Ранкова зустріч на тему: «Батьківщина – одна, і ми про неї багато знаємо»
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу Україну, формувати національну свідомість учнів, ознайомити учнів з Конституцією України і її законами, формувати уявлення дітей про права дитини, удосконалювати вміння співпрацювати, виховувати любов до Батьківщини і шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: відео, картинки символів, роздатковий матеріалів для дітей, аудіозапис гімну України, Конституція України.
Форма проведення: ранкова зустріч.
Хід ранкової зустрічі
-
Запрошення дітей на ранкову зустріч.
Гра «Назви місто»
Діти називають місто, село чи селище в Україні і беруть за руку свого сусіда і так по черзі, щоб утворилося єдине коло.
-
Робота у колі. Гра «Розумний м’яч»
Вчитель кидає вибірково дітям м’яч, задаючи питання. Учні відповідають і повертають його.
-
В якій країні ми живемо?
-
Як вона називається?
-
Як називають мешканців України?
-
Столиця України?
-
Які гори знаходяться на території нашої держави?
-
Найдовша річка України?
-
Якими морями омивається територія України?
-
Державні символи України – це ….. ?
-
Яке значення мають кольори Державного Прапора?
-
Коли і де ми можемо чути Державний Гімн?
-
Як потрібно слухати Гімн України?
-
Чи знаєте ви слова Державного Гімну? Тож давайте заспіваємо його.
(Урочисте виконання гімну України під супроводження аудіо запису)
-
Цікаві факти про Україну. Відео.
-
Україна – одна з найбільших європейських держав, її площа – 603,7 тис. км2. Із заходу на схід вона простягається на 1316 км, а з півночі на південь – на 839 км.
-
24 серпня 1991 року Верховна Рада прийняла Акт проголошення незалежності України.
-
На її території проживає понад 110 національностей.
-
Національними стравами є червоний борщ,сало, вареники, галушки.
-
В Україні розташовані власні 7 чудес країни.
-
Україна має дивовижну політичну історію – тут з’явилася, одна з перших конституцій у світі, створена Пилипом орликом у 1710 році.
-
Групове заняття. Створення листівки «Моя країна – Україна».
Користуюсь роздатковим матеріалом, учні групою створюють листівку з таким змістом:
-
Карта України. Позначити столицю.
-
День народження: 24 серпня 1991 року – День Незалежності України.
-
Герб – тризуб (Розфарбувати, наклеїти)
-
Прапор (розфарбувати, наклеїти).
-
Гімн – записати назву.
5. Скласти асоціативний кущ до слова «Мова» (співуча, рідна, милозвучна, колискова, матусина, хвилююча, шевченкова).
6. Розгадування кросворду.
Питання.
-
Пташка, яка підкидає свої яйця у чужі гнізда (Зозуля)
-
Найвища гора України (Говерла)
-
Столиця України (Київ)
-
Розшифруй слово, яке сховалося у гербі України? (Воля)
-
Відомий Кобзар України? (Шевченко)
-
Яке слово сховалося у цьому кросворді? (Закон)
-
А що таке закон? (Відповіді дітей)
Основний закон нашої держави – це Конституція України. У ній записані права і обов’язки усіх громадян.
-
А які права мають громадяни України? (Відповіді дітей)
-
Вибіркове читання і обговорення статей з Конституції України.
-
Обговорення поняття «булінг». Правила уникнення булінгу. Куди і до кого звертатися за допомогою у разу виникнення булінгу.
-
Підсумок ранкової зустрічі.
Гра «Дай п’ять»
Уявіть собі, що ваш кулачок – це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитеся.
-
У мене зараз гарний настрій.
-
Сьогодні я дізнався, яка площа нашої держави України.
-
Я знаю, які річки і моря знаходяться на території нашої країни.
-
Я познайомився (познайомилась) з Конституцією України.
-
Мені стали відомі права і обов’язки громадян нашої країни.
-
Мені сподобалося створювати листівку про Україну.
-
Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з батьками.
-
Я знаю до кого звертатися у ситуації боулінгу.
-
Я дізнався номер телефону Національної дитячої «гарячої лінії».
У кого розкрилася долонька-квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та поділіться з товаришем, «давши п’ять».