25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок «Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення»

Про матеріал
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я 1 клас НУШ Навчання грамоти Урок № 184 Тема. «Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення» Мета. Ознайомити учнів з написанням буквосполучення «дз»; закріплювати його звукове значення; вчити правильно писати слова з буквосполученням «дз»; розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальні інтереси, мовлення учнів; виховувати самостійність і організованість.
Перегляд файлу

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

1 клас НУШ

Навчання грамоти

Урок № 184

Тема.  «Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими буквами.  Списування друкованого речення»

Мета. Ознайомити учнів з написанням буквосполучення «дз»; закріплювати його звукове значення; вчити правильно   писати слова з буквосполученням «дз»;  розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальні інтереси, мовлення учнів; виховувати  самостійність і організованість.

Обладнання.  Потяг з буквами, розрізна азбука, фішки з буквами для об’єднання у групи, предметні малюнки , розмальовки дзвоників, кольорові олівці, ілюстрації із зображенням  квітів дзвоників, фішки для побудови звукових моделей, віяло з цифрами

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 1. Привітання.

Рада я вас всіх вітати!

І урок наш розпочати.

Настрій –  (діти показують) просто супер, просто  клас!!!

До роботи  все нам всім час!

2. Визначення девізу уроку.

Девіз нашого уроку ви спробуєте скласти з розсипаних складів (у кожного на парті)

зна

ся

Ді

вай

но

ве

 

- Девіз нашого уроку – «Дізнавайся нове!», а ще протягом уроку ми зробимо деякі відкриття для себе.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Ми з вами вивчили всі літери алфавіту і зараз ми трішки повторимо. Всі вони  приїхали до нас потягом.

 

C:\Users\User\Documents\5df1e266aa11ef3d2735ef72bf1f3a30.jpg

а

о

у

е

и

і

Я

Ю

Є

ї

 

 

щ

 

 

- Які букви їдуть у першому і другому вагоні?

- Чому я,ю,є,ї  їдуть окремо?

- Які букви їдуть у третьому вагоні?

- Чому дві букви їдуть самі?

- Подивіться уважно: в третьому вагоні не вистачає двох букв.  Саме до них ми сьогодні і поїдемо у гості. Знайдіть, які ж це букви?

(Коли діти знаходять відповідь, то знаходять потрібні букви  «д» і «з» у розрізній азбуці і поміщають у віконечках будиночка на дошці

 

 

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Вирішення проблемної ситуації. Робота у парах.

- Діти, ви любите гратись? Букви «д» і «з» теж люблять гратись. Давайте з ними пограємось.

(Діти об’єднуються у групи за допомогою фішок з буквами «де» і «зе».)

Завдання. На столах розміщені картки з малюнками:дерево, дятел, диня, дитина, дзеркало, заєць, змія, зірка, зебра, зозуля.

Група учнів, які обрали фішку «де» - вибирають малюнки предметів, назви яких починаються з букви «де»;група учнів, які обрали фішку «зе» - вибирають малюнки предметів, назви яких починаються з букви «зе».

Перевірка роботи: кожна група називає обрані предмети.

- А тепер всі уважно перегляньте малюнки і подумайте, у назві якого предмета на початку слова поряд ми напишемо обидві букви «де» і «зе»?

(Діти знаходять предмет і називають слово – «дзеркало».)

2. Повторення скоромовки (яку вивчали на уроці читання)

Кукурудза на городі
Дивувалась своїй вроді:
Милувалась дуже-дуже
Наче в дзеркало в калюжу.
Білі зуби, коса довгенька,
Та сукня гарна, зелененька.

ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

 - Щоб бути грамотними і писати без помилок ми сьогодні на уроці навчимось писати слова з буквосполученням «дз».

V. РОБОТА НАД ВИВЧЕННЯМ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.  Пальчикова гімнастика  у парах «Двічі – двічі»

Двічі – двічі, так, так. (кулачки, долоньки)

Двічі – двічі, сяк, сяк. (кулачки зовнішня частина долоні)

Двічі так.

Двічі сяк.

Двічі – двічі, так – сяк.

2. Підготовка руки до письма. Робота з розмальовкою.

C:\Users\User\Desktop\У\дзвоники\Kolokolchik_65838.jpg                      C:\Users\User\Desktop\У\дзвоники\campanula6a_longistyla.jpg

3. Робота у зошиті.

1)Діти промовляють та виконують:

Зошит свій я відкриваю,

Накосу його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писать старанно –

До роботи я візьмусь.

Списування з друкованого тексту.

2) Робота на дошці.  (Декілька учнів  одночасно пишуть зєднання на дошці)

- Як ви зєднали букви «д» і «з»?

 - Як ви гадаєте, яке зєднання правильне?

- Давайте перевіримо за прописом.

3) Каліграфічна хвилинка.

Написання зєднань дз.

- Отже, перше відкриття ми зробили – ми навчились правильно зєднувати букви «д» і «з»

4) Звуковий аналіз слова.

- Викладіть звукову схему слова «дзвоники» 

- Перевірте, чи така у вас схема:    - -  0 – 0 – 0

- Чому наші схеми відрізняються? (Діти роблять висновок, що буквосполучення «дз» позначає один звук.

- Діти, ось і друге відкриття, хоча ви його вже зробили на уроці читання - «Буквосполучення «дз» позначає один звук»

- Не забуваючи це правило, побудуємо звукові моделі слів: «дзвінок», «дзюрчить»

- Отже, тепер ми зробили третє відкриття:  буквосполучення «дз» позначає один звук, який може бути твердим і мякими.

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

 

VІІ. ОСМИСЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1.               Самостійна робота учнів.

Діти виконують завдання у «Прописах» (індивідуально)

2. Диктант слів з буквосполученням «дз».

Дзеркало, дзиґа, кукурудза, дзвоник, ґудзик, дзьоб, дзвінок.

- Підкресліть у словах буквосполучення «дз».

- Наше четверте відкриття –  ми навчилися писати слова з буквосполученням «дз».

VІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Творче завдання.

- Зі слів кожного рядка складіть речення:

Столі, дзеркало, стоїть, на.

Нас, кличе, школи, дзвоник, до.

- Запишіть ці речення в зошити.

2. Гра «Веселий математик» .

 На дошці записані слова – дзиґа, ґудзик, дзвінок, дзеркало.

- Покажіть, за допомогою математичного віяла, скільки букв і скільки звуків у кожному  слові.

3. Розвиток мовлення.

- Складіть маленьку розповідь, але таку, щоб в ній обовязково були слова «дзвоники» і «дзвенять».

ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Вправа «Мікрофон»

  • Які ж відкриття ми сьогодні зробили?

 

docx
Додано
21 липня 2019
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку