1 клас
Тема. Зимові свята
Мета. Закріпити та поглибити знання про зимові свята; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; сприяти розвитку уваги, пам’яті, творчої уяви і фантазії; створити емоційно-комфортне середовище, виховувати в учнів почуття доброзичливості.
Обладнання:малюнки,смайлики,сніжинка, розмальовка,аудіуозапис пісні.
І. Привітання
1. «Як будемо вітатися»
Діти стають біля зображень-наліпок ,поруч з вчителем,обирають по одному варіанту привітання:(потиснемо руки,потанцюймо на одній нозі,подаруємо усмішку,заспіваємо пісню,торкнемося долоньками,дружні обійми,покажемо «які ми класні»,помахаємо рукою)
2. Утворення кола.
Діти і вчитель стають у коло, яке формують за принципом: спочатку сідають ті учні, що народилися взимку, потім – весною і т.д.
Вчитель:-Діти,яка зараз пора року?
Діти:-Зима
Вчитель:Так,правильно.
-Я.Людмила,я люблю зиму тому,що……..А ти?(і так далі по черзі кожен)
3.Ігровий тренінг «Я обираю настрій»
Учитель. Діти, а зараз давайте прислухаємося до себе і визначимо свій настрій(чіпляння причіпок до відповідного смайлика).
Учитель. А якщо ваш настрій зміниться протягом дня, то ви виберете інший смайл.
ІІ.Обмін інформацією.Тема дня «Зимові свята»
http://doshkolenok.kiev.ua/audio/do_svyatogo_mykolaja.mp3
1.Слухання пісні
ОЙ ХТО, ХТО МИКОЛАЯ ЛЮБИТЬ
Ой хто, хто Миколая любить,
Ой хто, хто Миколаю служить, —
Тому святий Миколай
На всякий час помагай,
Миколаю!
Ой хто, хто спішить в твої двори,
Того ти на землі й на морі
Все хорониш від напасти,
Не даєш му в гріхи впасти,
Миколаю!
Ой хто, хто к ньому прибігає,
На поміч його призиває,
Той все з горя вийде ціло,
Охоронить душу й тіло,
Миколаю!
Миколай, молися за нами,
Благаєм тебе зі сльозами,
Ми тя будем вихваляти,
Ім'я твоє величати,
Миколаю!
Учитель: - Діти, про що будемо сьогодні говорити?
Діти: -Про свято Миколая.
Учитель: Так,мої розумники і розумниці.До всіх сьогодні прийде Миколай?! Що це означає?
(Відповіді дітей)
Учитель:-Кажуть, що коли з'явились перші школи при храмах, Миколай почав опікуватися учнями. Адже коли він був маленьким, то й сам мав дуже хороші схильності до наук і навчання. Тому в день, коли вшановували пам'ять святого, учням дарували солодощі. Трохи згодом традиція розповсюдилась і на сім'ї.
ІІІ.Групове заняття. Гра «Розфарбуй»
Діти отримують розмальовки із зображенням Святого Миколая
3.Гра «Подарунок чи різочка» (правила безпечної поведінки під час святкування).
Учитель. Діти, а на яке свято і хто може отримати різочку? (Неслухняні діти на Свято Миколая)
Учитель. А якщо будемо гарно себе поводити, тоді що отримаємо?
(Подарунок).
Учитель:Скажіть ,які подарунки,ви отримували на це свято?
(відповіді дітей)
Учитель:Давайте подивимось мультфільм про Святого Миколая
4.Перегляд мультфільма «Святий Миколай»
https://www.youtube.com/watch?v=RjOcZkzrd6g
ІV.Щоденні новини
1. Ранкові повідомлення
Помічник дня подає інформацію за допомогою шаблону про дату дня, назву дня тижня.
• Доброго ранку _________
• Сьогодні ______________(день тижня)
• Сьогодні ______________(дата)
• Погода _______________
• Дитина тижня ________
• Сьогодні на нас чекає __________
• З днем народження, ____________!!!
- Що ви можете сказати про це число?
- Складіть приклади з такою відповіддю.
- Спостереження за погодою доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи. Складають речення про погоду сьогодні.
2.Гра «Передай сніжинку»
Учитель. Діти, коли я йшла до школи, мені на долоню впала сніжинка. Подивіться, яка вона гарна, незвичайна, чарівна. Той, хто потримає її у руках і придумає добре побажання для свого друга, воно обов’язково здійсниться. Але робіть це швидко, поки сніжинка не розтала. Давайте один одному щось побажаємо.
Учитель. Я бажаю вам чарівного зимового настрою та цікавих справ на сьогоднішній день.