Українськийвінок
Мета:Познайомити учнів із давніми традиціями, звичаями нашого народу, пов'язаними із квітами України, що вплітають в український вінок; відкрити дивовижний світ українських символів. Розвивати почуття прекрасного.Виховувати любов до традицій українського народу.
ШтанагейЛюбовОлегівна, Куп'янськийнавчально-виховний комплекс «Школа-гімназія № 3»Купянськоїміської ради Харківськоїобласті
РАНКОВАЗУСТРІЧ
05.04.2018 1-Б клас
Тема:Українськийвінок
Мета:Познайомити учнів із давніми традиціями, звичаями нашого народу, пов'язаними із квітами України, що вплітають в український вінок; відкрити дивовижний світ українських символів. Розвивати почуття прекрасного.Виховувати любов до традицій українського народу.
Обладнання:віночки зі штучних квітів, малюнки з зображенням квітів, український одяг, різнокольорові стрічки.
Хід ранкової зустрічі
1.Вправа на привітання
Грає музика, вчитель запрошує дітей до класу.
Ядуже рада вас вітати!
Добра іщастявсімбажати.
Хтозгоден з цим, будь ласка, ТУП.
Хтодрузів в класімаєщирих-
Той по плечу поплескаєсусідазліва.
Сусіду справа усмішкувінподарує
І гарнийнастрій в класізапанує.
-Сьогодні 5 квітня.У Настусі народився братик привітаємо її оплесками.
2. Тема, мета, завдання
- Відгадайте загадку
У гаю, на лузі, в полі —
Скільки там квіток!
Ми нарвали їх доволі,
Потім посідали в полі,
Щоб сплести... (вінок).
-Діти, ми продовжуємовивчатиукраїнськінароднісимволи. Тема дня-«Українськийвінок».
- Я прочитаю вам віршик, а ви скажите мені, якіквітивплітають у віночок?
- У віночку нашім
Різнобарвні квіти —
Символ України
І дарунок літа.
Тож усім на нього
Подивитись любо:
Гілочку зелену
Узяли у дуба,
Квіточку любистку,
Щоб усіх любили,
У барвінку листя,
Аби довго жили.
Чорнобривців квіти,
Щоб чорніли брови,
Кетяги калини —
Для краси й любові.
У вінок вплітають
Колосочки жита,
Щоб могли багато
І в достатку жити.
А в червонім маку,
Що цвіте у полі,
Кров людей, пролита
У боях за волю.
Є ще різні квіти
В нашім ріднім краї,
Їх веселе літо
У вінок вплітає.
- Тож які квіти вплітають у віночок?
- Чи має якесь значення кожна квітка? Якщо так, то яке?
3. Обмін інформацією
- У нас вже є дуже гарний віночок, але він не має стрічок.Наші дівчатка підготували повідомлення про кожний колір стрічки в українському віночку. Вони нам зараз розкажуть про значення стрічок і прикрасять ними віночок.
(Дітизаздалегідь отримують завдання. Кожна дитина розповідає про колір стрічки івішає його на віночок.)
Інформація для виступудітей.
- Вінокобов’язковооздоблювалистрічкамирізнихкольорів.
- Стрічкивимірювали по довжині коси, розрізалинижче коси, щобїїсховати.
- Найпершою по центру в’язалисвітло-коричневу — символ землі, пообічякоїжовті — символ сонця;
за ними — світло-зелені й темно-зелені — краса та молодість;
голубі й сині — небо і вода, щонадають силу і здоров’я.
- Далійшлижовтогаряча — символ хліба;
фіолетова — мудрість;
малинова — душевність і щирість;
рожева — достаток.
- Білувпліталилишетоді, коли кінціїїбулирозшитісріблом і золотом (на лівому — сонце, на правому — місяць).
- Не вишитастрічка не пов’язувалася, цебув символ пам’яті про померлих.
- Дівчата, щовплітали у віночок мак, підв’язували до ньогочервонустрічку — символ печалі й магічності.
- Сирота вплітала в косу та у вінокблакитністрічки. І люди при зустрічіобдаровувалитакудівчинуподарунками, хлібом, грошима, бажалиїй стати щасливою й багатою. Дівчина ж у вдячністьдарувалатим людям стрічку з вінка.
- В Українівінкималисонячнусимволіку.Дівчина у вінкуасоціювалася з сонцем, що сходить.
- Такожвіночок — це символ слави, перемоги, святості, успіху, могутності, миру, сонця, влади.
- Ащевіночок означав дівочумолодість.
4. Вправа «Чарівнийвіночок»
Діти по черзівдягаютьвіночокі говорятьгарніриси характеру своїхсусідів.
- Чи приємно вам було знаходитися поряд один з одним?
Всі ви гарні діти.
Веселі, працьовиті.
Через ГРУ знання ми здобуваєм,
Українупрославляєм.
5.Теми для щоденника вражень
- Якіквітивплітали у віночок?
- Пригадайтевіршик, оповіданнячиказку про віночок.
- Яке значеннямаєкожнастрічкавіночка?