Тема уроку: Радіанне вимірювання кутів
Мета уроку:ввести поняття радіанного вимірювання кутів; пояснити механізм переведення кутів із радіанної міри в градусну і навпаки; формувати вміння переходити від однієї міри вимірювання кутів до іншої
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Завдання середнього рівня учні коментують з місця, завдання достатнього і високого рівнів можна перевіряти, запропонувавши учням виконати аналогічні завдання на дошці.
Завдання класу
1 Знайдіть такий кут α, 0 ≤α ≤ 360º , щоб поворот початкового радіуса на цей кут збігався з поворотом на кут: а) 530°; б) -460° .
Запитання до класу
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Як відомо, кути вимірюються в градусах, хвилинах, секундах. При вимірюванні кутів у градусах за одиницю вимірювання приймається кут, який дорівнює — частини розгорнутого кути. Його називають градусом.
Однак у фізиці, техніці, астрономії часто можна зустріти й іншу міру вимірювання кутів, що має певні переваги перед іншими системами.
πR — довжина півкола. 180° =0°. Звідси
Зауваження. Величина кута, виражена в радіанах, не залежить від довжини радіуса.
У записі радіанної міри кута позначення «рад» часто опускають.
Радіанна міра дає можливість увести поняття тригонометричної функції довільного числового аргументу.
VI ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
a) |
в) |
д) |
є) |
a) 10 |
б) |
г) |
a) π |
ж) |
a) 0,5 |
а) 120°; 6)150°; в) 36°; г) 300°; д)-225°.
4
a) sin2 - sin2; б) 2sin - 3tg + ctg
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Заповніть таблицю, використовуючи отримані на уроці формули.
α° |
|
60° |
90º |
120° |
|
150° |
180° |
|
360° |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
а) -150°; б) 240°; в) 100°.
а) 3π; б) в) г)3.
а) α = ;; б) α = -2,1π; в) α = 1?