Тематичний тиждень «Пригоди краплинки»1 клас
Ранкова зустріч
Мета : Поглиблювати знання дітей про одну з найпотрібніших для всього живого речовину у природі – воду ; дати поняття про місцезнаходження води в природі; виховувати бережливе господарське відношення до води.
Привітання.
Разом з сонечком встаю,
Разом з птахами співаю:
– З добрим ранком!
З ясним днем! –
Ось як славно ми співаємо!
Гра «Подаруй тепло»
-Доброго дня ,шановні діти. Приємно бачити всіх радісними та усміхненими. Погляньте у віконечко! Який сьогодні ранок?
- Правильно ,сонячний!
- А хто хоче сьогодні бути у ролі сонечка? ( На дитину одягається віночок з промінчиків сонечка.
-Які промінчики у сонечка? (Діти дають характеристику промінчикам(Теплі,лагідні…) і почергово одягають віночок ).
-Як тепло і сонячно в нашому класі!
Вивчення вірша «Світить сонце»
Світить сонце в вишині,
Тобі світить і мені.
Землю нашу зігріває,
Сади світлом наливає.
Світить ясно у віконце
Золотава зірка — Сонце.
-Який у вас настрій?
Обмін інформацією. Тема дня « Де є вода в природі?»
-Діти, хто сьогодні зранку пив чай?
- Що потрібно для приготування чаю?
- Так,звісно вода?
-З чого вона утворюється? ( з краплинок)
-А ви знаєте, що краплинки води – справжні чаклунки.Вони бувають грайливі , різнокольорові, суворі, теплі і холодні.Їхній настрій може змінюватись як з погодою так і з порами року - можуть плакати дощами , сипатись на землю пухнастим снігом, перетворюватись на кригу, одягати дерева в білосніжні шати з інею, вигравати росою (перегляд фотопрезентації).
-Як потрібно ставитися до води?
Слухання й обговорення казки В.Сухомлинського «Де береться краплинка?»
Бігала Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали в повітрі. Одна сіла на рукав. Дивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикутна зірочка, така красива, блискуча. Ніби казковий майстер вирізьбив її зі сріблястої платівочки. Наблизилась Оленка до сніжинки. Дивиться, милується нею. І бачить диво: сніжинка стала краплиною води.
Запитання до дітей:
— Яке диво могла побачити Оленка? (Сніжинка стала краплинкою води.)
— Де ж поділась сніжинка?
— А на що може перетворитися краплинка зимою? (На сніг, лід, бурульку, іній, крупу.)
Гра з м’ячем «Вода – не вода»
- Якщо я називаю слова пов’язані з водою – ви ловите м’яч , якщо ні – відбиваєте(сніжинка,книжка, дощ,парта, лід,веселка…)
-Як ви гадаєте , де можна зустріти краплинку? А в нашому класі може вона заховатись? Давайте її пошукаємо.
Броунівський рух.
-Корисна вода - 1-ша група шукає малюнки з зображенням рослин і тварин.
-Шкідлива вода -2-га група шукає малюнки на тему руйнівної роботи води.
-Хто не потребує води - 3-тя група шукає малюнки неживої природи.
Авторське крісло «Я – краплинка»
Щоденник вражень:
*Мені сподобалось …
*Я дізналась (дізнався)…
*Мені було цікаво …
*Я намагатимусь…