Тема. Я—школяр
Мета: організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителем; сприяти встановленню доброзичливих стосунків; навчати активного слухання в умовах усного спілкування; допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та формувати бажання навчатись, навчати взаємодії в групах, сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.
Обладнання: подарункова коробка, чарівна паличка, пензлики, глітер у баночках, аркуші паперу білого кольору з написаними іменами дітей сухим клеєм, картки до гри «Допоможи зібрати портфелик», мішечок із картинками, кубики для гри «Склади розповідь».
Хід ранкової зустрічі
(Діти сідають на подушечки на килимку)
Вправа «Доброго ранку!»
Доброго ранку, хлоп’ятка!
(вітаються лише хлопчики).
Доброго ранку, дівчатка!
(вітаються лише дівчатка).
Ну а зараз усім малятам доброго, доброго, доброго ранку!
(вітаються усі діти).
Вправа «Подарунок»
Пропонується передавати коробку по колу, щоб діти здогадалися що там. Також можна її перевертати та задавати питання, на які вчитель відповідатиме лише так чи ні, але не дозволяється відкривати пакунок. Якщо діти не відгадали, який саме предмет знаходиться у коробці, вчитель розгортає та демонструє.
Вправа «Чарівна паличка» І етап
ІІ етап. Обирається ведучий (спочатку вчитель), який стає в центр кола та бере в руки чарівну паличку. Потрібно доторкнутись нею до однієї дитини, назвати її ім’я та передати їй паличку.
Методична порада. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти по колу не назвуть імена один одного.
Вправа «Чарівний пензлик»
Методична порада. Такий ефект вийде, якщо попередньо написати ім’я на аркуші безбарвним клеєм або кремом.
2. Групове заняття
Поділ на групи
- У вас все вийшло, ви вже вмієте чаклувати. Поділіться, будь ласка, на групи відповідно до кольору написаного імені.
Гра «Допоможи зібрати портфелик» (додаток 1)
- Герої мультиків сьогодні завітали до вас у гості. Усі вони зібрались до школи та не знають, що ж покласти до портфелика. Довго сперечались і вирішили звернутись до вас. Допоможемо їм? Перед вами завдання. Необхідно попрацювати в групах, з’єднати предмети, які треба взяти до школи з рюкзаком лінією.
Презентація робіт
- Скільки предметів ви поклали у портфель? Чому? Назвіть їх.
- Назвіть предмети, які не поклали у рюкзак? Чому? Скільки їх?
3.Обмін інформацією
Бесіда
- Хто сьогодні прийшов до школи пішки? (Рахую разом із дітьми кількість школярів, що йшли сьогодні пішки, виставляю цифру на дошці поруч із словом «пішохід»)
- То ж, як називають людей, які рухаються узбіччям або тротуаром? (Пішохід)
-А хто сьогодні приїхав будь-яким транспортним засобом? (Рахую разом із дітьми кількість школярів, що приїхали транспортним засобом, виставляю цифру на дошці поруч із словом «пасажири»)
- Як називаються люди, які їздять на автобусі, автомобілі? (Пасажир)
- Кого більше: пасажирів чи пішоходів? На скільки більше або менше?
- Яким транспортом їхати комфортніше? А що краще для нашого здоров’я: їхати чи йти? Чому?
- Що може трапитись з вами по дорозі до або зі школи? Чому?
Гра «Хто і як їхав до школи?» (додаток 2)
- Зараз ми пограємось у жартівливу гру «Хто і як їхав до школи?». У моєму чарівному мішечку є картинки предметів. Ви, по-черзі, називаєте своє ім’я і, дістаючи картинку, відповідаєте на питання, продовжуючи речення: «Сьогодні я їхав(ла) до школи на …»
Методична порада. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти по колу не назвуть імена та предмети, на яких їхали до школи.
4. Щоденні новини
Гра «Склади розповідь » (технологія «Roll-a-story») (додаток 3)
1-й—герой нашої розповіді, якому треба дати ім’я;
2-й—річ, яку поклав у портфель;
3-й—що з’їв на сніданок;
4-й—на чому добирався до школи.
Методична порада. Кожна дитина кидає свій кубик та додає свій епізод історії.
Крісло автора
- Настав час щоденних новин. Сьогодні з прогнозом погоди нас познайомить … (ім'я дитини).
- Пора року…
- Місяць…
- Число..
- День тижня…
Додаток 1
Додаток 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3