Ранкова зустріч та інтегрований урок Я досліджую світ (математика).
Тема: Якою буває вода? Завдання Бджілки – трудівниці.
Мета: Сприяти природничої, соціальної компетентностей учнів, аналізувати знання учнів про стан води, навколишнє середовище. Пізнавати закономірності у природі та математиці. Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: комп’ютер, кольорові олівці, малюнки дерев, хмаринок, краплинок, осіннього листя, бурульок, краплинок пари.
Хід уроку:
І. Організація класу.
-
- Як приємно бачити вас сьогодні знову. Давайте привітаємось з вами.
Добрий ранок сонечко, (протягуємо ручки до сонечка)
Добрий ранок я, (показуємо на себе)
Добрий ранок ти, (показуємо на товариша)
Добрий ранок ми, (показуємо на учнів)
Добрий ранок школа, (показуємо на школу)
Добрий ранок клас (показуємо на клас)
Всі ми раді, що прийшли у клас!
-
- Я так сьогодні змерзла, поки дійшла до школи. Зараз потру свої долоньки, зігріюсь і передам все тепло вам (вчитель потирає свої долоньки, потім дітям, які поруч і т.д.).
Ручки я потру швиденько-
І долоньки вмить тепленькі.
Це тепло віддам я вам,
В класі тепло стало нам.
А щоб ще тепліше було, передаю вам свої обійми (діти обіймаються по колу).
-
Як добре зібратися знову в нашому класі. Давайте візьмемось за ручки та скажемо «Ми дружний клас».
-
- Діти, а чому так прохолодно сьогодні? (Відповіді дітей.)
Так, бо зараз останній місяць осені, листопад. (Діти називають ознаки осені.) А який наступний місяць, пора року? Який зараз рік, день неділі? Чому четвергу дали таку назву? Яке число? Яка погода?
-
Мої помічники позначте погоду на нашому календарі.
-
Я думаю, діти, що всі до школи прийшли з гарним настроєм? Тож позначте його разом з фіксиками.
ІІ. Основна частина.
-
Станемо у коло і згадаємо, яка у нас тема тижня? (Вода)
Вода займає більшу частину землі її ще називають голубою планетою. Але питної води зовсім мало, тому треба берегти її. А як? (Відповіді дітей.)
-
Давайте пограємо у гру «Хмарка, дощик, злива» (Вчитель говорить «хмарка» – діти бігають по класу, «дощик» - плещуть у долоні, «злива» - тупотять ногами).
-
Гра «Хмаринка – краплинка». (Три дитини тримають хмаринки з прикладами, у інших учнів краплинки з числами. Учні рахують приклади на хмаринці і підбігають до своєї).
-
Незважаючи на те, що надворі прохолодно, ми можемо підняти настрій і собі і товаришам. Давайте намалюємо нашим бурулькам, краплинкам, парі настрій і поділимося ним з друзями. (В учнів на стільцях прикріплені малюнки бурульок, краплинок, пари. Діти об’єднуються у групи, сідають на зручні місця, малюють настрій. Потім по групам виходять до дошки та вивішують малюнки.)
-
Давайте згадаємо скільки станів води ми знаємо? Так, три. Отже, бурульки - це твердий стан. Порахуємо скільки бурульок? Краплинки – рідкий стан. Скільки їх? Пара – газоподібний стан. Скільки її? Коли і де ми можемо зустріти стани води?
-
Перегляд відео Природознавство 1 клас «Які властивості має вода» https://www.youtube.com/watch?v=0Nth69VtlbQ
ІІІ. Фізхвилинка «Подивись на небо» https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G&index=5&t=0s
ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів.
-
Погляньте, які хмаринки на дошці. Поставте відповідні знаки (˃ ˂ =).
-
Вже опало останнє листя з дерев. Дізнайтеся, з якого дерева листочок? Чому один листочок зайвий? (Бо немає жодного деревця з такою відповіддю).
-
Раптово налетів вітер і накрив листям відповіді у прикладах. Давайте порахуємо їх та перевіримо, знімаючи листочки.
V. Підсумок уроку.
1. Які ви знаєте стани води, скільки їх?
Вчитель передає кубик по класу, на якому малюнки води у різних станах, діти називають стани.
2. Наш урок закінчується, покажіть ваш настрій смайликом.