Ранкова зустріч за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»
Тема: «А вже весна, а вже красна!»
Мета: формувати у дітей естетичне сприйняття краси природи; розширити уявлення про дитячий фольклор; розвивати допитливість, фантазію, винахідливість, увагу та уяву, уміння володіти словом; спрямовувати бажання дітей робити добро, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: картини художників про весну, тематичні ілюстрації, малюнки учнів, творчі роботи, аплікації весняних квітів, мультимедійне обладнання, музичний супровід.
Підготовка учнів до ранкової зустрічі: учні вивчили вірші про весну, намалювали малюнки, дібрали загадки, прислів’я і прикмети, розучили весняні пісні, підготували проекти, виготовили аплікації.
План проведення
Учитель та учні промовляють девіз весни:
Весна вдягла у зелень віт дуба,
Уже курличуть в небі журавлі.
Люблю весну, та хто її не любить
На цій чудесній, радісній землі!
Учні дарують батькам аплікації весняних квітів, які виготовили на уроці трудового навчання.
Зійшли сніги, шумить вода,
Буяє травка молода,
Все мертве оживає,
Коли це буває?
Це птахи на своїх крилах принесли весну-красну, а за нею і веселий настрій. Може тому, що сонце світить яскравіше і вітер має особливий присмак свободи й оновлення, у цей час просто не можна бути сумним, байдужим, невдоволеним. У душі виникає щось ніжне і радісне. Дівчаткам хочеться говорити про перші проліски й рожеві хмарки, а хлопчикам – пускати паперові кораблики. Що відбувається? А просто ВЕСНА!
Учень:
Мамо, мамо, настала весна!
Квітне верба запашна,
Річка в долині синіє…
Мамо, настала весна,
Пташечка в полі співає,
Пісня її чарівна
Сонечко вранці стрічає.
Учні слухають музичний запис «Пробудження весни» та переглядають мультимедійну презентацію на цю ж тематику.
Назва БЕРЕЗЕНЬ закріпилась за місяцем у середині минулого століття. Походить від назви промислу - березол (заготівля березового попелу, що використовувався для виготовлення скла). До цього часу місяць називався март. У народі його звали: капельник, протальник, запалі сніги, з гір потоки, соковик, полютий, красовик.
Учень:
Березень
Берези, берези несміло
Прокинулись! Соки гудуть.
Припали до стовбурів білих
Малі оленята і п’ють.
КВІТЕНЬ носить свою назву з 16 століття. Саме в цей час земля починає квітувати. В ужитку були й інші народні назви: краснець, лукавець, дзюрчальник, водолій та апріль, що латинською мовою означає ” сонячний”.
Учень:
Квітень
Квіти в квітні ронять роси,
А коли весна не пізня,
Розквітають абрикоси
І бузкова лине пісня.
ТРАВНЕМ останній місяць весни став у нинішньому столітті. До цього він звався май - від імені давньоримської богині весни Майї. У народі його називали: пісенник, місяць-громовик, травник.
Учень:
Травень
У райдужних росах шовковії трави,
У пахощах луки – це травень, це травень.
Дідусь мій удосвіта берег косив,
А слідом лелека стернею ходив.
Діти заздалегідь об’єдналися в групи. Кожна група презентує веснянку, прислів’я чи приказку та загадку про весну.
Учитель: Веснянки – найкращий скарб нашої національної культури, живе джерело української народної пісенності, що чарує нас своєю немеркнучою красою!
І група
Веснянка:
Весна уже, весна іде,
Весну вітаймо, діти,
Весна вінки нам принесе,
Вінки чудові квіти.
Прислів’я:
Весна – тепло принесла.
Загадка:
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене немає влітку? (Пролісок)
ІІ група
Веснянка:
Весно, весно, весняночко,
Прийди до нас подоляночко,
Прийди до нас, теплом утіш,
А ти, сонечко, світи ясніш!
Приказка:
Весна іде – літо веде.
Загадка:
Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, взимку гріє. (Дерево)
ІІІ група
Веснянка:
Іди, іди, дощику, упади,
Щоб плодами наливалися сади,
Щоб родило і у полі , і в дворі,
Щоб співалось од зорі і до зорі.
Приказка:
Весна – днем красна.
Загадка:
Він у гості завітав,
Дивний міст побудував
І з’єднав ним понад гаєм
Небокрай із небокраєм.
Ще й оздобив так барвисто,
Мов на свято урочисте. (Дощ)
Презентація кращих учнівських малюнків на тему «Перший день весни».
Сьогодні 1 березня – День весни! Ми будемо обмінюватись цікавими думками, ідеями. На уроці англійської мови вивчимо назви весняних місяців. Доброго вам весняного настрою, любі друзі!
Діти стають у коло і співають хоровод «Подоляночка, імітуючи рухи».
Учитель:
Ставайте швидко парами,
Веселі наші діти,
Та підемо ми радісно
Весну-красну зустріти!
Список літератури:
1. Богун О. М. Усна народна творчість обрядового циклу. Урок музичного мистецтва у 2 класі // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 10.
2. Курганова Н.В. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: Торсін плюс, 2008.
3. Микитюк В. В. Ранкові зустрічі — школа життя (за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком») // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 22-23.
4. Олексійовець Н. Ф. Ранкові зустрічі: Методичний посібник. — К., 2009.
5. Фалько Я. Назви місяців: пізнавальна етимологія . - Початкова школа . - 2017. - № 1.
6. Шмайлова Т. В. Ой, весно, весно! Що ж ти нам принесла? Інтегрований урок української мови та природознавства у 3 класі // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 7.