В розробці подані матеріали, які допоможуть вчителю формувати потребу бути доброчинними; удосконалювати уміння спілкуватися; сприяти збагаченню словникового запасу та розумінню слів «підприємливий», «добро»; розвивати підприємливі якості та вміння, розвивати творче мислення.
Ранкова зустріч «Ми – підприємливі»
(Сьомий тематичний тиждень НУШ «Ми – підприємливі»)
Мета: формувати потребу бути доброчинними; удосконалювати уміння спілкуватися, сприяти особистісному розвитку; сприяти збагаченню словникового запасу та розумінню слів «підприємливий», «добро», «доброзичливість», «доброчинність», «добробут»; розвивати підприємливі якості та вміння, розвивати творче мислення.
Вчитель:
Доброго ранку, діти! Тиждень «Ми – підприємливі» триває. Пропоную згадати, що нового відкрили ви для себе! І почнемо з привітання.
Оберіть собі пару – побудуймо два кола. Перший (внутрішній ) менший, другий ( зовнішній) більший. Поверніться обличчями одне до одного і посміхніться – усмішка запорука дружніх тривалих стосунків. Умова така: вітаєшся – називаєшся « Добрий день! Я- (ім’я промовляючого)»
***
Вчитель:
Знайомство починається з вітання –
Потисніть руки ви, як гарні друзі.
(діти тиснуть руки із словами «Добрий день! Я- (своє ім’я)»
Вчитель:
Зробіть крок по колу вправо, змініть партнерів.
Вчитель:
Тепер з товаришем ти привітайся
і легким помахом пізнай його.
(вітання із словами «Добрий день! Я- (своє ім’я)»
Вчитель:
Зробіть крок по колу вправо, змініть партнерів.
Вчитель:
Згадай вітання у країнах Сходу –
Вклонися гостю із повагою ти.
(складають долоні на східний манер і вклоняються одне одному із словами «Добрий день! Я- (своє ім’я)»
Вчитель: Зробіть крок по колу вправо, змініть партнерів.
Вчитель:
Піднімемо ми настрій другу
і привітаємося долоньками двома.
( Плескають двома долоньками вгорі(внизу) із словами «Добрий день! Я- (своє ім’я)»
Вчитель:
Зробіть крок по колу вправо, змініть партнерів.
Вчитель:
Діти, на ваших партах є квитки, на перший погляд вони чисті і не мають жодних поміток. Але, відкрию вам таємницю – там приховано напис. Як же це можна перевірити?
( Діти називають варіанти)
У давнину, коли треба було приховати секретну інформацію, люди писали молоком або водою з лимоном, давали йому висохнути. Білий лист тримали якийсь час над свічкою поки не з’являлися букви. Так у мультфільмі «Фіксики» дуже гарно розповіла Сімка про невидимі чорнила.
Вчитель:
Давайте спробуємо і ми перевірити ці чудові невидимі чорнила.
(Вчитель готує один тайний квиток, запам’ятовує і, ніби випадково, обирає саме його. Проводить експеримент – на папері з’являються букви слова
Я М І’. Відсутність напису на інших листах можна по-різному аргументувати.)
Вчитель:
Ми прочитали цей лист, діти! А які риси характеру нам допомогли зробити велике відкриття?
(Діти формують відповіді – кмітливість, наполегливість( ми не відступили); знання попереднього досвіду ( м-ф «Фіксики»); бажання зробити це самому; бажання відкриттів тощо)
Отже ми зараз були підприємливі – довели свою практичну кмітливість, здатність активно діяти, ініціативність.
Давайте спробуємо зібрати слово з цих букв! (підбирають слово). Так! Це слово «ім’я». Воно буде новим кроком в нашій грі.
Напишіть своє ім’я друкованими буквами на папері. Проти букв вашого імені запишіть притаманні вам сильні риси характеру.
(Діти можуть написати або розповісти. Обговорення завдання.)
Вчитель:
Отже, добро перемогло!
Сьогодні ми виготовимо «Стіну доброчинності», одна добра справа – одне серце. Почнемо просто зараз, пригадайте, яку добру справу ви зробили протягом навчання в школі, позначте її серцем на нашій стіні.
(Діти вирізають паперові серця, презентують добрі справи )