показати значущість чисел у житті людини; дізнатися, навіщо їх використовують і що позначають; розглянути види чисел та способи їхнього запису; розвивати логічне мислення, увагу, уяву; виховувати інтерес до цікавої математики.
Ранкова зустріч. НАВІЩО НАМ ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ЧИСЕЛ ТА СЛІВ?
1.Вітання
Вправа «Я люблю себе за те, що...»
Діти утворюють коло, по черзі передають одне одному сердечко зі словами: «Я люблю себе за те, що я добрий», «Я люблю себе за те, що я веселий», «Я люблю себе за те, що я вмію...».
2.Обмін інформацією.
Слухання й обговорення казки Ірис Ревю «Важливі
цифри»
У математичному царстві жили-були цифри від 0 до 9. Цифри як цифри.
Деякі з них були худенькими, як наприклад, 1 і 7. Деякі повними, округлими. До таких належали 0, 9. Хтось із цифр був із хвостиком, такі як 2 і 5, хтось із кружечком, як 6 і 8.
Загалом, були вони різними, не схожими одна на одну. Незважаючи на це, цифри були дуже дружними між собою. Вони могли зіграти в чотири руки на фортепіано, показати театральну п'єсу «Семеро козенят». А якщо хтось добре вчився, то цифри утворювали 10. А двійка і трійка при цьому скромно стояли осторонь.
Але одного разу, на святі, літери заявили цифрам, що вони важливіші. Без букв і слів ніхто нічого не зрозумів би. Цифри образилися, розбіглися навсібіч. І почався такий хаос! Буква А, наприклад, стоїть на першому місці в алфавіті, буква Д — на шостому, а буква Я — на 33-му місці. А тепер, коли цифр немає, незрозуміло, на яке місце ставати. Така плутанина Тоді букви перепросили-у цифр, попросили їх, як і раніше, виконувати свої цифрові обов'язки. І все стало на свої місця.
-У якому царстві жили цифри?
-Чому в математичному царстві почалася паніка?
-Хто перепросив у цифр?
-Діти, що можна скласти з літер?
Ну що 6, здавалося, слова... Слова та голос,— Більш нічого. . А серце б'ється, ожива, Як їх почує...
-Що ви уявили?
-Про що йдеться у вірші Тараса Шевченка?
-Кожному в дар дана мова. Усі живі створіння на Землі спілкуються між собою: одні — мовою жестів, інші — мовою звуків. Лише нам, людям, було подаровано можливість спілкуватися за допомогою мови.
Отже, мова — безцінний дар, який потрібно шанувати, як батька й матір, родину, країну. «Рідна мова дорога людині, як саме життя»,— говорить народна мудрість.
3. Групове заняття
Гра «Будуємо будинок»
Уявіть, що ми споруджуємо будинок. Стіни і дах уже є, починаємо домальовувати частини будинку, у назвах яких є звуки [р], [р'] (двері, рама, труба, ручка, веранда, димар, перила...). Біля будинку посадимо дерева, квіти, у назвах яких є звуки [р], [р'] (береза, горобина, груша, ромашка, троянда, чорнобривці). Прикрасимо наш будинок.
У лівому верхньому кутку намалюємо синю зірочку.
У правому нижньому — червону зірочку. У лівому нижньому кутку — синю квіточку. У правому верхньому кутку — червону квіточку. А посередині — коло.
Покладіть олівці, дайте відповіді на запитання.
Фантастичні гіпотези
_Що станеться, якщо зникнуть цифри і слова?
4. Теми для щоденника вражень
_ Сімейні дати