Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11
Смілянської міської ради Черкаської області
Тиждень 7. Ми підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)
Як знаходити ідеї та можливості?
Учитель запрошує дітей стати в коло. Кожному пропонує назвати себе, а потім свої якості. Наприклад, Ганна – добра, чуйна, Олександр – веселий, кмітливий. Самопрезентацію розпочинає вчитель, тримаючи кінець нитки. Потім кидає клубок наступному учасникові. Насамкінець вправи повинна вийти «павутинка», що символізуватиме єдність класу.
Вправа «Інтерв’ю»
Завдання – взяти інтерв’ю у свого товариша, а потім розповісти про нього всім. Запитання для інтерв’ю:
Турецька народна казка «П’ять монет»
Жила собі одна бідна жінка. І був у неї син.
Якось ішов хлопчик вулицею і знайшов п’ять монет. Приніс їх додому, і почали вони з матір’ю радитись, що б за них купити.
Мати гірко усміхнулася:
Хлопчик послухав мудрої материної поради, придбав вудку й щодня ловив по кілька рибин. Зловить – і несе на базар. За одну рибину йому давали одну-дві монети. Хлопчик купував за них хліб, сир, халву. І було їм з матір’ю синто й радісно, що так вдало витратили знайдені монети.
Перш, ніж витратити гроші, поміркуйте, чи воно того варте. Можливо, у вас буде інший шанс витрат – більш корисний.
Фантастичні гіпотези
Якби я був дуже багатим, то я б…
Робота в групах. Гра «Комерсант»
Тлумачний словник. Комерсантом називають людину, яка займається торгівлею.