РАНКОВА ЗУСТРІЧ
Тема: «Тварини»
3 клас
Тема. У зоопарку.
Мета: створити гарний настрій, виховувати вміння слухати товаришів, розвивати зв’язне мовлення.
Хід заняття
Кожна справа залежить від того, з яким настроєм ми її виконуємо.
Спробуйте знайти свій настрій серед цих облич.
Зображення облич вивішуйте на магнітну дошку.
Кожна дитина вибирає малюнок, відповідно настрою і показує вчителеві.
-
Я бажаю, щоб веселий настрій допомагав вам при виконанні завдань.
-
Діти, закрийте на хвилинку очі й пригадайте звірів, які живуть у зоопарку. Уявіть, що ви ходите по алеях та дивитесь на тварин у клітках, тепер відкрийте очі й подивіться на магнітну дошку (малюнки звірів).
-
Перший, звір, діти, дуже серйозний. Він любить, коли його ніхто не чіпає. А що це за звір, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Влітку наїдається, взимку висипається. (Ведмідь)
-
А хто з вас може розповісти щось цікаве про ведмедя?
(ведмідь живе в лісі. Він любить мед, ягоди, малину. А взимку ведмедя не побачиш, бо він спить у барлозі …)
-
Визначте рід іменника ведмідь.
-
А ось велика загорожа, за якою ходить:
Така велика, довгошия
й вища за найбільшу шафу.
Така розумна і красива
у зоопарку є … (жирафа).
-
Визначте рід іменника жирафа.
-
Ну а третя тваринка – ще цікавіша. Ось послухайте про неї загадку:
На дереві грається,
угору піднімається.
Кривляється, чіпляється,
на хвостику гойдається.
І зветься це малятко –
веселе … (мавпенятко)
-
Який рід?
-
Діти, екскурсія наша продовжується. Ось ми підходимо до вольєра, де живе сімейка – тато, мама та їхнє малятко-звірятко. Хто ж вони? Зараз ви скажете, послухавши загадку:
Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість носа в мене хвіст. (слон)
-
Який рід іменника слон?
-
Дорога веде нас до озера. На ньому живе багато рідкісних птахів. Деякі з них збереглися лише в зоопарку. Я читаю вам назви птахів. Якщо слово чоловічого роду – плескаєте в долоні. Якщо назва птаха жіночого роду – ні.
-
Діти, а якого роду слово курка, півень, курча, яйце?
-
Послухайте смішинку-веселинку:
-
Якого роду, яйце, Грицю?
-
Ніякого!
-
То чому?!
-
Бо ми не знаємо, хто з нього вилупиться: курка чи півень.
-
Яку тему ми зараз вивчаємо?
-
Що нового ви дізналися?
-
Що найбільше вразило?
-
Діти, хто сьогодні хоче поділитися з нами цікавою інформацією?
Виступ в кріслі Автора.
Питання автора.
Запитання слухачів.
-
Яке сьогодні число?
-
Який місяць?
-
Який день тижня?
-
Скільки днів залишилося до кінця тижня, місяця?
Вчитель дякує дітям за гарні, змістовні відповіді, знайомить дітей із завданнями, які їх чекають в центрах. Діти займають місця. Починають працювати.