ДЕНЬ 1. ЧОМУ ВАРТО ЗАЙМАТИСЯ ФІЗКУЛЬТУРОЮ ЧИ СПОРТОМ?
1. Вітання
Діти утворюють коло.
— Поміняйтеся місцями з тими, хто:
□ сьогодні поснідав;
□ займається у спортивних секціях;
□ робить ранкову зарядку;
□ зараз почувається здоровим;
□ одягнений у спідничку;
□ носить окуляри;
□ уважає, що здоров’я — це не тільки відсутність хвороб, але й гарний настрій.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Чому варто займатися фізкультурою чи спортом?»
— Усі ми знаємо, що рух — це життя. Із моменту, коли народилася дитина, мама займається з нею зарядкою та гімнастикою. Кожна дитина обирає, яким видом спорту їй займатися. Адже недарма кажуть: «У здоровому тілі — здоровий дух!». Бо якщо в нас нічого не болить, то нам і світ у радість, і ніщо не зможе нас зупинити у досягненні своєї мети. Тільки здорова людина може бути успішною, заможною, жити щасливо. А щоб бути здоровим, потрібно любити спорт і займатися фізичними вправами.
Хто з фізкультурою на «ти»,
В житті досягне він мети,
Бо в спорті — міць та сила
І для душі, й для тіла.
Звучить пісня «Фізкультура» (муз. Ю. Чічкова, сл. З. Петрової).
· Вправа «За здоров’я дякуємо ранковій зарядці»
Показ комплексу вправ для ранкової гімнастики.
· Гра «Ми йдемо полювати на лева»
— Ми йдемо полювати на лева! (Упевнений хід по колу.)
— Не боїмося ми нічого! (Заперечні рухи руками.)
— Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (Обережна ходьба з високим підніманням колін.)
— Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (Рухи імітують плавання.)
— Ой, а це що? Це поле! Туп! Туп! Туп! (Гучне тупотіння.)
— Ой, а це що? Це дорога навпростець! (Упевнена ходьба по колу.)
— Ой, а це хто? Такий великий! (Показують який.) Такий пухнастий! (Показують руками, ніби погладжуючи.)
— Ой, та це ж лев! (Показують, як злякалися.)
— Побігли додому! Через поле! Туп! Туп! Туп! (Тупають.)
— Через море! Буль! Буль! Буль! (Плавальні рухи.)
— Через болото! Чав! Чав! Чав! (Ходьба з високим підніманням колін.)
— Прибігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! (Показують жестами і мімікою.)
— Які ми хоробрі! (Показують мімікою.)
— Похвалимо себе! (Погладжують себе по голові.)
3. Групове заняття
· Вправа «Віддай спорту час, а взамін отримай здоров’я»
Учні об’єднуються у групи. Кожна з них отримує завдання: створити колаж про вплив спорту на здоров’я. Діти, використовуючи аркуші паперу, маркери, фломастери, кольоровий папір, картинки, створюють, а потім презентують свою роботу.
4. Теми для щоденника вражень
□ Спорт у моєму житті.
□ Мама, тато, я — спортивна сім’я.
□ Мій улюблений вид спорту.
ДЕНЬ 2. ЯКІ РИСИ ХАРАКТЕРУ РОЗВИВАЄ СПОРТ?
1. Вітання
· Вправа «Подаруй усмішку»
Усміхнемось сонечку:
«Здрастуй, золоте!»
Усміхнемось квіточці:
Хай вона цвіте!
Усміхнемось дощику:
«Лийся, мов з відра!»
Друзям усміхнемося,
Бажаємо всім добра!
2. Обмін інформацією. Тема дня «Які риси характеру розвиває спорт?»
Стадіон, басейни, корти —
Атрибути, знані спорту,
Боротьби, змагань, наснаги,
Сили, спритності й відваги.
Протиборство, перемоги —
Спортом пройдені дороги.
Успіх, результат, медалі,
Сльози, гімн на п’єдесталі,
Праця, піт і тренування —
Підсумовує старання
Новий світовий рекорд,
Тож приймай вітання, СПОРТ!
— Ми щодня чуємо знайомі слова «фізкультура» і «спорт». Як ви вважаєте, яка між ними різниця?
— Фізкультурою може займатися кожен, а спортом — ні. Спортом займаються лише сильні, міцні, витривалі. Регулярні заняття спортом впливають не тільки на нашу фігуру і здоров’я, але й на характер.
Спорт допомагає нам швидше орієнтуватися у складних ситуаціях, ухвалювати правильні рішення, ризикувати, коли це необхідно, виправдано. Крім цього, тренуючись у колективі, людина отримує безцінний досвід спілкування, учиться розуміти суперника. Постійна робота над собою, щоденне фізичне напруження і боротьба за високі результати допомагає спортсменові бути переможцем у житті.
Звучить пісня «Старт і фініш» (муз. О. Злотника, сл. О. Вратарьова).
· Гра «Упіймай значення спорту»
— Чи добре ви знаєте, навіщо потрібен спорт? Поплескайте в долоні, якщо почуєте правильне твердження.
□ Заняття спортом зміцнює імунітет;
□ отримуємо міцний здоровий сон;
□ ведемо малорухливий спосіб життя;
□ виробляємо волю та дисципліну;
□ часто хворіємо;
□ підтримуємо себе у формі;
□ люди об’єднуються в одну спільноту.
· Творча гра «Показуха»
Діти за допомогою пантоміми показують певний вид спорту, а решта — відгадують.
3. Групове заняття
· Гра-естафета «Хто швидше?»
Учні об’єднуються у 2 команди, які утворюють колони. Попереду кожної колони стоїть направляючий. За сигналом учителя направляючі біжать до призначеного місця, повертаються назад і передають естафету дотиком руки наступному гравцеві.
Перемагає команда, гравці якої швидше закінчать естафету.
4. Теми для щоденника вражень
□ Моя сім’я любить активний відпочинок.
□ А я найбільше люблю...
□ Які б спортивні секції я відвідав(ла).
ДЕНЬ 3. ЧОМУ ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ — ОСОБЛИВІ ЗМАГАННЯ?
1. Вітання
· Вправа «Подарунок»
Учні утворюють коло. Їм пропонують зробити подарунок своєму сусідові праворуч, зокрема подарувати йому гарний настрій за допомогою міміки і жестів.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Чому Олімпійські ігри — особливі змагання?»
— Батьківщиною Олімпійських ігор є Стародавня Греція, а точніше місцевість Олімпія. Олімпійські ігри стали справжніми святами спорту. У них беруть участь кращі спортсмени більшості країн світу. Ігри влаштовували у різних містах. Традицією відкриття Олімпійських ігор уважають запалювання олімпійського вогню, що не гасне, поки тривають Ігри. Девізом Олімпійських ігор стали слова: «Швидше! Вище! Сильніше!».
Символом Олімпіади є п’ять переплетених кілець. П’ять кілець — це символ єдності та дружби п’яти континентів земної кулі. Три верхні кільця розташовані зліва направо у такому порядку: синє, чорне, червоне, а внизу — жовте і зелене. Синє кільце символізує Європу, чорне — Африку, червоне — Америку, жовте — Азію, зелене — Австралію. Це символ єднання в Олімпійському русі всіх п’яти континентів Землі.
П’ять кілець на білому прапорі
Між собою переплелися,
Ніби всі спортсмени світу
Міцно за руки взялися.
— На Олімпіаді є свій прапор — це п’ять переплетених кілець на білому тлі. Біле полотно символізує дружбу всіх людей Землі.
Перегляд мультфільму «Смішарики» (сезон 1, серія 8).
— Назвіть символи Олімпійських ігор. (Прапор, вогонь, талісман.)
— Що символізують олімпійські кільця? (Об’єднання п’яти континентів.)
— Якою є послідовність розташування кілець? (Синє, чорне та червоне — у верхньому ряду, жовте та зелене — в нижньому.)
— Який девіз Олімпійських ігор?
· Гра «Зимові види спорту»
На килимі лежать два обручі, у яких — картинки із зимовими і літніми видами спорту. За сигналом кожна команда має вибрати зимові види спорту і залишити в обручі, а літні прибрати. Бал отримує команда, яка швидше впорається із завданням.
· Гра «Підбери інвентар»
Учням пропонують з’єднати малюнки видів спорту зі спортивним інвентарем. (Футбол — м’яч, хокей — шайба, бокс — рукавиці тощо.)
Перегляд презентації «Олімпійські чемпіони незалежної України».
3. Групове заняття
· Конкурс «Олімпійська листівка»
Учні об’єднуються в групи. Кожна група на ватмані створює «Олімпійську листівку», а потім презентує свою роботу.
4. Теми для щоденника вражень
□ Моє спортивне життя.
□ Спорт мені допомагає у житті...
□ На кого із спортсменів я хочу бути схожим?