигляді цукерки. Зараз я пропоную Вам її не з’їсти, а обгорнути листочком, де Ви прописали свої очікування від сьогоднішнього семінару для того, аби по завершенню порівняти, чи справдилися ваші очікування з реальними результатами.

 

ІІ. Визначення теми й проблеми заходу

Колеги, ми з Вами на собі відчули це страшне слово «війна». Хтось відчув на собі це в якості батьків, хтось – родичів, друзів, знайомих... Проте ми не задумуємося який сильний удар ми прийняли на себе і продовжуємо навчати наших дітей у важкий період. Адже нас часто вибиває з колії не лише сигнал «Повітряна тривога», а й тривога стосовно непроведеного уроку, недопрацювання матеріалу... Тому про стан педагогів в умовах війни не лише бажано, а й варто говорити. Адже від цих людей залежить майбутнє української нації. Майбутнє освіченості дітей. Як висновок, вчителі починають все більше заглиблюватися у свої думки, вважати, що винні у тому, що недопрацювали, недопояснили... Тому, аби не зациклюватися на цьому, потрібно час від часу не лише фізично, а й психологічно давати собі перепочинок.

 

ІІІ. Оцінка свого внутрішнього стану

 Вправа «Арт-терапія» (орієнтовний час 10 хвилин)

Мета: проаналізувати те, як кожен із вчителів бачить себе у суспільстві.

Усі ми кожного дня зустрічаємося із людьми. Ми з ними спілкуємося, товаришуємо, виходимо на каву, сваримося, миримося. Але забуваємо про те, як ми бачимо себе серед цих людей. Тому я пропоную Вам зараз кожному із вас зобразити себе такими, якими ви себе бачите серед людей.

Якщо хтось із вас бажає презентувати свої малюнки, будь ласка!

Вправа «5 слів» (орієнтовний час 10 хвилин)

Мета: побачити те, як людина почуває себе серед людей.

Отже, у кожного перед очима є маленька копія себе. Якими 5 словами Ви б охарактеризували свій автопортрет? Напишіть навколо свого малюнка лише ключові слова, які описують вас як людину.

Коли Ви писали ці слова, які думки у вас виринали в голові? Позитивні чи негативні? Подивіться на ці слова ще раз. Як саме Ви їх розташували: згори чи знизу? Горизонтально чи вертикально? У якому порядку їх передивляєтесь: зліва-направо чи справа-наліво? Яка асоціація у Вас виникає при перегляді цих слів у довільному порядку?

 

Вправа «Доміно» (орієнтовний час 5-10 хвилин)

Мета: побачити як вчитель гарно володіє собою і своїми емоціями, коли йому треба продовжити свою думку.

Знаю, що для Вас було дещо важко вибрати лише 5 слів для точного опису себе. Проте я пропоную Вам зараз поділитися своїми сильними сторонами із колегами. Можливо, кожен із Вас впізнає себе у цих словах. Але потрібно не просто поділитися цими словами, а ретельно підбирати слово, яке пасуватиме до попереднього. Таким чином ми утворимо загальну картину нашого колективу.

 

Слово психолога: Нам всім дуже важливо чути у свою адресу теплі і лагідні слова підтримки, як наша присутність і робота важлива для колективу. Що ми – невід’ємна частина цього механізму. Але забуваємо, про те, щоб щось отримати, маємо віддати. Тому я пропоную Вам зараз поділитися з колегами своєю підтримкою і теплим словом.

 

Вправа «Долоньки» (орієнтовний час до 5 хвилин)

Мета: прослідкувати за адекватністю самооцінки у вчителів

Тепер коли загальна картина колективу у нас утворена, пропоную Вам розмістити ваші ключові якості, тобто слова, якими Ви описали свій малюнок, на вашу руку. Перед Вами лежить аркуш паперу, на якому потрібно розмістити свої руки, обвести їх і по порядку на кожен палець розмістити свої ключові слова. Якщо є охочі презентувати свої руки, то будь ласка.

 

Слово психолога: Кожен із нас зараз відчув психологічну підтримку. Скажіть, чи було для Вас важливим почути ці слова? Що Ви зараз відчуваєте? Які емоції Вас наповнюють саме зараз? А які емоції Вас наповнювали на початку? Для того, аби не втратити набуті емоції і зануритись в них, я пропоную Вам на хвилину уявити себе через 5 років. Уявімо, що Україна перемогла у пекельній війні. Наша країна відновилась. Для кожного із нас настав новий період у житті. Скажіть, будь ласка, які емоції Ви відчуваєте саме зараз?

 

Вправа «Казка» (орієнтовний час 10-15 хвилин)

Мета: емоційне розвантаження.

Тепер, коли ми з Вами розговорилися, пропоную Вам відчути себе у ролі казкаря. Всі ми в дитинстві обожнювали, коли хтось із дорослих розповідав нам казки із щасливим кінцем. Згодом ми самі почали читати казки. Хтось, можливо, навіть намагався їх писати. Проте наша з Вами казка буде особливою. Вона буде про те, як Україна здобула перемогу. Але наголошую на тому, що кожен із Вас має долучитися до складання казкової розповіді і сказати по 1 реченню. Я почну, а ви продовжуйте.

«Колись дуже давно на світі жили люди, які пережили страхіття війни.»

Орієнтовна відповідь: «Нове покоління людей почало прислухатися до думок інших людей, аби знову не пережити пекло війни.»

 

Слово психолога: На позитивній ноті ми завершуємо із Вами нашу особливу казку. Скажіть, будь ласка, Проте вже час і завершувати наш семінар. Пропоную Вам уявити себе в образі квіткаря. Всі ми знаємо, що це за люди і чим вони займаються. Пропоную Вам зараз утворити власний квітник.

 

Вправа «Пелюстка добра» (орієнтовний час до 5 хвилин)

Мета: аналіз загального емоційного самопочуття педагогів.

Перед Вами лежать квітки. Кожна квітка має свою особливу пелюстку, яка заряджає добром і позитивом кожного. Я пропоную кожному із вас написати побажання собі і колегам у такий непростий для нас час.

 

Отже, шановні колеги, на цій позитивній ноті ми завершуємо наш семінар. Хтось відчув приємні емоції, хтось – не дуже. Проте хочу нагадати, що на початку Ви записували свої очікування від семінару. У когось вони справдилися, комусь, можливо, щось не сподобалося. Якщо є такі, кому не сподобалося, Ви можете повернути мені цукерки назад. Так я знатиму, що для вас захід був не цікавим.

Я дякую вам за цікаво проведений час. Сподіваюся, ця зустріч була не останньою!

 

Семінар підготувала:

Практичний психолог

Первомайської гімназії №9

Цілієвська Ангеліна Сергіївна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лященко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
11121
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку