Ранкова зустріч на тему «Т. Г. Шевченко»
Мета: розповісти учнів з життям та діяльністю Т. Г. Шевченка; ознайомити з його поетичним і мистецьким доробком; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати патріотизм.
Матеріали: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
І. Вітання
Метод «Качині привітання»
Мета: визначити емоційний настрій учнів, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.
Обладнання: ілюстративний матеріал.
Хід проведення
Вчитель роздає учням шаблони каченят. Діти на шаблонах малюють свій настрій. Посередині килима на ватмні намальоване імпровізоване озеро або виготовлене з блакитної тканини. Діти вітаються у колі та саджають качат на озеро.
ІІ. Обмін інформацією
Перегляд відеоматеріалів «Тече вода …»
https://www.youtube.com/watch?v=XKszOgnxb1Q
— Де тече вода?
— Що роблять качаточка?
— Хто за ними випливає?
— Що робить качечка?
— Як одним словом можна назвати качечку, качура, качаточок?
Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.
Саме в такий березневий час засяяла над Україною немеркнуча зоря Тараса Шевченка - відомого всьому світу Кобзаря - співця знедоленого українського народу.
Ми з вами щойно переглянули музичне оформлення до вірша Тараса Григоровича Шевченка.
Крісло автора
Дитина, яка мала випереджальне завдання розповідає коротку біографію Т. Г. Шевченка від першої особи.
Жили ми з батьки в злиднях. Мої батьки Григір та Катерина багато працювали, щоб прогодувати сім'ю, а сім'я була чималенька – крім мене, п'ять сестричок і двоє братів.
Ріс я лагідною та щирою дитиною. Найбільше я любив свою матінку. Але радість і втіха моїх дитячих років потьмарилась горем: коли мені було 9 років, померла мама. І почалося страшне сирітське життя біля мачухи. Чужа, недобра жінка дуже погано ставилась до мене. Її дратувала моя мрійність та гаряча вдача.
Коли мені виповнилось 11 років, помер і мій батько.
Розповідь продовжує вчитель
Пішов Тарас тинятись по чужих людях: рубав дрова, топив піч, носив воду школярам; був і пастухом, і погоничем, і нянькою. Про своє нелегке сирітське дитинство він згадує у своїх віршах. ( «Мені тринадцятий минало».)
https://www.youtube.com/watch?v=fDMNPW6Yp1c
Малому Тарасу дуже хотілось вчитися читати і писати. А ще він хотів бути малярем. Все, що бачив, хотілося намалювати. Довго терпів Тарас знущання дячка Богорського, аби тільки вчитися і малювати.
Та минали літа, і було йому вже 15. Ось і відплив він від берега дитинства. Разом з дворовими поміщика Енгельгардта, попадає Шевченко в Петербург.
В світлі петербурзькі ночі молодий Тарас бігав у Літній сад малювати; статуї, адже з малку відчув великий потяг до мистецтва. На все життя залишилося у нього поетичне відчуття природи, хвилювання перед справжньою красою, перед мудрістю і талантом, допитливий хлопець знову й знову шукає шляхів до мистецтва , така вже нездоланна сила справжнього таланту.
Його молоде серце заговорило віршами. Не помилився батько Тараса Шевченка - з нього вийшов великий художник і народний поет, що і нині живе у серці кожного українця.
Посміхнулася доля Шевченкові тоді, коли йому було 24 роки.
Т.Г.Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився у солдатській неволі на засланні і лише 13 років був вільною людиною. Трагічною була доля Шевченка. Та його життя було, як зірка: яскраво запалало, але швидко погасло. Та сяйво його творів палає і зараз. Багато письменників присвятило свої твори хвилюючій розповіді про той тернистий шлях, яким пройшов, не схиливши голови, великий поет і художник Тарас Григорович Шевченко. Вам, дітям, цікаво буде знати, яким був у дитинстві наш Шевченко.
ІІІ. Групове заняття
Тарасу Шевченку було заборонено писати вірші, але він все одно писав їх про свою Україну, про її людей. Свої вірші поет записував у невеличкі книжечки чи шматки паперу і ховав їх у чоботи за халявою, тому книжечки називалися захалявні.
Давайте і ми спробуємо виготовити такі невеличкі книжечки.
Створення захалявної книжечки кожен на невеликому шматочку паперу переписує 4 рядки вірша Шевченка, і розмальовує свою сторінку. Потім вчитель степлером з’єднує всі сторніки і прикріплює титулку.
ІV. Щоденні новини
Сьогодні понеділок, 5 листопада.
Погода ______________
У нашому класі ___________ учнів
Вітаємо з днем народження _________________!