Ранкове коло "Красуня-осінь завітала"

Про матеріал
Тиждень "Осіння мозаїка", ранкове коло "Красуня-осінь завітала", ігри "Осінні зміни", "Компліменти осені", фізкультхвилинка "Осіння погода", слухання авторської "Казки про осінь", створення під музику модульної триптих картини "Осінній листопад", слухання авторського вірша про осінь "Враження".
Перегляд файлу

Тиждень. Осіння мозаїка

Ранкове коло

День 1. Красуня-осінь завітала

 Мета: збагачувати знання учнів про ознаки осені, про особливості умовних періодів осені - рання, золота, пізня; закріплювати уявлення про погодні та природні зміни восени; збагачувати словниковий запас дітей термінами «модульна картина», «триптих картина», словами-епітетами; розвивати сприйнятливість до краси; виховувати інтерес до осінніх явищ у природі, згуртованість, інтерес до спільної справи, доброзичливість.

 Обладнання: малюнок сонечка,що посміхається; ватман з 3 частин для картини; шаблони листочків з дерев 3 розмірів (32 шт.); аудіо запис фрагменту концерту

А. Вівальді «Осінь»; фото осінніх краєвидів; осіннє листя з дерев. 

 1. Вітання

- Доброго ранку, діти. Спробуйте здогадатись, що намальовано на моєму малюнку (воно сяє).

- Так, це сонечко. А що є у сонечка на обличчі? Підказка: це буває в кожного на обличчі, коли він у гарному настрої і передає свій гарний настрій іншим. Від неї у нас стає тепліше на душі.

- Так, звичайно, це усмішка. Тож давайте подаруємо усмішки одне одному і згадаємо наше ранкове привітання:

 - Доброго ранку ,- любо всміхаємось.

 З сонечком, з небом, з людьми ми вітаємось.

 І настрій – чудовий! Всім добре і весело!

 Нехай добрий ранок триває до вечора.

                                                                   Нестерович Т.М.

 2. Обмін інформацією. Тема дня «Красуня осінь завітала…»

 Вчитель повідомляє тему тижня і дня.

                                                    Казка про Осінь

- Жив на розкішній, великій, багатій матінці-Землі король Рік, і мав він 4 доньок: Зиму, Весну, Літо, Осінь. Зима була холодна, біла, урочиста, Весна – юна, жвава, весела, дзвінка, Літо – тепла, іноді, спекотна, зелена, завзята. Але найяскравішою, найщедрішою та наймінливішою була Осінь, бо бувала вона ранньою, золотою і пізньою.

Рання – робила повітря прохолодним, ледь підфарбовувала листя жовтим, чи оранжевим, кликала хмаринки і крапала дощиком.

Золота - найрозкішніша – розфарбовувала всі дерева, кущі та трави у яскраві барви – жовтий, оранжевий, червоний, рожевий -, золотила сонячним промінням, годувала всіх стиглими плодами та пишалася багатим урожаєм.

Пізня ж Осінь сумувала, що скоро їй треба йти. Була сіра, похмура, віяла сильними вітрами й рясними дощами, обвивала прохолодою. Вона примушувала відлітати перелітних птахів у теплі краї, тварин – готуватись до суворої зими: кого – запаси зробити на зиму, кого – у сплячку залягти.

                                                                                                           Нестерович Т.М.

 Гра «Осінні зміни» 

- Діти, я зараз передаватиму по колу красивий, яскравий, чарівний листок, який мені подарувала Красуня-Осінь, а кожен з вас по черзі назве по одній зміні в природі, що відбувається восени.

 Гра «Компліменти осені»

- А тепер пограємо в гру «Компліменти Осені» я передаватиму листок, а ви скажете по одному слову-компліменту (-Яка вона, Осінь?)

 Фізкультхвилинка «Осіння погода»

- Шурхотить осіннє листя від вітру (ш-ш-ш-ш-ш; згори вниз рухаємо руками);

- Накрапає дощик (плескаємо пальцями);

- Дощик сильнішає (плещемо в долоньки);

- Йде сильний дощ (б’ємо долоньками по стегнах);

- Дощ слабшає (плещемо в долоні);

- Дощик тихенько накрапає (плескаємо пальцями);

- Шурхотить осіннє листя від вітру (ш-ш-ш-ш-ш; згори вниз рухаємо руками);

- Сяє сонечко ( піднімаємо руки вгору, стискаємо-розтискаємо пальці)

 3. Групове заняття

- Діти, як ви вважаєте, чи може композитор малювати картини?

- За допомогою чого він це робить?

- Зараз ми під музику видатного італійського композитора Антоніо Вівальді з концерту «Осінь» намалюємо спільну модульну триптих картину «Осінній листопад». Модульну, тому що складається з окремих частин – модулів, а триптих, тому що складається з трьох частин. Для цього кожен з вас розфарбує листок, який потім треба буде наклеїти на нашу спільну  модульну картину. Великі листочки треба наклеїти на більшу частину картини (1 група), середні – на середню (2 група), маленькі – на меншу (3 група).

- Багато поетів писало віршів про осінь. І ваша вчителька теж склала про неї вірш. Коли ви виростете, можливо, хтось з вас теж стане письменником , чи поетом. Ви тихенько працюйте, а я вам цей вірш прочитаю (Вчитель читає вірш та ілюструє його фотографіями осінніх краєвидів).

  Враження

З натхненням я складаю вірш

Про дивну осінь у природі:

З безмежжя барв – думковий вир,

Чарівність – в будь-якій погоді!

 

Казкова, пишна, витівна!

Яскрава, ніжна, урочиста!

То дуже лагідна вона,

То невгамовно надбарвиста!

 

То невибагливо проста

У тихім затишку для звірів,

То геть похнюплена, сумна –

І проганя птахів у вирій.

 

То вже насичена, сповна

Врожаєм добрим гордовита:

І сяє сонцем, і склика

Її плодами поживитись;

 

То безупинно слізно-зла,

В похмурості дощів пролитих,

Несамовито вітряна –

Зрива пожовкле листя з вітів.

 

Ти – найгарніша у дворах,

Промінням в золоті сповита.

О Осене, ти – та пора,

Яку не можна не любити!..

                             Нестерович Т.М.

 Діти виконують і презентують за групами свою роботу.

 4. Теми для щоденника вражень.

* Красуня-осінь

* На мій погляд, осінь…

* Я люблю (не люблю) осінню пору…

Підготувала вчителька початкових класів

 КЗ СЗШ №25 м. Кам’янське: Нестерович Т.М.

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку