Ранкова зустріч «Ми-маленькі знавці етикету»

Про матеріал
Ранкова зустріч «Ми-маленькі знавці етикету» Мета: познайомити учнів із засобами самопізнання, щоб виявити ті якості, які треба виховувати в собі; пригадати основні умови вихованості, розвивати самоповагу й повагу до інших, особливо старших людей, уміння розуміти їхні почуття та особливо мотиви поведінки; допомогти учням опановувати мистецтво ґречності; формувати навички культури поведінки; учити ввічливості, привітності, людяності.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч «Ми-маленькі знавці етикету»

 

Мета: познайомити учнів із засобами самопізнання, щоб виявити ті якості, які треба виховувати в собі; пригадати основні умови вихованості, розвивати самоповагу й повагу до інших, особливо старших людей, уміння розуміти їхні почуття та особливо мотиви поведінки; допомогти учням опановувати мистецтво ґречності; формувати навички культури поведінки; учити ввічливості, привітності, людяності.

 

1. Вступне слово вчителя: Багато століть існує людство. Мільярди разів у житті людей повторювалися деякі звичайні, повсякденні ситуації. Поступово люди знаходили вихід, передавали з покоління в покоління найзручніші, економні, розумні способи дій у різних ситуаціях. Так виникли правила поведінки.

 

2. Щоденні новини. Словникова робота

Етикет — слово, запозичене із французької мови, яке буквально означає «ярлик», «етикетка», «напис». Під етикетом розуміють сукупність правил поведінки, що стосуються зовнішнього прояву відношення до людей: поведінка з оточенням, форми звертання і привітань, поведінка в громадських місцях, манери й одяг тощо. З етикетом пов’язана етика.

Етика — це наука, яка вивчає норми поведінки, сукупність моральних правил для якоїсь спільноти, організації, професії тощо («Новий український тлумачний словник» за загальною редакцією доктора філологічних наук, професора В. В. Дубічинського).


3. Вікторина. Умови проведення вікторини. Учитель по черзі кожній команді зачитує речення. Той, хто підняв руку першим, відповідає. Якщо ця команда не знає правильної відповіді, має право відповідати команда-суперниця. За правильну відповідь виставляємо 1 бал.

 

1. Усі знають, що суп треба їсти, а не… (сьорбати).

2. Усі знають, що снідаючи, обідаючи чи вечеряючи за столом не… (розмовляють, не рухають ногами).

3. Ніж тримають у… (правій), а виделку у… (лівій) руці.

4. У дверях уперед пропускають… (дорослих, дітей, дівчат).

5. Зустрічаючись зі знайомими, необхідно… (вітатися).

6. Завжди сидіти треба… (рівно), а не… (лежати, витягувати ноги).

7. Хліб треба брати… (руками), а не виделкою.

8. Ідучи по вулиці з товаришем, не… (говори голосно, не плюйся, не розмахуй руками).

9. Заходячи в міський транспорт із рюкзаком за плечима,… (зніми його), щоб не штовхати пасажирів.

10. Отримавши якусь послугу, завжди… (дякуй) 11. Подавай пальто… (бабусі, матері, дівчатам).

12. Звертаючись на вулиці до незнайомої людини, вживаємо слова… (вибачте, добродію, шановний).

 

4. Гра «Закінч речення»

1. Щодня користуйся формулами чемності: «Доброго ранку», «Здрастуйте», «До побачення», «Будь ласка», «Будьте такі ласкаві», «Вибачте», «Дякую», «Дозвольте увійти».

2. Будь привітним і ввічливим з усіма.

3. Не перебивай дорослих, не втручайся у їхню розмову.

4. На вулиці, вдома, у транспорті та громадських місцях говори спокійно, неголосно, поводься стримано.

5. Не їж під час вистави чи демонстрації кінофільму.

6. Дивися в обличчя співрозмовникові.

7. Умій вислухати товариша, не перебиваючи.

8. У транспорті поступайся місцем дорослим та малюкам.

9. Хлопчикам: у транспорт, у помешкання пропускай спершу дівчаток.

10. Завжди сиди рівно, не клади лікті на стіл.

11. Їж не кваплячись, тихо, із затуленим ротом, старанно пережовуй страву.

 

5. Робота в групах. Учні складають власні правила поведінки за столом, в транспорті, у черзі, в гостях тощо.

 

6. Підсумкова бесіда.

doc
Додано
16 липня 2019
Переглядів
2016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку