___________
уроку фізики у 9 класі
Тема уроку: Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання.
Мета уроку: навчальна – ввести поняття радіоактивності та ознайомити з видами радіоактивного випромінювання.
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Дізнаємося про історію відкриття радіоактивності
З відкриття рентгенівських променів почалася історія відкриття радіоактивності, й допоміг у цьому випадок.
Поштовхом до досліджень стало припущення вчених, що рентгенівські промені можуть виникати під час короткочасного світіння деяких речовин, опромінених перед тим сонячним світлом. До таких речовин належать, наприклад, деякі солі Урану. Одною з них і скористався А. Беккерель, щоб перевірити зазначене припущення.
Учений узяв крупинки уранової солі, поклав їх на загорнуту в чорний папір фотопластинку й на кілька годин виніс увесь пристрій на яскраве сонячне світло. Після проявлення на фотопластинці з'явилися темні плями саме в тих місцях, де лежала уранова сіль. Тобто з'ясувалося, що уранова сіль дійсно випускає випромінювання, яке проходить крізь чорний папір і діє на фотопластинку.
V. Домашнє завдання: Опрацювати § 32. Дати відповіді на питання після параграфа
1