Психосоціальна гра є особливою мовою спілкування дітей, вона дозволяє їм виплескувати назовні емоції та створює ідеальний спосіб для початку обговорення, що фокусується на темах, які іноді можуть бути чутливими.
Кузнєцова Наталія Олександрівна
практичний психолог
Мангуська ЗОШ І-ІІІст. №2
Магушський р-н, Донецька область
Психосоціальне заняття
«Світ моїх фантазій та роздумів»
Мета: залучення учасників в процес спільної роботи, вироблення навичок творчої роботи в нових умовах, розвивати тілесний вираз і творчість, впевненість в собі, самовираження.
Завдання:
Обладнання: ватман, фарба, червоні серця з кольорового папіру, ноутбук, аудіо запис музики.
Методи: терапія малюванням.
Категорія учасників: 6 клас
Хід проведення:
І. Знайомство та встановлення контакту учасників
Вправа: «Вирази ім'я жестом»
Мета: встановити довірчі відносини між учасниками групи, зняти напругу, включитися в роботу і налаштуватися на творчий процес за допомогою імен і жестів, утвердитися і позначити свою відмінність від інших.
Інструкція: Діти стають в коло. Аніматор починає: вимовляє голосно і чітко своє ім'я, роблячи певний жест, який його ідентифікує. Діти уважно спостерігають за ним і після того, як аніматор закінчив, всі одночасно відтворюють цей жест, повторюючи ім'я з тієї ж інтонацією. Наступний учасник гри представляється, в свою чергу використовуючи відрізняється від першого жест, а решта імітують його. І так далі до моменту, поки кожен не вимовить своє ім'я, супроводжуючи його жестом.
Обговорення:
ІІ. Основна частина
Вправа: «Мої роздуми та фантазії» (творча робота)
Мета: створити необхідні умови, які сприяють поліпшенню психосоціального стану, позитивно емоційний настрій серед учасників; занурити у світ емоцій та роздумів, відчути їх.
Інструкція: Діти об’єднуються у команди. Получають чіткі інструкції від аніматора: дітям необхідно по одному написати перші букви імен та прізвищ.
Вибрати дві фарби на їх смак, мовчки, домовлятися тільки очима, закрасити всі частки свого простору не виходячи на простір інших учасників в групі. (Під легку музику виконується завдання). В другій частині заняття дітям дозволяється розмовляти та мінятися фарбами. На завершальному етапі діти дають своїм роботам назву. Кожна група представляє свої роботи.
Обговорення : вся група стає в коло для того, щоб обговорити, як проходило заняття. Для етапу обговорення аніматор пропонує певні питання:
Рефлексія
Вправа: «Серце»
Мета: закріпити позитивний настрій серед учасників.
Інструкція: Учасники наповнюють серце (заздалегідь заготовлений шаблон) всім хорошим, що є в них і з любов'ю дарують його своєму сусідові ліворуч, кажучи при цьому комплімент і побажання, закінчивши фразу "і з любов'ю дарую тобі частинку свого серця".
Обговорення: