Ранкове коло «Мої друзі»
Мета: створювати у класі дружнє середовище, вчити цінувати дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби; формувати доброзичливе ставлення до людей; розвивати бажання налагоджувати дружелюбні стосунки, уміння висловлювати свої почуття; виховувати бажання мати друзів і бути справжнім другом.
Обладнання: аркуші, олівці, маленькі м’ячики.
Доброго ранку,
Очі, вушка, носик, ротик,
Ручки, ніжки, грудка, животик. (погладжувати названі частини тіла)
Я здорова, не хворію,
Нашій зустрічі радію.
Бесіда
Гра «Мікрофон»
- Розкажіть з ким ви дружите?
- Що означає дружба?
- Чи здогадались ви, чому присвячені ранкові зустрічі на цьому тижні?
Вправа «Крісло автора»
Діти розказують, чи є у них друзі, як їх звати, чому вважають їх друзями.
Перегляд мультфільму «Ох і Ах»
Вправа «Я і мої друзі»
На перерві кожен зайнятий своєю справою. Спробуй знайти себе на малюнку. Обери того, де ти зазвичай знаходишся. Якщо не знайшов, то домалюй себе.
Гра «Мій друг»
– Хтось із вас у класі уже має друзів, а дехто шукає друга.
– Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?
Закрийте очі і уявіть обличчя свого друга, коли він посміхається. Відкрийте очі і покажіть свої веселі обличчя всім. А тепер станьте парами і скажіть:
«Я до тебе усміхнусь і з тобою подружусь,
Усміхнися й ти мені – ми з тобою цілий світ»
Друзі мають довіряти один одному. Ви працюєте в парах. Вказівними пальчиками треба втримати м’ячики, стоячи один проти іншого, і виконувати завдання:
- рухи руками вгору – вниз, вперед – назад;
- зробити крок вперед, крок назад;
- нахилитися вперед, назад.
Вправа «Який ти молодець»
Станьте у коло. Поверніться до сусіда справа, погладьте по плечу і скажіть: «Який ти молодець!» Поверніться до сусіда зліва и зробіть теж саме.
Психогімнастика
Ось долонька ліва,
Ось долонька права,
Добрі руки вміють дружити
Ловкі руки –малювати й ліпити.
Візьміть за руку свого друга. Відчуйте тепло його руки.
- Давайте намалюємо портрет друга.
Контактний малюнок
Перший притискає долоньку до аркуша, а другий її обводить. Потім міняються місцями. Далі прикрашають ці долоньки, малюють очі, посмішки.
- Які веселі і добрі ваші долоньки!
- Повторіть разом зі мною такі добрі слова: «Я люблю своїх друзів, а вони люблять мене!»
Правило «Візьми себе у руки»
Інколи ви можете посваритися з другом, навіть хочеться стукнути його. Якщо ви відчули це бажання, охопить долонями лікті, міцно притисніть руки до грудей і трохи постійте, наче взяли себе у руки. Потім посміхніться. З другом краще веселитись і грати, ніж сваритись.
«Пантоміма»
Передати по колу: пушинку, печену картоплю (гарячу), живу мишку.
Вправа «Оплески»
Я обираю одного з вас. Він виходить у центр, я аплодую йому. Потім він називає ім’я іншого. Той підходить до першого, і вони разом аплодують. Коли до вашої групи приєднається остання людина, ми підтримаємо усіх бурними оплесками і скажемо такі слова:
Добрий день! – тобі сказали. (руки кладемо на грудь)
Добрий день! – відповів ти. (руки вперед)
Як дві ниточки зв’язали (вказівні пальчики обох рук схрестили)
Тепла і доброти.