Звук (е). Букви Е е. Написання великої букви Е. Розробка уроку

Про матеріал
Основна мета даного уроку - навчити учнів правильно писати велику букву Е, розвивати мислення, увагу, виховувати любов до тварин та бережне ставлення до живого.
Перегляд файлу

Тема. Письмо великої букви Е.

Мета: вчити учнів правильно писати велику букву Е, розвивати мислення, увагу учнів, виховувати охайність при письмі, любов до тварин, дотримання норм каліграфічного письма.

Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, фішки для складання звукових моделей слів.

ХІД УРОКУ

І.    Організаційний момент

     Всі за парти ми сідаємо,

     До роботи приступаємо.

     Щойно пролунав дзвінок

     Час почати нам урок!

-  Чи все необхідне є для роботи на уроці?

-  Усміхніться, поділіться гарним настроєм з усіма.                         

-  Діти, я бажаю, щоб ваш настрій протягом уроку був ось такий! (смайлик) (задоволення, радість).

II. Оголошення теми уроку.

      Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. А він і не може бути іншим, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож у Казкову країну. (1 – будинок)  

-    Як ви думаєте, хто живе в цій країні? Там живуть всі - всі букви, а ми з вами завітаємо до букви „Е"! (фото 2) ( Тема. Письмо великої букви Е.)

— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь, з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви вивчені на попередніх уроках.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра « Склади слово ».

     Дітки, я пропоную вам пограти гру, а хто її підготував ви дізнаєтеся відгадавши загадку.

     Влітку сірий, взимку білий.     (зайчик) 

     У слові розсипалися букви допоможіть зайчикові скласти слово. (кожне слово окремо, коли діти відгадають, з’являється відповідний малюнок)

 РЕВОДЕ              ООРЗЕ        

   дерево                  озеро       

-  Молодці, діти ви правильно склали слова і ми продовжимо далі нашу подорож.

-впіймайте звук «е»: перстень, мітла, паличка, скатертина, квітка, піч, невидимка.

V. Вивчення нового матеріалу.

   1. Звуковий аналіз слів.

  Наступне завдання нам підготувала :

     Дивна непосида

     На стежинку шишки кида?

     З гілки скік та скік на гілку.

     Ви впізнали? Хто це?   (білка)

Діти, зверніть увагу, як наша казкова героїня змінює слова, чи зумієте ви допомогти їй?

Зі мною ви знайомі, діти

Я шоста буква в алфавіті.   Е 

А він працює на будові

І носить плити стопудові.    Кран    

Якщо з’єднати нас в одно

То ми побачимо кіно.     Екран.

Діти, виконайте звуковий аналіз цього слова Звуковий аналіз фішками.

-Добре. А зараз білочка бажає перевірити, чи вмієте ви утворювати нові слова,  ми з вами зіграємо в гру «Аукціон складів». Вам необхідно доповнити складами слова. Я називатиму перший склад, а ви – наступні).

Бе (береза), бензин, бетон.

Ме (мед, метелик).

Ве (верба, весна).

Не (небо, незабудка).

А ось до нас поспішає і ведмедик. Він баче, що ви стомилися і пропонує перепочити.

2.   Фізкультхвилинка

3. Демонстрування картки з великою писаною літерою Е, порівняння її з малою.

Викладання букви Е з олівців

Ще одна гостя завітала у Казкову країну.

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. Лисичка. Вона просить допомоги назвати птаха з відео, який не вміє літати…. Будьте уважні!!! (відео «Абетка малятко. Літера «Е» 1хв.17 с.).

-Так який же птах не вміє літати? (страус ему)

4. Написання великої букви Е. Демонстрація букви  

--   Правила написання великої букви.

-   Коли ми пишемо велику букву?  ( початок речення; імена, прізвища людей; назви міст, клички тварин. )

-  Подивіться: це велика рукописна буква Е.

- Чи схожа вона на друковану?

- З яких елементів складається? (З півовалів)

    - Велика буква Е складається з верхнього і нижнього лівих півовалів. Під міжрядковою лінією описуємо верхній лівий півовал, який закінчуємо над верхньою рядковою лінією, не заокруглюючи вгору. Не відриваючи руки, рухом уліво і вниз описуємо більший нижній півовал, який торкається нижньої рядкової лінії. Пишемо під лічбу і-раз-і, і-два-і.  Показую на дошці. Учень виходить і пише.

-  «Письмо» учнями у повітрі. Напишіть букву у повітрі.

  -  Повторення правил про посадку під час письма, положення зошита на парті, тримання ручки.

     Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю,

Сяду прямо не зігнуся, до роботи я беруся.

-  Обведення елементів літери за поданим у зошиті пунктиром, написання складів та слів.

-   Пальчикова гімнастика

•    «Миємо руки»: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли пахуче мило,

Добре руки з ним помили.

•    «Струшуємо водичку з рук»: пальці стиснуті в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

•    «Витираємо руки»: енергійні рухи імітують почергове витирання кож­ної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру.

Письмо складів і слів з буквою Е.

     -У нашу казкову країну завітав ще один гість, який сірий, ікластий, хоче вівцю вкрасти (вовк підготував ось таке завдання).

 

VIII. Підсумок уроку.

  • Яку букву навчилися писати?
  • З яких елементів вона складається?
  • Коли вживаємо великі літери?
  • Які кольори дружать з е?
  • Що ми ще робили сьогодні на уроці?
  • МОЛОДЦІ!   ( усі казкові герої на фоні казкової країни)
  • Ось і закінчилася наша подорож. Герої вдячні вам за прекрасну роботу на уроці і сподіваються, що ви завжди будете їх любити і допомагати і усі кажуть вам до побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Гра  «Добирання імен, які починаються буквою Е»

       Ви навчилися писати велику букву Е, а чи зможете ви назвати імена, міста, гори, ріки які починаються буквою Е. (Едуард, Еммануїл, Елла, Ельвіра, Еверест)

https://tlum.ru/uploads/f737fac553b1b207d080e52c32bc4a2e70392e861980281f068a2c88aa8eab9e.jpeg

doc
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
1078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку