Українська мова 11 клас
Розроблено за новою навчальною Програмою (рівень стандарту), затвердженою наказом МОН
від 23.10.2017 № 1407. Програма відображає засадничі ідеї Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392), Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462), а також концепції «Нова українська школа».
Усього - 70год.
2 год. на тиждень
3 години – резерв, на розсуд учителя.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Перевірка мовної теми |
2 |
|
2 |
|
Письмо: есе |
2 |
|
3 |
|
переказ |
-- |
|
-- |
|
твір |
-- |
|
-- |
|
Правопис: |
|
|
|
|
Диктант |
-- |
|
-- |
|
|
|
|
|
|
|
усний переказ, діалог |
|
усний твір
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
|
||
К-сть год. |
Дата |
Приміт ки |
||
Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості 1год. |
||||
1 |
Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість. Визначення ознак мовної стійкості у мовленні літературних героїв. |
1 |
|
|
Практична риторика 6 год |
||||
2 |
Засоби мовного вираження промови. |
1 |
|
|
3 |
Риторичні фігури (антитеза, градація) |
1 |
|
|
4 |
Риторичні фігури (повторення, риторичне запитання) |
1 |
|
|
5 |
Риторичні фігури (звернення, порівняння). |
1 |
|
|
6 |
Розпізнавання тропів і риторичних фігур. |
1 |
|
|
7 |
Написання висловлень із використанням тропів і фігур (або Удосконалення тексту мовними засобами). |
1 |
|
|
Морфологічна норма 11год. |
||||
8 |
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. Складання діалогів у розмовному стилі із використанням прикметників, що містять суб’єктивну оцінку обговорюваних об’єктів |
1 |
|
|
9 |
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий). |
1 |
|
|
10 |
Прислівник. Ступені порівняння |
1 |
|
|
11 |
Прикметники, що перейшли в іменники. Виписування з речень, тексту прикладів прикметників, що перейшли в іменники |
1 |
|
|
12 |
Написання есе про свою заповітну мрію |
1 |
|
|
13 |
Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника. Читання й переказування текстів з числівниками. Навчальне читання мовчки |
1 |
|
* |
14 |
Дієслово, дієслівні форми. |
1 |
|
|
15 |
Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. |
1 |
|
|
16 |
Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть). |
1 |
|
|
17 |
Активні й пасивні дієприкметники. Редагування текстів з метою виправлення помилково вжитих активних дієприкметників (виступаючий – доповідач, промовець; виступаючий (живіт) – випнутий; вируючий – розбур- ханий, рухаючий – той, що рухає і под.). |
1 |
|
|
18 |
Контрольна робота №1. Морфологічна норма ( рівневі завдання). |
1 |
|
|
Синтаксична норма 15 год. |
||||
19 |
Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Переказування текстів різних стилів |
1 |
|
|
20 |
Складні випадки синтаксичного узгодження (УПА засвідчила; до міста Старий Самбір; у місті Чернівці). |
1 |
|
|
21 |
Складні випадки і варіанти синтаксичного керування (відгук про роботу, радіти з перемоги і радіти перемозі; потреба в підручниках; не вживати заходів; не викликає довіри; враження від фільму; командувач військ; багатий на копалини і багатий копалинами; близько десятої години; переміг завдяки вам; посіяла біля хати, за нашими розрахунками). |
1 |
|
|
22 |
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест). Діалогування на тему «Корисне дозвілля» |
1 |
|
|
23 |
Написання есе про реальну чи віртуальну мандрівку до одного з семи чудес України |
1 |
|
|
24 |
Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; блукати по полю; триватиме з лютого по квітень; кожному по сувенірові; зауваження по суті тощо). |
1 |
|
|
25 |
Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за (посіяти у дощ; працювати в бібліотеці; росте при дорозі; за часів Мазепи; за активної підтримки). |
1 |
|
|
26 |
Вживання похідних сполучників. Висловлення захоплення наполегливістю й досягненнями українських параолімпійців |
1 |
|
|
27 |
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним учасником тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину нашого плану на вихідний. Висіло багато картин; більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів проголосувало; батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила). |
1 |
|
|
28 |
Пасивні конструкції з дієсловами на –ся. |
1 |
|
|
29 |
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення. Навчальне аудіювання |
1 |
|
* |
30 |
Прості ускладнені речення. Ускладнення простих речень порівняльними зворотами і звертаннями |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота №2. Синтаксична норма (тести) |
1 |
|
|
32 |
Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях. Навчальний диктант |
1 |
|
* |
33 |
Підсумковий урок . |
1 |
|
|
|
І семестр Контрольні роботи-2 Есе-2 |
|
|
|
Пунктуаційна норма 14 год. (+1) |
||||
34 |
Пунктуаційна помилка. Виразне читання текстів різних стилів, інтонування їх відповідно до наявних розділових знаків. |
1 |
|
|
35 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні |
1 |
|
|
36 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями. Конструювання речень; використання речень зі звертаннями з різною комунікативною метою |
1 |
|
|
37 |
Написання есе «Ця музика спонукає до думок» |
1 |
|
|
38 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами реченн |
1 |
|
|
39 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями |
1 |
|
|
40 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками |
1 |
|
|
41 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами |
1 |
|
|
42 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. |
1 |
|
|
43 |
Кома в складному реченні. |
1 |
|
|
44 |
Крапка з комою у складному реченні. |
1 |
|
|
45 |
Двокрапка у складному реченні. Переписування речень і розставлення розділових знаків |
1 |
|
|
46 |
Тире у складному реченні. |
1 |
|
|
47 |
Розділові знаки при прямій мові. |
1 |
|
|
48 |
Редагування тексту/речень. Навчальний диктант |
|
|
* |
49 |
Контрольна робота №3 Синтаксична норма (диктант з граматичним завданням) |
1 |
|
|
Стилістична норма 10 год. |
||||
50 |
Стилістична помилка. Редагування текстів різних стилів. Навчальне читання мовчки |
1 |
|
* |
51 |
Стилістичне використання багатозначних слів і омонімів, синонімів, антонімів і паронімів. Заміна в тексті слів синонімічними |
1 |
|
|
52 |
Стилістичні особливості слів іншомовного походження. |
1 |
|
|
53 |
Стилістичне забарвлення лексики. Книжна й розмовна лексика. Оцінна лексика. |
1 |
|
|
54 |
Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики |
1 |
|
|
55 |
Стилістичне забарвлення фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів. Навчальне аудіювання |
1 |
|
* |
56 |
Написання есе «Читання робить нас кращими» |
1 |
|
|
57 |
Стилістичні особливості засобів словотвору. Визначення стилістичного забарвлення словотворчих засобів |
1 |
|
|
58 |
Стилістичні особливості частин мови. |
1 |
|
|
59 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. Складання речень для певного стилю, визначення й обґрунтування стилю. |
1 |
|
|
60 |
Контрольна робота №4. Стилістична норма (тести, завдання відкритої форми)
|
1 |
|
|
Практична риторика 10год. |
||||
61 |
Інформаційні жанри (представлення, пояснення) |
1 |
|
|
62 |
Інформаційні жанри ( інструкція, повідомлення) |
1 |
|
|
63 |
Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова, листування). |
1 |
|
|
64 |
Написання есе на вільну тему |
1 |
|
|
65 |
Оцінювальні жанри (похвала, осуд, рецензія, характеристика). |
1 |
|
|
66 |
Етикетні жанри (привітання, вибачення). |
1 |
|
|
67 |
Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів |
1 |
|
|
68 |
Виголошування підготовлених текстів |
1 |
|
|
69 |
Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної діяльності |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок ІІ семестр Контрольні роботи-2 Есе-3 |
1 |
|
|