Комунальний заклад
«Кременівська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів імені братів Зосіма
Нікольської районної ради Донецької області»
Ранкова зустріч
Калейдоскоп активностей
Рецензент
заступник директора за навчально-виховної роботи Єрмакова Марина Юріївна
Посібник для вчителів, які викладають предмети у 5 класі. Учні під час виконання даних завдань зможуть налаштуватися на позитивний настрій, усвідомлення кінцевого результату, подолають почуття самотності і отримають прагнення швидше досягнути статусу людини. Для багатьох дітей такі вправи на фізіологічні та соціальні зміни стануть початком або розвитком для впевненості у собі.
Авджи Марина Іванівна
Учитель музичного мистецтва КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів імені братів Зосіма Нікольської районної ради Донецької області»
Кваліфікаційна категорія: І кваліфікаційна категорія.
Ранкова зустріч 5 клас «Музичне мистецтво»
Тема
Мова музики. «Веселкова» . Вірші М. Ясакової, музика О. Янушкевич (розучування)
Мета: створити у класі дружнє середовище, де цінують дружбу і друзів; з’єднати дітей, показати, що ми єдиний колектив; заохочення учнів до активного навчання, за якого кожен відчуває свою значимість; завдання гарного настрою.
Вправа 1. Запрошення на ранкову зустріч. (1хв)
Грає мелодія, яка повідомляє дітям , що вже час збиратися у коло.
(Діти разом із учителем входять до класу і стають у коло)
Вправа 2. «Привітання» (1хв)
(Діти разом промовляють вірш – вітання )
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Ми до кола дружно встанем,
Привітаємось, поглянем
Друг на друга, посміхнімось,
Працювати не лінімось.
Вправа 3. Ігровий тренінг «Вітання" (2хв)
Доброго дня, любі діти! Я дуже рада вітати вас на уроці. На вулиці яскраве сонечко і я хочу передати вам веселий промінчик, а разом з ним і гарний настрій на наш урок.
(Діти стоять у колі, передаючи один одному веселий промінчик, звертаються до кожного за ім’ям з привітанням – побажанням)
Вправа 4. Обмін інформацією. (2хв)
Сьогодні на зустрічі ми з вами відгадаємо загадки і узнаємо назву веселої руханки, яку ми виконаємо.
До вашої уваги загадки, які я зараз зачитаю.
Понад річкою місток
Виріс із семи стрічок.
Та по ньому не піду,
Бо ще в воду упаду. (веселка)
Дощ пройшов, через місток
Перекинувся місток.
Кольорів в ньому сім,
Він подобається всім! (веселка)
Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом.
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок? (веселка)
Це веселка, після дощику виходить сонечко, все навкруги радіє, посміхається, а на небі з’являється веселка або райдуга.
Вправа 5. Групове заняття. (3хв)
Фізкультхвилинка «Райдуга»
(Діти виконують пісню з рухами під музику з м/ф фізкультхвилинка «Райдуга»)
1. Хмарка в гору стелеться наче дим,
Плаче небо дощиком золотим.
А принесло ж літечко нам тепла,
І у небі райдуга розцвіла.
Райдуга, райдуга, в барвах золотих
Радості,радості, зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все, про що мріяли, нехай вам збувається.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все, про що мріяли, нехай вам збувається.
2.Вітер повернувся й побіг у гай,
Крикнув до хмаринки він: «Доганяй»,
Я прибіг до райдуги на місток,
Запросив Маринку він у танок.
Вправа 6. Обмін інформацією. (2хв)
Вправа 7. Щоденні новини. (4хв)
(Цікава інформація про веселку. Повідомляє підготовлений учень)
Вправа «Крісло автора»
Цікаві факти про веселку
Веселка складається з 7 – ми кольорів (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий), які плавно переходять один в один. Веселка з’являється при висвітленні Сонцем безлічі водяних крапель (або дощу, або туману). Точніше, сонячне світло переломлюється відбивається крапельками води. Веселку можна побачити, якщо Сонце знаходиться вище 42 градусів над горизонтом. Веселка з’являється не тільки при сонячному освітленні, але й при місячному освітленні. Вогняна веселка на відміну від звичайної, з’являється лише тоді, коли в небі є перисті хмари і Сонце знаходиться вище 58 градусів над горизонтом.
Іноді веселки з’являються в декількох формах. Чотириразова веселка у природі зустрічається дуже рідко. В африканських народів існує повір’я: де веселка торкається Землі, там можна знайти скарб (дорогоцінне каміння). Веселка є невловимою, до неї неможливо підійти або фізично торкнуться. Саме Ісаак Ньютон визначав 7 кольорів видимого спектру, які разом складають біле світло. Всі, які присутні у веселці в наступному порядку: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. У міфології веселка – символ посередництва між небом і землею. У наш час веселковий прапор використовується як символ руху за мир. Часто використовується як символ толерантності.
Вправа 8. Розучування пісні «Веселкова». Вірші М. Ясакової, музика
О. Янушкевич.
Антонєнкова Євгенія Іванівна
Учитель української мови та літератури КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів імені братів Зосіма Нікольської районної ради Донецької області»
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст ІІ категорії.
Запропоновані вправи та завдання спрямовані на засвоєння й осмислення матеріалу у жвавій, приємній атмосфері. Робота над ними викликає інтерес, а опора на емоційність сприяє кращому засвоєнню і запам’ятовуванню. Тематика цікавих завдань та ігор безпосередньо пов’язана з навчальним матеріалом.
Вправа 1. Аутотренінг
(Для Ранкової зустрічі. Привітання )
Мета: забезпечення емоційної готовності до уроку.
Орієнтований час виконання: - 1 хв.
Інструкція виконання: Для того щоб справитися на уроці із завданнями, будьте старанними й уважними. Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте за мною:
Я – п’ятикласник!
Я хочу якомога більше знати!
Я думаю, замислююся, пригадую!
Я – творча особистість!
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути!
Не просто дивитися, а бачити!
Не просто відповідати, а міркувати!
Дружно й плідно працювати!
Вправа 2. Казка про антоніми
(Для Ранкової зустрічі. Обмін інформацією.)
Мета: формування комунікативних вмінь та навичок.
Орієнтований час виконання: - 5 хв.
Вступне слово вчителя
Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні. Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупний. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ. А коли прощалися, один плакав, а інший сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам'ять про них люди стали називати протилежні слова….
Інструкція виконання:
До поданих слів дібрати протилежні слова. Прочитати перші літери дібраних слів, з літер ви зізнаєтесь тему нашого уроку.
пасивний-активний
день-ніч
голосно - тихо
песиміст-оптиміст
вчений-неук
вітчизняний-імпортний
багато-мало Яке слово вийшло?
Вправа 3. Гра «Скажи без затримки»
(Для Ранкової зустрічі. Обмін інформацією)
Мета: сприяти вмінню розкритися перед іншими.
Орієнтований час виконання: - 3хв.
Інструкція виконання:
Учитель називає слова, а учні без затримки по черзі (ланцюжком0 називають до них антоніми. У разі затримки – учень вибуває з гри.
Активний, хворий, скупий, сучасне, забути, туди, гарячий, чорний, іти, стояти,високий, плакати, працювати, голосно, дешевий, рано, правда, знайшов, миритись, веселий, швидкий, зима, розумний, теплий, будувати, тонкий, широкий.
Вправа 4. Гра «Ти-мені, я-тобі»
(Для Ранкової зустрічі. Групове заняття .)
Мета: перевірка теоретичного матеріалу.
Орієнтований час виконання: - 2-3 хв.
Інструкція виконання: Учні один одному задають питання.
Вправа 5. Лінгвістична гра «Вірю – не вірю»
(Для Ранкової зустрічі. Обмін інформацією .)
Мета: забезпечити зворотний зв'язок щодо основних моментів вивченого матеріалу.
Орієнтований час виконання: - 3 хв.
Інструкція виконання: Істинне твердження – учні плескають у долоні.
Вправа 6 . Гра «Букви на дерево»
(Для Ранкової зустрічі. Групове заняття.)
Мета: створити доброзичливу атмосферу для роботи в групі.
Орієнтований час виконання: - 10 хв.
Обладнання: набір букв, окремі аркуші, макет дерева.
Інструкція виконання: На кожну парту кладуть набір із шести букв, кожна з яких зображена на окремому аркуші. Потрібно із поданих букв обрати ту, що входить до правила «9», та прикріпити потрібно букву на макет дерева ( стовбур із гілками без листів та квітів), що розміщений на дошці. Учитель пояснює, що це – «Дерево допомоги», яке стане в нагоді під час вивчення нового матеріалу та допоможе пришвидшити прихід весни, бо за календарним плануванням цю тему в п’ятому класі розглядають близько 14-го лютого.
Гнатішак Євгеній Сергійович
Учитель математики та інформатики КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів імені братів Зосіма Нікольської районної ради Донецької області»
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст.
Актуальність вправ: ранкова зустріч займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Завдяки даним заходам розвивається почуття команди та відчуття єдності. Вправи допоможуть учням зблизитися зі своїми однолітками, навчитися співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати інших як особистостей, створити позитивний настрій у класі, розвинути уміння говорити й слухати.
Вправа 1. «Скажи приємне слово»
(для Ранкової зустрічі Вітання)
Мета: допомогти учням зблизитися зі своїми однокласниками, створити позитивний настрій у класі.
Орієнтовний час виконання: 2 хв.
Процедура проведення: учні разом із вчителем розміщуються в колі. Усі по черзі говорять один одному приємне слово, це допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи.
Хід вправи
Добрий ранок! Ти сьогодні дуже гарна(ий).
Добрий ранок! Ти сьогодні гарно виглядаєш.
Вправа 2. «Оригінальне привітання»
(для Ранкової зустрічі Вітання)
Мета: допомогти учням проявити свої таланти та фантазію.
Орієнтовний час виконання: 1 хв.
Процедура проведення: кожен учень пропонує свій спосіб привітання з однокласниками.
Хід вправи:
(Обійми, рукостискання, дай п’ять тощо)
Вправа 3. «Я поет…»
(для Ранкової зустрічі Вітання)
Мета: розвиває пам’ять, творчі здібності та ексклюзивність.
Орієнтовний час виконання: 3 хв.
Процедура проведення: кожен учень повинен привітати свого однолітка
невеликим віршем.
Хід вправи
Добрий ранок мої друзі,
Сьогодні все буде в ажурі (та інші,запропоновані самими дітьми)
Вправа 4. «Голос Діти»
(для Ранкової зустрічі Вітання)
Мета: створити позитивний настрій учнів за допомогою пісні.
Орієнтовний час виконання: 2 хв.
Процедура проведення: учні разом із вчителем розміщуються в колі. Всі разом починають співати пісню - привітання, це допомагає створити атмосферу дружби та довіри один одному.
Хід вправи
Пісня
Хай любов розквіте у теплі твоїх долонь,
Хай зігріє усіх, серця ніжного вогонь,
Хай не зможуть здолать мрій окрилених роки,
Щастя всім побажаєм на віки.
В час торжества, в зоряний час друга не зрадь і не забудь,
Успіх в житті здружить хай вас, тільки з добром іди у путь,
Хай на землі не згасне тепло, вірних сердець, сонячних мрій
Людям даруй мир і добро, кожному дню завжди радій.
Вправа 5. «Характеристики людей»
(для Ранкової зустрічі Групове заняття)
Мета: створити умови для об’єднання учнів в одну команду, розвити в них поваги до думки інших учнів.
Орієнтовний час виконання: 5 хв.
Процедура проведення: діти стають в коло. Кожен пропонує свій варіант характеристики свого однокласника.
Хід вправи
Оберіть кількох учнів і поставте їх поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику. Якщо хтось здогадується, то пропонує іншій дитині з кола, хто має таку ж характеристику, приєднатися до групи.
Вправа 6. «Найрозумніші»
(для Ранкової зустрічі Групове заняття)
Мета: об’єднати учнів в одну спільноту, для вирішення групових завдань.
Орієнтовний час виконання: 5 хв.
Процедура проведення: учні, радячись один з одним, дають відповіді на запитання, які ставить вчитель.
Хід вправи
1. Скільки в кілометрі метрів? (1 км = 1000 м)
Вправа 7. «Доторкнись»
(для Ранкової зустрічі Групове заняття)
Мета: згуртувати дітей, розвивати швидку реакцію та кмітливість.
Орієнтовний час виконання: 4 хв.
Процедура проведення: учні можуть розпочати гру в колі, але потім їм потрібно дати можливість вільно пересуватися.
Хід вправи
Вчитель розпочинає гру словами «Доторкнись до… (якогось предмета). Учні мають торкнутися предмета на своєму одязі або на одязі інших. Вони можуть торкатися пальцем, коліном, ліктем, головою тощо. Потім ведучий називає інший предмет чи колір, наприклад, «Доторкнись до червоного!». Діти, продовжуючи триматися за предмет, мають водночас зуміти торкнутися червоного кольору. Протягом гри спонукайте дітей допомагати один одному торкатися відповідних кольорів та предметів
Вправа 8. «Задай питання»
(для Ранкової зустрічі Обмін інформацією)
Мета: виховати у учнів вміння вільно висловлювати свої думки та правильно відповідати на запитання.
Орієнтовний час виконання: 6 хв.
Процедура проведення: за бажанням учень стає у центр кола та відповідає на запитання, які ставлять йому його однолітки та вчитель.
Хід вправи
Учень розпочинає вправу словами «Я готовий відповідати». Кожен учень ставить будь-яке питання, яке його турбує, і інший повинен йому відповісти та аргументувати відповідь. Протягом гри спонукайте дітей поважати один одного та дбайливо ставитися один до одного. (Навідні питання: Як в тебе пройшов вечір? Як довго ти дивишся телевізор? тощо).
Вправа 9. «Біля річки»
(для Ранкової зустрічі Обмін інформацією)
Мета: розвити у учнів логічне та нестандартне мислення.
Орієнтовний час виконання: 5 хв.
Процедура проведення: діти стають у коло. Вчитель читає завдання.
Дві людини підійшли до ріки. На березі стояв човен, в який міг сісти тільки один чоловік. Туристи без всілякої допомоги перепливли на цьому човні через річку та продовжили свій путь. Як вони це зробили?
Вони підійшли до різних берегів цієї річки. Тому одразу переплив один, а потім у цьому човні і інший.
Вправа 10. «Скільки летіло качок?»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: розвити в учнів логічне та нестандартне мислення.
Орієнтовний час виконання: 6 хв.
Процедура проведення: діти стають у коло. Вчитель читає завдання.
Хід вправи
Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду и дві попереду; одна між двох та три вряд. Скільки летіло качок?
Летіли одна за одною три качки.
Вправа 11. «Найрозумніший»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: згуртувати учнів, створити дружню обстановку.
Орієнтовний час виконання: 4 хв.
Процедура проведення: діти відповідають на запитання, які читає вчитель.
Хід вправи
Вправа 12. «Логіка»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: розвити логічне та нестандартне мислення.
Орієнтовний час виконання: 7 хв.
Процедура проведення: діти діляться на дві команди. Вчитель читає завдання.
Хід вправи
Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда.
Питання:
(Нема ніякої різниці: 1,5 години = 90 хв)
Вправа 13. «Ребус»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: розвивати вміння сприйняття завдань, які подаються у вигляді малюнків, та логічне мислення.
Орієнтовний час виконання: 7 хв.
Процедура проведення: діти отримують аркуші с завданням, вирішують ребус.
Хід вправи
Вправа 14. «Поле чудес»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: розвити командний дух та сплатити учнів.
Орієнтовний час виконання: 6 хв.
Процедура проведення: дві команди отримують завдання на аркушах.
Хід вправи:
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Вправа 15. «Вгадай тему уроку»
(для Ранкової зустрічі Щоденні новини)
Мета: удосконалити та закріпити знання з предмету.
Орієнтовний час виконання:5 хв.
Процедура проведення: кожному учню надається аркуш з кросвордом.
Хід вправи
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Нічипорук Ніна Панасівна
Учитель природознавства КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів імені братів Зосіма Нікольської районної ради Донецької області»
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І категорії.
Вправи, які ви тримаєте в руках, стануть вашими надійними помічниками при викладанні природознавства за новою програмою в 5 класі.
Скориставшись цими вправами, ви зможете зацікавити учнів своїм предметом, розширити їхні уявлення про навколишній світ.
Вправа 1. «Привітання»
(Для Ранкової зустрічі. Привітання.)
Мета: вправа використовується для налаштування дітей на позитивний настрій до роботи.
Орієнтований час виконання: - 1 хв.
Інструкція виконання.
Добрий день! Я дуже рада вітати вас на уроці. Хочу побажати вам гарного уроку.
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти
Вправа 2. «До успіху"
Мета: вправа використовується для налаштування дітей на позитивний настрій до роботи.
Орієнтований час виконання: - 1 хв.
Інструкція виконання.
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати
Вправа 3. Гра в «Хрестики – нулики»
(Для Ранкової зустрічі. Групова.)
Мета: сприяти створення атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 3 хв.
Інструкція виконання.
У горизонтальному, вертикальному та діагональному напрямку з'єднайте прямою лінією три клітинки за ознакою:
а) чисті речовини; б) суміші.
а) Сірка Земля Вода
Цукор Золото Пил
Повітря Вугілля Спирт
б) Мікстура від кашлю Пил Алюміній
Молоко Залізо Фарба
Кров Морська вода Сіль
Вправа 4. Гра «Розмова на Місяці»
(Для Ранкової зустрічі. Групова.)
Мета: сприяти створення атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 10 хв.
Інструкція виконання.
На Місяці завжди повна тишина тому, що немає повітря, яке своїми коливаннями передає звук. Перемовлятися тут можна тільки за допомогою жестів. Отже, уявіть собі, що ви опинилися на Місяці і вам потрібно повідомити одне одному поняття з вивченої теми. (до дошки почергово виходять учні і за допомогою жестів і міміки намагаються передати класу задумані слова.)
Вправа 5. Гра «Змійка»
(Для Ранкової зустрічі. Групова.)
Мета: сприяти створення атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 5 хв.
Інструкція виконання.
Поділити клас на дві команди на дві команди. Учні першої команди на своїй частині дошки пишуть по черзі назви простих речовин, а учні іншої команди – назви складних речовин.
Перемагає команда, що надала максимальну кількість правильних відповідей.
Вправа 6. «Броунівський рух».
(Для Ранкової зустрічі. Групова.)
Мета: сприяти створення атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 3 хв.
Інструкція виконання.
Уявимо, що всі ми – молекули води. За моєю командою ми починаємо пересуватися, а коли я скажу «Замри», зупиняємося та залишаємося на місці. Погляньте: всі ми займаємо певний об’єм (класну кімнату) та більш-меньш рівномірно розміщені в ньому. Цей безладний рух молекул називається броунівським рухом.
Аріх Анастасія Михайлівна
Учитель історії КЗ «Кременівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів імені братів Зосіма Нікольської районної ради Донецької області»
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст ІІ.
У дитячому віці гра – це норма,
і дитина повинна завжди гратися,
навіть коли робить серйозну справу.
А.С.Макаренко
Початок вивчення шкільного курсу історії є досить складним, як для вчителів так і для учнів.
У зв’язку з цим дуже важливо на перших уроках зацікавити учнів, зробити так, щоб п’ятикласники полюбили історію, зацікавилися нею.
Включення ігор та ігрових моментів у навчальний процес збагачує учнів, робить процес здобуття знань цікавим, захоплюючим, творчим.
Основною метою збірки вправ з історії, є допомога вчителю у вихованні творчої особистості, розвиток інтересів, нахилів, здібностей учнів.
Скориставшись цими вправами, ви зможете зацікавити учнів своїм предметом. Яким би не був за своєю формою урок, головне, щоб він був цікавим для учнів, ставив перед ними конкретні завдання й допомагав знаходити їхні рішення, давав простір для прояву творчої самостійності, що ґрунтуються на отриманих знаннях й уміннях.
Історичні естафети, або тренінги, які пропонуються вашій увазі, можуть застосовуватися на різних етапах уроку:
- на початку уроку, як перевірка домашнього завдання, в усній формі, у письмовій формі, з наступною перевіркою виконання та виставленням балів;
- в кінці уроку на етапі рефлексії, в усній або письмовій формі також з виставленням оцінок;
- матеріал можна застосувати, при проведенні історичних вікторин, бліц-турнірів, історичних ігор, на узагальнюючих уроках як матеріал для повторення. Даний матеріал буде в нагоді учителям для активізації пізнавальної діяльності п’ятиклассників.
Вправа 1. Привітання. Емоційне залучення до заняття.
Мета: вправа використовується для налаштування дітей на позитивний настрій до роботи.
Орієнтований час виконання: - 1 хв.
Інструкція виконання. Діти встають і проговорюють за учителем.
Хід вправи
Ми завітали у цей час туди, де всі чекають нас.
Друзів щиро ми привітаємо, доброго всім дня побажаємо.
Я другу в очі подивлюся,
Щиро й ніжно йому посміхнуся.
Вправа 2. «Привіт, я радий тебе бачити...»
Мета: вправа використовується для налаштування дітей на позитивний настрій до роботи.
Орієнтований час виконання: - 1 хв.
Інструкція виконання.
Учні звертаються по черзі один до одного, закінчуючи вислів «Привіт, я радий тебе бачити». Потрібно було сказати щось гарне, приємне, але обов'язково щиро, відверто.
Психологічний коментар. Таким чином учні розвивають емпатію, вміння виявляти позитивні почуття до інших, вчаться приймати знаки уваги.(8хв.)
Вправа 3. «Юні дослідники» (Для Ранкової зустрічі. Групова.)
Мета: сприяти створення атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 3 хв.
Інструкція виконання.
відбувається на наступному етапі, яке формулюють діти, через організацію активної діяльності учнів з пошуку, засвоєнню, обробці нової інформації із різних типів та видів джерел.
- Ви сьогодні юні дослідники. А з чого починається будь-яке дослідження? (обираєм, що будем досліджувати)
-У вас на столах лежить конверт, у ньому інформація, яка вам допоможе виявити об’єкт дослідження.
- Я пропоную вам їх відкрити, порадитись і виявити ваш об'єкт дослідження.
Вправа 4. «Запам'ятовування цифр»
Мета: сприяти створенню атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 10 хв.
Інструкція виконання.
Матеріал: ряд, цифр.
Дитині пропонують запам'ятати ряд випадкових цифр, починаючи з 3-х 813 3126 52169 631925 645 7482 38471 936472. Якщо дитина не повторила пред'явлений ряд цифр у тому ж порядку, то їй прочитують повторно інший ряд цифр тієї ж кількості.
Оцінка результатів. Максимальне число цифр, що може запам'ятати дитина, - норма для 6-7 років - 5-6 цифр. Більш складним завданням є повторення цифр у зворотньому порядку. Починати треба з 2-х цифр. Наприклад, 73 - відповідь дитини 37,629 - відповідь дитини 926... Норма для 6-7 років - 3 цифри в зворотньому порядку і більше.
Вправа 5. Естафета (беруть участь усі команди)
(Для Ранкової зустрічі. Групове заняття.)
Мета: сприяти створенню атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Орієнтований час виконання: - 12хв.
Інструкція виконання.
Команди приходять в спортзал, де на підлозі розташовані доріжки (кількість доріжек рівне числу команд, які беруть участь у квесті). Дорожки поділені на клітинки (6 штук). З кожної команди обирається перший учасник, який стає на клітинку старт. Ведучий задає учасникам питання, хто перший підійме руку, той і відповідає. Відповідь правильна – учасник проходить на іншу клітинку, залишається на тій же клітинці, якщо відповідь неправильна. Щоб прийняла участь максимальна кількість детей, заміна гравця відбувається після трьох питань.
Навідні питання.
1. Козак - це...........( вільна людина)
2. Хто є автором картини «Бій Максима Кривоноса з Яремою Вишневецьким»? ( Микола Самокиш)
( 1489р.)
Південної України? ( зимівники)
колод називали...( січі)
( Д.Вишневецький, 1556р., о. Мала Хортиця)
найважливіші питання свого життя, називалися...( радами)
належала вся влада, і кожен козак мав право голосу,називалася...
( республікою)
чужоземних посланців, кара винних... ( питання, які вирішувала козацька рада)
Каманда, яка прийшла до фініша першою – 10 балів.
Каманда, яка прийшла до фініша другою – 7 балів.
Каманда, яка посіла третє місце – 5 балів.
Інщі каманди по 3 бали.
Якщо якась із каманд не відповіла на питання – 0 балів.