Ранкова зустріч
Тема: «Про що розкажуть фотографії?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; сформувати в учнів поняття про фотографії як історичне джерело; розвивати вміння аналізувати й отримувати інформацію зі світлин.
Обладнання: музика, квіточка добра.
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій ...»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той
малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на
цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом
сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
1.Вітання
- Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай
це коло стане «колом добрих друзів». (діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)
Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаємо.
Доброго ранку! –
Ми друзям бажаєм.
Доброго ранку
Тобі і мені
Щирі слова
Нехай линуть рясні.
-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих,
до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого
привітання.
(діти по колу передають квіточку добра та вітаються (Дод.2). Всі звертаються
один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та
причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному
у вічі)
- Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами...
- Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих
занять і справ на сьогоднішній день.
2. Обмін інформацією.
Тема дня «Про що розкажуть фотографії?»
- Що таке фотографії? (Подія, відтворена на фото.)
- Фотографія – це знімок, на якому відбито мить життя. Це мистецтво, що для багатьох є улюбленим захопленням. З розвитком технологій сьгодні фотографія на піку популярності.
Фотографії свідчать про події минулого. У ваших руках я бачу цікаві світлини, що принесли до школи.
- Хто хоче розповісти невеличку історію про подію, відтворену на фото?
«Крісло автора»
Діти за бажанням сідають у крісло автора і розповідають:
- Яка саме подія;
- Хто зображений;
- Чим запам’ятався цей момент;
- Які думки чи мрії виникають, коли дивишся на цю світлину.
Гра «Поміняйтесь місцями ті, у кого…»
Діти утворюють коло. Учитель пропонує помінятися місцями тим у кого:
- є старший брат;
- молодша сестричка;
- молодший брат;
- старша сестра;
- у кого є домашня тваринка;
- хто на родився влітку (взимку, восени, навесні).
Гра «Що я сфотографував»
Ведучий учень вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що сфотографував учень. Це може бути, наприклад, годинник. Хто першим правильно назвав круглий предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути матеріал, з якого виготовлено предмет;
- певного кольору;
- прямокутні;
- дерев’яні;
- металеві;
- кам’яні;
- назви яких починаються з певної літери тощо.
3. Групове заняття
Робота в групах
- Зробіть колаж улюблених фото і придумайте йому назву.
4. Теми для Щоденника вражень
- Якби я був (була) фотографом, то…
- Я у колі своїх друзів.
- Який найщасливіший момент у житті я сфотографував(ла) би?