Конспект ранкової зустрічі в НУШ. Тиждень 26 "Весняні свята. Великдень". День 2 "Великодні традиції". Для проведення заняття використано колективне привітання, гру-руханку "Подоляночка", інтерв'ю, Великодню гаївку, вправу-рефлексію.
Тиждень 26. Весняні свята. Великдень.
День 2. Великодні традиції.
Мета. Поглибити знання дітей про традиції святкування Великодня в Україні. Створити умови для обміну досвідом щодо святкування Великодня. Навчати висловлювати свою думку та уважно слухати один одного.
1.Привітання. Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку Сонцю! (руки вгору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі! (руки додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному)
Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку тобі! (руками показують на когось)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).
2.Обмін інформацією.
-Яке свято незабаром святкуватимуть християни?
-Що таке «Великдень»?
-Що означає вислів «Христове Воскресіння»?
-Де, як правило, українці святкують Великдень?
-Які традиції святкування Великодня?
-Що робимо в наших родинах напередодні свята?
3.Гра-руханка «Подоляночка»
Діти стають у коло, беруться за руки. Всі співають та виконують певні рухи разом із учителем. Одна дитина – в центрі кола.
Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька,
Тут вона впала, до землі припала,
Личко не вмивала, бо води не мала.
Ой встань, встань, подоляночко,
Умий личко, як те скляночко.
Візьмися в боки, поскачи три скоки.
Іди до Дунаю, бери ту, що скраю.
3.Інтерв’ю «Які Великодні традиції у твоїй родині»?
4.Гаївка «Соловейчику, пташку, пташку»
Діти роблять коло, ходять і співають. На слова «Ось так-так» зупиняються і жестами показують усі рухи про мак.
Соловейчику, пташку, пташку,
Чи бував же ти в нашім садку?
Чи ти бачив, як сіють мак? / 2 р.
Ось так- так сіють мак. /2 р.
Соловейчику, пташку, пташку,
Чи бував же ти в нашім садку?
Чи ти бачив, як росте мак? / 2 р.
Ось так- так росте мак. /2 р.
Соловейчику, пташку, пташку,
Чи бував же ти в нашім садку?
Чи ти бачив, як цвіте мак? / 2 р.
Ось так- так цвіте мак. /2 р.
Соловейчику, пташку, пташку,
Чи бував же ти в нашім садку?
Чи ти бачив, як ріжуть мак? / 2 р.
Ось так- так ріжуть мак. /2 р.
Соловейчику, пташку, пташку,
Чи бував же ти в нашім садку?
Чи ти бачив, як їдять мак? / 2 р.
Ось так- так їдять.
5. Рефлексія.
-Як називається запашний великодній хліб? Хто з вас бачив, як випікається паска? Хто допомагав випікати паску?
6. Новини дня.
На дошці записано найцікавіші родинні традиції святкування Великодня. Протягом дня, діти, ви можете дописати українські традиції святкування Великодня у своїх родинах.
6.Підсумок заняття.
Діти, уважно послухайте вірш та разом зі мною повторюйте християнське вітання.
Христос Воскрес!
Христос Воскрес! Радійте, діти,
Біжіть у поле, у садок,
Збирайте зіллячко і квіти,
Кладіть на Божий хрест вінок.
Нехай бринять і пахнуть квіти,
Нехай почує Божий рай,
Як на землі радіють діти
І звеселяють рідний край.
На вас погляне Божа Мати,
Радіючи, з святих небес...
Збирайтесь, діти, нум співати:
Христос Воскрес! Христос Воскрес!
Леонід Глібов