Урок "Як ми пізнаємо навколишній світ"

Про матеріал
Як дитина у ігровій формі пізнає навколишній світ за допомогою органів чуття
Перегляд файлу

Конспект уроку с предмету «Я досліджую світ»

Тема: «Чим я пізнаю світ. Про що дізнаюсь на дотик.»

Мета: навчальна: формувати, розширювати та збагачувати уявлення про органи чуття та їхню роль у житті людини;

розвивальна: сприяти розвитку вмінь розпізнавати різні предмети, визначати властивості предметів, розрізняти в них схоже та відмінне, виділяти в них істотні ознаки; на основі визначення особливостей предметів на дотик розвивати тактильні відчуття;

виховна: виховувати повагу до результатів праці людей інших професій, прищеплювати навички до санітарно – гігієнічних правил догляду за шкірою; виховувати охайність, дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: мультимедійна презентація, навчальне відео, дрібні предмети у скриньці для дослідів, лупи, зошити, підручники, наочність на дошці.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання

Діти стають у ранкове коло.

  • Станьте, дітки, всі рівненько

Посміхніться враз гарненько

Дзвоник дзвонить: «Дзень – дзелень»

Привітайтесь: «Добрий день!» (Діти вітаються з вчителем)

2. Створення позитивного емоційного настрою.

  • А тепер привітаємось з кожним у нашому ранковому колі. Почну я. Здрастуй, Милана…. (Так всі учні по колу.)
  • Якщо у вас сьогодні чудовий настрій, то потримайте сусіда справа за плече та передайте йому свій «імпульс» .
  • Якщо ви будете старанні, то погладьте себе по голові, та проговорить про себе , що ви дуже хороший.
  • Якщо ви хочете багато дізнатися та встигнути у цей день ,поплескайте у долоні.
  • Бажаю вам сьогодні веселого і приємного дня.

(Діти сідають на місця)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Бесіда за запитаннями.

- Які запахи ви відчули, коли прокинулися вранці? (Запах їжі)

- Хто вас покликав до столу снідати?(Мама, бабуся)

- Що ви побачили на столі?(Сніданок)

- Яка була чашка з чаєм на дотик?(Гаряча)

- Який був чай на смак?(Солодкий)

- За допомогою чого ви про все це дізналися? (Ніс – запах, вухо – слух, очі – зір, пальці – дотик, язик – смак)

2. Розповідь вчителя з демонстрацією відео

- Впродовж усього життя людина отримує інформацію з навколишнього середовища. Світло, кольори, форму предметів бачать очі. Очі – орган зору. Звуки природи, мовлення, музику чують вуха. Вуха – орган слуху. Аромат мила, запах їжі, приємні пахощі квітів ми відчуваємо носом. Ніс – орган нюху. Смак фруктів, овочів, цукерок, будь якої їжі ми відчуваємо язиком. Язик – орган смаку. Холод, тепло, біль ми відчуваємо шкірою. Шкіра – орган дотику. Отже у нас виникає безліч відчуттів, а органи, які є своєрідними датчиками, що приносять сигнали від зовнішнього середовища, називають органами чуття.

3. Читання вірша О. Шелухіної «Органи чуття»

- Прослухайте вірш.

Знає нас і він і ти.

Між собою ми брати.

Робимо життя яскравим,

Все навкруг стає цікавим.

Вушка чують спів пташок,

Голос батька, рідної неньки.

Смак відчуває язичок_

Чи гірке, чи солоденьке.

Очі бачать кольори,

Розмір, форму всіх предметів.

Носик нюха навкруги,

Ловить запахи в повітрі.

Шкіра може підказати,

Чи колюче, чи гладеньке,

Чи холодне, чи тепленьке.

Пам'ятайте п'ять братів,

Звуть нас – органи чуттів.

- Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про органи чуттів.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

Бесіда з опорою на малюнки в підручнику «Чим я пізнаю світ».

- Людина дізнається про себе та навколишній світ завдяки зору, слухові, запаху, смаку, дотику.

- За допомогою чого ми бачимо? Покажіть їх.

- За допомогою чого ми чуємо? Покажіть їх.

- За допомогою чого ми відчуваємо? покажіть їх.

- За допомогою чого ми відчуваємо запах? Покажіть його.

- За допомогою чого ми відчуваємо смак? Покажіть його.

2. Рухлива фізхвилинка.

(Фізкультхвилинка Бедрик. Наталя Гуркіна. З любов'ю до дітей.)

3. Робота з зошитом.

- Відкрийте зошити на сторінці 1. Ми продовжуємо досліджувати. І зараз виконаємо завдання що і як ви будите пізнавати, ставлячи позначку за зразком.

 

4. Робота з підручником.

- Відгадайте загадку.

П'ять братів, п'ять силачів.

Хоч і здаються малими,

Можеш все робити ними:

І писати й майструвати…

Хто вони? Зумій вгадати.

(Пальці)

- Подивіться, які вони гарненькі на малюнку у підручнику. За допомогою рук людина може робити багато речей, а що саме? Подивіться на дошку. Малюнки допоможуть вам дати відповідь. (Писати, малювати, варити їжу тощо)

- На малюнку поряд що ви вважаєте буде колючим на дотик? (Кактус, голка, каштан)

- А що буде гладеньким? (Кіт, зошит, капелюх)

5. Асоціативний кущ

-  Дітки, давайте спробуємо створити асоціативний кущ. Сьогодні ми тримали своїми ручками сусіда за плече, гладили себе по голівці, плескали  у долоньки. Подивіться на свої ручки і скажіть одним словом те, що приходить вам на думку.

(Вчитель записує слова на дошці навколо намальованої долоньки)

6. Практична робота

- Діти, на ваших партах лежать лупи. Візьміть їх і уважно роздивіться свою шкіру. Бачите маленькі дірочки? Через них шкіра виділяє піт. Вона пружна і чутлива.

Візьміть пальчиками та трохи потягніть її. Бачите вона розтягується. А ще шкіра є захисником організму людини від пошкоджень та бактерій.

 

 

7. Робота з зошитом.

- Кожен пальчик на ваших ручках має свою назву. Давайте спробуємо запам'ятати. (Вчитель показує і називає пальці, а діти повторюють)

- У вашому зошиті, на сторінці 2, вони теж намальовані. Подивіться. А зараз у порожньому квадратику обведіть свою долоньку і на пальчиках напишіть цифри від 1 до 5. Починаючи з великого.

- Виконаєм наступне завдання. Візьміть синій олівець і обведіть все, що холодне. Візьміть жовтий олівець і обведіть все, що тепле. Візьміть червоний олівець і обведіть все, що гостре. Візьміть зелений олівець і обведіть все, що гладке.

8. Робота з підручником.

- Бесіда з опорою на малюнки «Коли я мию руки»

(Після їжі, після прогулянки, коли спілкуюсь с тваринами, перед їжею, після туалету, після того, як потримаю гроші)

9. Фізхвилинка з елементами нейробіки та пальчикової гімнастики.

(Пісенька родини пальців)

Іv. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з зошитом.

- Виконаєм завдання в зошиті. Візьміть простий олівець. Давайте разом пронумеруємо від 1 до 6 що за чим треба робити коли ми миємо руки.

2. Гра. «Розпізнаєм на дотик»

Вчитель об'єднує учнів в групи і дає дві скриньки з предметами. Діти на дотик відгадують, що це.

3. Робота з підручником.

 - Подивіться на малюнок у підручнику внизу та поясніть чи можна так робити?

(Пояснення дітей)

 

 

4. Дидактична гра «Так чи ні» .

- Я буду ставити вам запитання. Якщо можна відповісти  «так», плескайте у долоньки.

- Можна торкатися незнайомої  тварини?

- Треба мити руки?

- Можна їсти брудними руками?

- Треба підстригати нігті?

- Можна торкатися вогню?

- Треба слідкувати за чистотою своїх рук?

v. Підсумок уроку. Створення сенкану.

- Давайте спробуємо ще раз описати нашу шкіру.

(За допомогою вчителя діти приходять до створення сенкану:

Шкіра.

Пружна, чутлива.

Захищає, розтягується, виділяє піт.

Допомагає відчувати біль, холод, тепло.

Орган дотику.

  • Дякую дітки за урок. Всі чудово попрацювали. Молодці.

 

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
2156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку