Ранкова зустріч "А вже весна, а вже красна"

Про матеріал
Ранкова зустріч за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком» Тема: «А вже весна, а вже красна!» Мета: формувати у дітей естетичне сприйняття краси природи; розширити уявлення про дитячий фольклор; розвивати допитливість, фантазію, винахідливість, увагу та уяву, уміння володіти словом; спрямовувати бажання дітей робити добро, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища. Обладнання: картини художників про весну, тематичні ілюстрації, малюнки учнів, творчі роботи, аплікації весняних квітів, мультимедійне обладнання, музичний супровід.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»

Тема: «А вже весна, а вже красна!»

Мета: формувати у дітей естетичне сприйняття краси природи; розширити уявлення про дитячий фольклор; розвивати допитливість, фантазію, винахідливість, увагу та уяву, уміння володіти словом; спрямовувати бажання дітей робити добро, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: картини художників про весну, тематичні ілюстрації, малюнки учнів, творчі роботи, аплікації весняних квітів, мультимедійне обладнання, музичний супровід.

Підготовка учнів до ранкової зустрічі: учні вивчили вірші про весну, намалювали малюнки, дібрали загадки, прислів’я і прикмети, розучили весняні пісні, підготували проекти, виготовили аплікації.

План проведення

  1. Привітання.
  2. Календар природи.
  3. Цікава інформація про весняні місяці.
  4. Обмін інформацією (робота в групах).
  5. Крісло автора.
  6. Новини дня.
  7. Весняний хоровод з імітацією рухів.
  1. Привітання

Учитель та учні промовляють девіз весни:

Весна вдягла у зелень віт дуба,

Уже курличуть в небі журавлі.

Люблю весну, та хто її не любить

На цій чудесній, радісній землі!

  •          Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний день, сьогодні ми зустрічаємо ВЕСНУ! Нехай же наші гості (батьки), які присутні у класі, теж повернуться у світ дитинства. Давайте привітаємо дорослих і подаруємо їм весняні квіти за те, що всю душу вкладають у вас, щоб виростали ви здоровими, щедрими, чесними, справжніми людьми.

Учні дарують батькам аплікації весняних квітів, які виготовили на уроці трудового навчання.

  1. Календар природи.
  •          А тепер відгадайте загадку:

Зійшли сніги, шумить вода,

Буяє травка молода,

Все мертве оживає,

Коли це буває?

  •          Слово вчителя:

      Це птахи на своїх крилах принесли весну-красну, а за нею і веселий настрій. Може тому, що сонце світить яскравіше і вітер має особливий присмак свободи й оновлення, у цей час просто не можна бути сумним, байдужим, невдоволеним. У душі виникає щось ніжне і радісне. Дівчаткам хочеться говорити про перші проліски й рожеві хмарки, а хлопчикам – пускати паперові кораблики. Що відбувається? А просто ВЕСНА!

Учень:

Мамо, мамо, настала весна!

Квітне верба запашна,

Річка в долині синіє…

Мамо, настала весна,

Пташечка в полі співає,

Пісня її чарівна

Сонечко вранці стрічає.

Учні слухають музичний запис «Пробудження весни» та переглядають мультимедійну презентацію на цю ж тематику.

  1. Цікава інформація.

     Назва БЕРЕЗЕНЬ закріпилась за місяцем у середині минулого століття. Походить від назви промислу - березол (заготівля березового попелу, що використовувався для виготовлення скла). До цього часу місяць називався март. У народі його звали: капельник, протальник, запалі сніги, з гір потоки, соковик, полютий, красовик.

 Учень:

 Березень

 Берези, берези несміло

 Прокинулись! Соки гудуть.

 Припали до стовбурів білих

 Малі оленята і п’ють.

      КВІТЕНЬ носить свою назву з 16 століття. Саме в цей час земля починає квітувати. В ужитку були й інші народні назви: краснець, лукавець, дзюрчальник, водолій та апріль, що латинською мовою означає ” сонячний”.

Учень:

 Квітень

 Квіти в квітні ронять роси,

 А коли весна не пізня,

 Розквітають абрикоси

 І бузкова лине пісня.

     ТРАВНЕМ останній місяць весни став у нинішньому столітті. До цього він звався май - від імені давньоримської богині весни Майї. У народі його називали: пісенник, місяць-громовик, травник.

 Учень:

Травень

 У райдужних росах шовковії трави,

 У пахощах луки – це травень, це травень.

 Дідусь мій удосвіта берег косив,

 А слідом лелека стернею ходив.

  1. Обмін інформацією (робота в групах).

Діти заздалегідь об’єдналися в групи. Кожна група презентує веснянку, прислів’я чи приказку та загадку про весну.

Учитель: Веснянки – найкращий скарб нашої національної культури, живе джерело української народної пісенності, що чарує нас своєю немеркнучою красою!

І група

Веснянка:

           Весна уже, весна іде,

           Весну вітаймо, діти,

           Весна вінки нам принесе,

           Вінки чудові квіти.

Прислів’я:

           Весна – тепло принесла.

Загадка:

           Я найперша зацвітаю

           Синім цвітом серед гаю,

           Відгадайте, що за квітка,

           Бо мене немає влітку? (Пролісок)

ІІ група

Веснянка:

           Весно, весно, весняночко,

           Прийди до нас подоляночко,

           Прийди до нас, теплом утіш,

           А ти, сонечко, світи ясніш!

Приказка:

           Весна іде – літо веде.

Загадка:

           Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, взимку гріє. (Дерево)

 

ІІІ група

Веснянка:

           Іди, іди, дощику, упади,

           Щоб плодами наливалися сади,

           Щоб родило і у полі , і в дворі,

           Щоб співалось од зорі і до зорі.

Приказка:

           Весна – днем красна.

Загадка:

           Він у гості завітав,

          Дивний міст побудував

          І з’єднав ним понад гаєм

          Небокрай із небокраєм.

          Ще й оздобив так барвисто,

          Мов на свято урочисте. (Дощ)

  1. Крісло автора

Презентація кращих учнівських малюнків на тему «Перший день весни».

  1. Новини дня

Сьогодні 1 березня – День весни! Ми будемо обмінюватись цікавими думками, ідеями. На уроці англійської мови вивчимо назви весняних місяців. Доброго вам весняного настрою, любі друзі!

  1. Весняний хоровод з імітацією рухів.

Діти стають у коло і співають хоровод «Подоляночка, імітуючи рухи».

Учитель:

Ставайте швидко парами,

Веселі наші діти,

Та підемо ми радісно

Весну-красну зустріти!

 

 

Список літератури:

1. Богун О. М. Усна народна творчість обрядового циклу. Урок музичного мистецтва у 2 класі // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 10.

2. Курганова Н.В. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: Торсін плюс, 2008.

3. Микитюк В. В. Ранкові зустрічі — школа життя (за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком») // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 22-23.

4. Олексійовець Н. Ф. Ранкові зустрічі: Методичний посібник. — К., 2009.

5. Фалько Я. Назви місяців: пізнавальна етимологія . - Початкова школа . - 2017. - № 1.

6. Шмайлова Т. В. Ой, весно, весно! Що ж ти нам принесла? Інтегрований урок української мови та природознавства у 3 класі // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 вересня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку