Радість - особлива мудрість

Про матеріал
Майстер - клас Інтегрований урок позакласного читання з елементами роботм з дітьми в новій українській школі.
Перегляд файлу

Майстер – клас

Інтерактивний урок позакласного читання з елементами роботи  в новій українській школі

 

 

Тема.  Емоції. Настрій. Радість.

Радість – особлива мудрість.

 

Мета:  сприяти реалізації  соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра; згрупувати учнів, учити бути дружніми, створювати  дружний колектив. Дати уявлення учням про настрій людей,  про роль емоцій  в процесі спілкування; про настрій людей, його вплив на здоров'я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття; вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій; вчити розрізняти види усмішок. Розвивати вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, вміння оцінювати свій настрій. Закріплювати знання етикетного спілкування. Співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки.

Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.

 

Обладнання:  музичні  записи,  розрізані  навпіл  листівки,  поштова скринька (коробка), презентація.

Роздатковий матеріал: Ілюстрації, малюнки, таблиця «Азбука настрою», радісні смайлики ,  посібник «Риторика», запис на дошці,  мелодія пісні

« Поділись своєю радістю».

Треба завжди бути радісним,

Якщо радість закінчується,

Шукай в чому помилився.     

Л. Толстой

 

На дошці записані слова: настрій, посмішка, радощі, радість, посміхнись, радійте.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ми веселі,

 ми чудові, ми кмітливі,

ми просто клас!

Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи Третій клас!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Складання інтерактивної карти « Свято»

  • Як улаштувати веселе свято?
  • Як вітаються і прощаються українці?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

На уроках ми неодноразово говорили про емоції

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про  радість, настрій.

Будемо вчитися створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.

V. Вивчення нового матеріалу.

 

І. Вступна бесіда

- навколо нас живе багато людей. Скажіть, що в них спільне, чим вони схожі?  ( В усіх людей є руки, ноги,  очі, губи тощо)

- Добре, а як це назвати одним словосполучення?( В усіх людей схожа форма тіла.)

- Діти, а чи існують між людьми  певні відмінності? ( Люди поводяться по- різному. В усіх людей буває різний настрій і різний характер. Люди бувають добрі, злі, веселі і сумні.)

 

Відгадайте загадку

Є у усмішки  подружка

 у вигляді напівкружка,

на лиці вона живе,

та, бува кудись піде,

потім знову повернеться.

Сум і зло її бояться

 

Розгадування ребуса

 

 

  •       ’’’ C:\Documents and Settings\Саша\Рабочий стол\search.jpg ’’’  сть

 

Сьогодні у « Кріслі автора»   Тростнікова Злата

 

Радість у нинішньому житті – що це: емоція, стан чи настрій? Звідки вона береться і як бути радісним та щасливим

 

      Радість. Таке просте і повсякденне поняття.

 Я із задоволенням опишу цю тему.

 

Хочу, щоб слухаючи це послання, ви посміхались і розуміли, що «все в ваших руках».

 

РАДІСТЬ - ЩО ВОНО ТАКЕ?

 

Давайте спочатку розберемось, що  таке – радість.

 Це емоція. Настрій. Це вміння відчувати позитивні емоції від того що ви робите,  від того, що ви очікуєте, від того, що ви мрієте. Такий список я можу продовжувати довго.  Радість виникає в момент, коли ви щиро позитивно сприймаєте якусь ситуацію. Напевно, багато хто хоче утримувати цей стан і радіти кожній хвилині – а це вже має назву «щастя».

 

             Чи кожен може бути щасливим і радісним? З моєї точки зору радість приводить до того, що людина є щаслива.

Людина радіє тоді, коли отримує те, що хоче. Це може бути матеріальне становище.

Радість виникає тоді, коли ви маєте багато бажань і щодня просуваєтесь до них.

     Ще може виникнути запитання, а як радіти, коли сталось щось не дуже радісне, болюче, якесь нещастя.

Відразу скажу, що людина не здатна радіти завжди – це не можливо. І якщо час від часу ви впадаєте в сум – це нормально.

 Якщо у людини стається лихо, звичайно є час для горя та суму. Однак, важливо розуміти, що цей час повинен бути

обмеженим, інакше людина впаде у відчай і це перетвориться на депресію,   чи ще якийсь несприятливий стан.

До речі, причиною вище вказаних станів є саме відсутність бажань.

 

Радість — це емоційний вираз великого щастя

 

Вчитель   Продовжать філософські роздуми ро радість ось ця  група

 

 Кожна людина почуває потребу в радісних моментах в своєму житті. Проте, якби людина постійно знаходилась в стані радості, вона не змогла б співчувати іншим і неадекватно реагувала на стан оточуючого світу. Усмішка радості на обличчі людини — найсуттєвіший з існуючих немовних сигналів.

Радість, як правило, слідує за особистим успіхом чи процесом творчості, де радість несамоціль. Таким чином це задоволення своїми діями або спільними діями групи людей (перемога улюбленої спортивної команди, перемога бажаного кандидата на виборах і тому подібне). Ця емоція характеризується не тільки власним задоволенням себе, а і схваленням з боку інших осіб.

   Оскільки радість може виникати в результаті ослаблення болю, нервової напруги і негативних емоцій, вона здібна викликати ваблення або прив'язанність до об'єкта, який допоміг усунути ту чи іншу негативну емоцію.

 

 У старій китайській приказці “Радість є особлива мудрість”, і той, хто знає суть, знає, що ніколи немає ніяких причин для печалі і смутку, бо усе скороминуще, і те, над чим ми плачемо сьогодні, над тим сміятимемося завтра. Навіть дерево кожне одягається в радості квітами, але і скидаючи листя воно не сумує, пам’ятаючи про весну.

Радість створює навколо нас особливу атмосферу, яка притягує до нас серця і, таким чином, приносить нам удачу, адже це природно, коли людина відповідає посмішкою на посмішку і біжить від похмурої, невдоволеної і злої особи. Радість жене від нас всяку тінь смутку, через що людина завжди втрачає те мале, що вона до того мала, тоді як радість є новим шляхом, який дає нові можливості.

Світла радість, як світильник у млі, розсіює всяке сердечне збентеження і затемнення.

 

Вчитель

А що ж таке Радість?( відповіді дітей) у віршах

 

        Радість – це пісня, радість – це сонечко,

Радість – коли усміхається донечка.

Радість із квітів килим строкатий,

Радість – це мамині руки і тата.

Радість - дарунки, радість – це свято,

Радість – це сніг перший, ніжний лапатий.

Радість – оцінка, радість – це друзі,

Радість – робота, радість- успіх,

А після всього- стомлений усміх.

 

Найголовніше для вас , любі діти

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати!

 

 

Приказки про радість.

 

Радість можна порівняти з сильним магнітом.

Радість народжує довіру.

 Радість допомагає взаємному зміцненню.

 Радість дає людині якісь особливі сили.

 

Учитель  Але як же все-таки зберегти в собі постійну радість, незважаючи на всякі печалі?

Стара східна приказка свідчить:   Утримуй в собі радість зранку протягом години, і вона підтримуватиме тебе цілий день”

 

На радість люду цвіт барвистий,

Весняні пахощі садів,

Дарунки лісу, небо чисте,

Політ пташок і їхній спів.

 На радість плескіт хвиль у річці,

 Морська у літній час купіль,

 Потріскування дров у пічці,

 Обрус святочний, хліб і сіль.

 На радість дім і двір при домі,

 Город, де овоч плід дає,

 Теплом налитий сонця промінь,

 Що світла думам додає.

 На радість праця в дні й розвага

 Спочинок в час нічної тьми,

 Пора, в якій дрімає шпага,

 Бо мир танцює під грудьми.

 

Радість

Щодня вона, як чудо, яскраве і нове,

її приносять люди у слові, що живе

 або твоїм творінням, народиться на світ

 з маленького насіння, її чарівний цвіт.

 Щодня, немов світання, освітлює думки

 проміннями кохання яснить усі стежки.

 Легка, як ніжний подих і ніжна почуттям

 спаде усім на подив, фарбуючи життя.

 Живе для нас піснями, щастям розцвіта,

 кохана до безтями радість золота.

Надію на прекрасне дарує просто так

щасливим і нещасним, подавши добрий знак.

 

       Радійте життю!

Смійтеся від щастя!

Посмішок не ховайте,

на зло всім нещастям!

 

 Лине пісня скрізь і всюди, 

Радість в серці через край,

Бог дає спасіння людям     

Ще й небесний рай!

 

 А сьогодні, де лиш гляну,

Скрізь веселі люди всі,

І радіють християни,

Тішаться усі.

 

  Вчитель. Діти, які приказки приготували

(Приказки зачитують діти)

 

 Сум людину не прикрасить.

Є сльози - є й совість.

Від радості кучері в'ються, у сумні - січуться

Радість прямить, журба корчить.

Мудреця ні горе,ні радість не збентежать

Обіцянка-цяцянка, а дурному – радість

 

Робота з казкою

ЯК КОЗЛИК ДОПОМІГ ЇЖАЧКУ ЯБЛУК НАРВАТИ

Одного разу набрів їжачок у лісі на яблуньку, На ній було багато красивих і смачних яблук. Але всі вони високо. Як дістати їжачкові яблучка? Бачить він – на лузі пасеться козлик. Підійшов він до нього і просить:

  • Будь ласка, козлику, допоможи мені яблук нарвати.
  • Гаразд, - з радістю погодився козлик.

Підійшов він до яблуні і став бити ріжками по стовбуру. Яблунька захиталася, і яблучка дощем посипалися на землю. Зраділи козлик і їжачок. Разом почали збирати смачні яблучка.

  • Дякую тобі, козлику! Я буду всю зиму тебе згадувати добрим словом.
  • До побачення, їжачку, смачного тобі! Я радий, що допоміг!

Сонечко дивилося на козлика та їжачка і теж раділо разом з ними.

Вчитель

  • Який висновок зробимо :  Будь добрим  до інших, буде добре і тобі.
  • А які казки ви згадали?

( Про двох цапків,  Дві кізочки)

ПРО ДВОХ ЦАПКІВ

З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега надходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно.
Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний, а чорний й собі не схотів заждати, щоб перейшов білий.
Ступили обидва на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами й рогами бити! Бились, бились, та й скінчилося на тому, що обидва в воду попадали і потопились

.ДВІ КІЗОЧКИ

А дві кізочки-то були розумнішими. Стрілись вони на вузенькій стежечці. З одного боку і стежечки глибокий рів, а з другого - висока та крута гора. Розминутися ніяк не можна.Постояли вони, постояли, подумали-подумали, а тоді одна кізочка стала на коліна, перевернулась на бік, лягла на стежці і притиснулась спиною до гори.
Тоді друга обережно переступила через неї, а та, що лежала, встала і пішла собі.


 А давайте покажемо: Як розминалися на кладочці герої – цапки.

А як розминулися кізочки?

 

А зараз відпочинемо

 

(Пісня « Поділись своєю радістю»)

Поділись своєю радістю.

Сонце, мов м’ячик, між хмарами скаче

Лоскоче промінням, у піжмурки гра

У нього на щічках веселі смішинкиВсім:

«Доброго ранку», всміхатись пора

Приспів:Поділись, поділись, поділись своєю радістю

Посміхнись і веселку у день цей принеси

Подивись, подивись – запалав навколо цілий світ

Сонцем щастя і краси, сонцем радості й краси

А вітер кудлатий розбудить ромашки

Розчеше берізки до нового дня

До тебе прилине він піснею пташки,

Щоб серденько твоє раділо щодня

Приспів: , Програш

Якщо тобі друже невесело дуже

Ти чарів від смутку дарма не шукай

Візьми ці мотиви у сонця й веселки

І настрій веселий собі наспівай

 

Отже ця пісенька підвела до іншого виду роботи.

 

Ось група дітей підготувала Легенду про маленьку Фею

 

Легенда про Фею, що подарувала радість

Люка Шашко

Маленька яскрава фея була однією з найбільш сонячних істот Вікового Лісу. Але на відміну від сонячних зайченят, вона чудово почувала себе і вночі, коли повний місяць і яскраві зорі створювали на чорному небі візерунок і можна було побачити Небесну Ведмедицю з малим ведмежам чи страхітливого дракона. Інколи фея мріяла долетіти до них в гості і поговорити про життя або кинути з неба бодай один погляд на Віковий Ліс. 
Мрія була з тих, які сама фея частенько нечутно нашіптувала у вуха іншим. Майже нездійснена мрія, від якої з’являлися сили і бажання зробити щось дивовижне. Тільки кожного разу більш важливі справи примушували забувати про дивне бажання.

У Віковому Лісі було багато створіннь, які раділи маленькій феї. Прихід у гості маленької веселої феї вважався добрим знаком. Особливо з нею любили проводити час діти. І вона також дуже любила дітей. Але малеча підростала і обирала свій шлях, а фея залишалася з новими маленькими мешканцями. Так було довго - фея залишалася незмінною і несла щастя іншим. \

Так було до того дня, коли маленькій феї перестало подобатись таке становище. Вона занудьгувала, не розуміючи що робити, кидаючись в різні боки і не знаходячи виходу. Фея зрозуміла, що не може дарувати радість іншим.

І одного похмурого ранку у неї відпали крила. Розгублена фея стояла посеред своєї невеличкої кімнати і дивилася, як вони лежали на долівці і потроху втрачали веселкові кольори. 
Фея заплакала вперше в житті і її сльози, що падали важкими краплинами, перетворюючись на дорогоцінне каміння. Вона втратила здатність літати і тому інші мешканці Вікового Лісу приходили до неї, але вони не могли допомогти їй в біді. І тому найчастіше фея намагалася залишитися сама. 

Та довго так тривати не могло. Бо у Віковому Лісі ставало дедалі сумніше без маленької феї. Навіть старезні велетні-дуби, які, здавалося, пам’ятали народження світу, охоплені сумом, починали втрачати вмить пожовкле листя. Тому кожен намагався розрадити і заспокоїти маленьку фею. Але все було марно. Вона тільки ще більше відчувала себе самотньою - нікому не зрозумілою і не потрібною. Просто втратила можливість робити те, що робила все своє життя. І не знала, що робити далі. 

Але одного разу маленька фея згадала свою давню мрію - завітати в гості до Небесної Ведмедиці. У неї не було більше крил, які б допомогли втілити це в життя, але бажання здійснити свою мрію ставало все більшим. 

І сталося диво. 

Важка, але ніжна лапа Небесної Ведмедиці легко торкалася її голови. І маленька фея вперше за довгий час відчула себе щасливою-щасливою. Вона купалася у легких хвилях любові, забуваючи про все на світі. Їй захотілося залишитися тут назавжди.

Раптом погляд маленької феї звернувся з небесної висоти вниз, на Віковий Ліс. Пожовклим сиротливим листям він наче плакав холодним дощем, і здавалося, що всі його мешканці плачуть разом з ним.

      Маленька фея пригадала всіх своїх друзів, що лишилися там і подумала, що вони тепер назавжди будуть приречені сумувати. Тому що ніхто в світі більше не поділиться з ними своєю радістю і не нашепче тихенько на вухо нову заповітну мрію... Вона згадала, як її друзі намагалися допомогти їй і зрозуміла - що її місце там, і домівка її там. 

      Але ж у неї не було крил.

      І легка лапа Небесної Ведмедиці торкнулася феї.  В той час з’явилися крила.

і фея змогла злетіти.
       Повертаючись назад вона, навіть, не помітила, що її нові крила виявилися ще більшими і яскравішими, ніж ті, що були до цього.

 

Презентація

 Гра Жестами   Про Сашка

Продемонструй свою емоцію

Продовж Фразу

 

 Є два вислювлювання : Яким ти можеш сказати про себе

 

VІ. Підсумок уроку

 

  • То які ж секрети гарного настрою ви для себе відкрили?
  1.       Прокидайся з веселим настроєм.
  2.       Вітайся з усіма, зич здоров’я.
  3.       Говори добрі слова.
  4.       Роби більше хороших срав.
  5.       Не розлучайся з посмішкою.
  6.       Послухай веселу музику.
  7.       ЗАСПІВАЙ, ЗАТАНЦЮЙ!

Звучить пісня « Свято»

  • Діти підійдіть до наших табличок і прикріпіть  смайлика до  сердечка « радість» , який  характеризує ваш настрій.

Література

В. Г. Бусел «Великий тлумачний словник сучасної української мови»

В.І. Даль « Тлумачний словник»

Г. Алієв,О. Петькун . Прислів’я та приказки

В.С. Сухомлинський  Твори

І.М. Досяк Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій

Дивосвіт дитинства. Хрестоматія з етики для учнів початкової школи

1.Бойко Г. Билиці діда Гриця. – К.: Веселка, 2004.

2. Вагапова Д. Риторика в інтелектуальних іграх і тренінгах. – М.: Цитадель, 1999.

 

3.Коваленко В. Нестандартні уроки.// Початкова освіта. – 2009. - №48.

4.Науменко В. Д., Захарійчук М. Д. – Риторика. 3 клас. – К.: Літера, 2009.

5.Науменко В., Осколова М. Особливості роботи на уроках риторики.// Початкова освіта. – 2010. - №12.

6.Стребна О. В., Соценко А. О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. Харків: Основа, 2005.

В. Сухомлинський» Краса, натхнення, радість і таємниці»

Джерела

https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=Легенда+про+Фею%2C+що+подарувала+радість&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

https://mala.storinka.org/василь-сухомлинський-усмішка-о...

 

info-mir.com.ua/cikavi-fakti-pro-usmishku/

 

 

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку