Ранкова зустріч на тему «Т. Г. Шевченко»

Про матеріал
Мета: розповісти учнів з життям та діяльністю Т. Г. Шевченка; ознайомити з його поетичним і мистецьким доробком; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати патріотизм.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч на тему «Т. Г. Шевченко»

Мета:  розповісти учнів з життям та діяльністю Т. Г. Шевченка; ознайомити з його поетичним і мистецьким доробком; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати патріотизм.

Матеріали: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

 

І. Вітання

Метод «Качині привітання»

Мета: визначити емоційний настрій учнів, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.

Обладнання: ілюстративний матеріал.

 

Хід проведення

Вчитель роздає учням шаблони каченят. Діти на шаблонах малюють свій настрій. Посередині килима на ватмні намальоване імпровізоване озеро або виготовлене з блакитної тканини. Діти вітаються у колі та саджають качат на озеро.

G:\Закази\Матеріали НУШ\Ранкові зустрічі\Шевченко\6f616ef2e6d4aec77969ae0327d05b62.gif

 

ІІ. Обмін інформацією

Перегляд відеоматеріалів «Тече вода …»

https://www.youtube.com/watch?v=XKszOgnxb1Q

— Де тече вода?

— Що роблять качаточка?

— Хто за ними випливає?

— Що робить качечка?

— Як одним словом можна назвати качечку, качура, качаточок?

Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги,

Ми вшановуємо пам'ять  Шевченка.

Саме в такий березневий час засяяла над Україною немеркнуча зоря Тараса Шевченка - відомого всьому світу Кобзаря - співця знедоленого українського народу.

Ми з вами щойно переглянули музичне оформлення до вірша Тараса Григоровича Шевченка.

  • А що ви знаєте про цю людину?

Крісло автора

Дитина, яка мала випереджальне завдання розповідає коротку біографію Т. Г. Шевченка від першої особи.

Жили ми з батьки в злиднях. Мої батьки Григір та Катерина багато працювали, щоб прогодувати сім'ю, а сім'я була чималенька – крім мене, п'ять сестричок  і двоє братів.

Ріс я лагідною та щирою дитиною. Найбільше я любив свою матінку. Але радість і втіха моїх дитячих років потьмарилась горем: коли мені було 9 років, померла мама. І почалося страшне сирітське життя біля мачухи. Чужа, недобра жінка дуже погано ставилась до мене. Її дратувала моя мрійність та гаряча вдача.

Коли мені виповнилось 11 років, помер і мій батько.

Розповідь продовжує вчитель

Пішов Тарас тинятись по чужих людях: рубав дрова, топив піч, носив воду школярам; був і пастухом, і погоничем, і нянькою. Про своє нелегке сирітське дитинство він згадує у своїх віршах. ( «Мені тринадцятий минало».)

G:\Закази\Матеріали НУШ\Ранкові зустрічі\Шевченко\051.jpghttps://www.youtube.com/watch?v=fDMNPW6Yp1c

Малому Тарасу дуже хотілось вчитися читати і писати. А ще він хотів бути малярем. Все, що бачив, хотілося намалювати. Довго терпів Тарас знущання дячка Богорського, аби тільки вчитися і малювати.

Та минали літа, і було йому вже 15. Ось і відплив він від берега дитинства. Разом з дворовими поміщика Енгельгардта, попадає Шевченко в Петербург.

В світлі петербурзькі ночі молодий Тарас бігав у Літній сад малювати; статуї, адже з малку відчув великий потяг до мистецтва. На все життя залишилося у нього поетичне відчуття природи, хвилювання перед справжньою красою, перед мудрістю і талантом, допитливий хлопець знову й знову шукає шляхів до мистецтва , така вже нездоланна сила справжнього таланту.

G:\Закази\Матеріали НУШ\Ранкові зустрічі\Шевченко\994019696_w640_h640_um6_40h50sm.jpgЙого молоде серце заговорило віршами. Не помилився батько Тараса Шевченка - з нього вийшов великий художник і народний поет, що і нині живе у серці кожного українця.

Посміхнулася доля Шевченкові тоді, коли йому було 24 роки.

Т.Г.Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився у солдатській неволі на засланні і лише 13 років був вільною людиною.  Трагічною була доля Шевченка. Та його життя було, як зірка: яскраво запалало, але швидко погасло. Та сяйво його творів палає і зараз.  Багато письменників присвятило свої твори хвилюючій розповіді про той тернистий шлях, яким пройшов, не схиливши голови, великий поет і художник Тарас Григорович Шевченко. Вам, дітям, цікаво буде знати, яким був у дитинстві наш Шевченко.

G:\Закази\Матеріали НУШ\Ранкові зустрічі\Шевченко\920041557_w640_h640_ba2_080a.jpg

ІІІ. Групове заняття

Тарасу Шевченку було заборонено писати вірші, але він все одно писав їх про свою Україну, про її людей. Свої вірші поет записував у невеличкі книжечки чи шматки паперу і ховав їх у чоботи за халявою, тому книжечки називалися захалявні.

Давайте і ми спробуємо виготовити такі невеличкі книжечки.

Створення захалявної книжечки кожен на невеликому шматочку паперу переписує 4 рядки вірша Шевченка, і розмальовує свою сторінку. Потім вчитель степлером з’єднує всі сторніки і прикріплює титулку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Щоденні новини

Сьогодні  понеділок, 5 листопада.

Погода ______________

У нашому класі ___________ учнів

Вітаємо з днем народження _________________!

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку