Ранкова зустріч за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»
Тема: «Вода-мандрівниця, вода-трудівниця»
Мета: розширити уявлення дітей про воду, її значення у природі та для людини; розширити уявлення про дитячий фольклор; розвивати образне мислення, винахідливість, увагу та уяву, уміння володіти словом; спрямовувати бажання дітей робити добро, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: зображення героїв з мультфільмів, тематичні ілюстрації, реквізит для гри «Воду в пляшку», кросворд, мультимедійне обладнання, музичний супровід.
Підготовка учнів до ранкової зустрічі: учні вивчили вірші про воду, намалювали малюнки, дібрали загадки, прислів’я і прикмети, розучили пісню «Веселий сніг», підготували кросворд.
План проведення:
У морях, озерах і струмках плескотить вода. А вода – це багато крихітних краплинок, зібраних докупи, так багато, що їх неможливо перелічити.
Хлюпоче синя річка –
Ой річка, ой ріка!
Юрба нас невеличка,
Зате ж бо гомінка!
І співи тут, і крики,
І радість тут, і сміх,
А вколо, як музики –
Гурти пташок дзвінких…
Учень:
Давайте ж бо митись,
Купатись,
Пірнать, хлюпотать,
Полоскатись.
У ночвах, у мисці,
У ванні,
В струмку, у ставку,
В океані,
І в річці, і в бані,
Старі й молоді, -
Слава довічна воді!
Мультимедійна презентація «Три стани води»
Учень:
Тумани сиві табунцями
Повзуть з річок, озер, боліт,
Висять кошлатими клубками
На кінчиках вологих віт,
І довго вітер гребінцями
Їм не розчісує борід.
На мультимедійному екрані тематичні малюнки.
Учень:
В білу хмарку,
Ніби кошик,
Цілий день
Збирався дощик.
Потім вітерець у ліс
Дощик в кошику поніс.
Та коли летів над полем,
Зачепився за тополю,
Перекинув хмарку-кошик –
І на поле випав дощик…
На мультимедійному екрані тематичні малюнки.
Учні співають пісню О. Сенатовича «Веселий сніг».
Падав сніг, падав сніг –
Для усіх, усіх, усіх
І дорослих, і малих,
І веселих, і сумних.
Всім, хто гордо носа ніс,
Він тихцем сідав на ніс.
А роззяві, як на сміх,
Залетів до рота сніг.
Вереді за комір вліз
І довів його до сліз.
А веселі грали в сніжки –
Сніг сідав їм на усмішки
І сміявся з усіма:
Ой, зима, зима, зима!
На мультимедійному екрані тематичні малюнки.
Грають троє дітей. Пляшку ставлять у мисочку і ллють у неї воду зі склянки. Перемагає той, хто перший закінчить роботу – наповнить пляшку.
Учениця класу презентує власний кросворд на тему «Вода у наному житті».
Діти виставляють свої перші малюнки на виставковому полотні.
Список літератури:
1. Бібік Н. М. Я і Україна. Віконечко [Текст]: підр. для 1-го класу / М. Бібік, Н. Коваль. – 2-е вид. доопрацьоване. – К. : Генеза, 2007.
2. Богун О. М. Урок музичного мистецтва у 2 класі // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 10.
4. Власюк О.В. Посібник з природознавства «Цікаве природознавство» - Інтернет-ресурс.
5. Курганова Н.В. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: Торсін плюс, 2008.
6. Микитюк В. В. Ранкові зустрічі — школа життя (за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком») // Початкове навчання та виховання. — 2011. — № 22-23.
7. Олексійовець Н. Ф. Ранкові зустрічі: Методичний посібник. — К., 2009.