Ранкове коло на тему «Тепло. Способи його заощадження»

Про матеріал
Мета: Поглибити знання дітей про енергію. Привернути увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів. Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії. Формувати у дітей світогляд господаря своєї країни. Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Ранкове коло на тему:

 

«Тепло. Способи його заощадження»

 

 

 

 

 

        Вчитель початкових класів

        Хіхлова Н. М.


Тема: Тепло. Способи його заощадження.

Мета: Поглибити знання дітей про енергію.

           Привернути увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів.

           Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії.

           Формувати у дітей світогляд господаря своєї країни.

           Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження.

 

  1. Вітання.

Гра «Я роблю ось так»

Учитель називає дії, а діти імітують їх, кажучи: «І я роблю ось так»

  • Вранці сонечко зійшло.
  • І я роблю ось так.
  • Заглянуло у моє вікно.
  • І я роблю ось так.
  • Я прокинувсь, потягнувся.
  • І я роблю ось так.
  • Раз – нагнувся, розігнувся.
  • І я роблю ось так.
  • Два – вліво, вправо повернувся.
  • І я роблю ось так.
  • Три – руками помахав.
  • І я роблю ось так.
  • На чотири – пострибав.
  • І я роблю ось так.
  • Радо сонечку всміхнусь.
  • І я роблю ось так.
  • З днем новим я подружусь.
  • І я роблю ось так.

 

  1. Обмін інформацією.

Тема дня «Тепло. Способи його заощадження»

- Енергія є головною складовою життя людини. Для будь якого руху або процесу довкола необхідна рухома сила. Лампочка горить, якщо повернути вимикач і пустити потік електроенергії. Автомобіль їде, якщо залити в нього бензин або додати інше паливо. Ми з вами можемо займатись спортом або навчатися, якщо гарненько «підзаправимося», тобто отримаємо енергію з їжею.

А от питання, що таке тепло, не давало спокою вченим впродовж кількох століть. Тривалий час теплоту розглядали як деяку невагому рідину, що перетікає від більш нагрітого тіла до менш нагрітого. Сьогодні ми знаємо, що теплота – це не якась невагома рідина. Вона виникає за наявності тіл із різною температурою. Наприклад, теплота від гарячої  батареї більш холодному повітрю в кімнаті і нагріває його.

Теплота від гарячого чаю у склянці передається ложці, якою ви розмішуєте цукор.

Тепло від сонця передається білизні, яка сушиться на вулиці.

А ви можете навести приклади передавання теплоти?

Тепло є також одним із видів енергії. Спеціалісти стверджують, що в наших домівках теплова енергія може втрачатися. Можливо, хтось знає, яким чином у приміщенні втрачається тепло?

Навчитися дбайливого використання енергії нам допоможуть казкові герої.

 

  1. Групове заняття.

Інсценізація казки

Допитливий Гномульчик

 

  • А в т о р. Були собі тато Гном та мама Гномуля. І був у них син Гномульчик. Жили вони в лісовій хатинці. Йшло діло до зими, тому задумали тато Гном і мама Гномуля почати підготовку будиночка до холодів… Але як це зробити, вони не знали. Тож синочок Гномульчик вирішив допомогти батькам. Він пішов по селищу дивитися як сусіди готуються до лютої зими. Іде по вулиці, коли бачить сусідку Білочку, яка поралася біля хати.
  • Г н о м у л ь ч и к . Доброго дня, тітонько Білочко, скажіть мені, будь ласка, як ви підготували хатинку до зими?
  • Б і л о ч к а .Я замінила вікна на склопакети з тепло- та шумоізолюючими властивостями.

  • Г н о м у л ь ч и к. Дякую Вам! 
  • А в т о р.  Гномульчик і побіг далі. Крокує він селищем, наспівує веселу пісеньку, коли це в березовому гаю виринула хатинка Ведмедика.
  • Г н о м у л ь ч и к. Доброго дня, дядьку Ведмедику! Підкажіть, будь ласка, як ви хатинку готуєте до зими?
  • В е д м і д ь. Я утепляю двері, і холодний вітер не в змозі потрапити у хатинку крізь щілини.
  • Г н о м у л ь ч и к. Дякую Вам! 
  • А в т о р.  Гномульчик  побіг далі. По дорозі зустрів шкільного товариша Їжачка.
  • Г н о м у л ь ч и к.  Добрий день, Їжаче! Підкажи, як ваша сім'я готує хатинку до зими?
  • Ї ж а к.  Ми встановили автономну систему опалення, це дає нам змогу економити енергію.
  • Г н о м у л ь ч и к. - Дякую тобі
  • А в т о р.  Гномульчик  побіг додому і розповів татові і мамі усі енергоощадні секрети. Вони скористалися порадами сусідів і підготували хатинку до зими. А взимку в оселі було тепло і затишно. І всі були щасливі.

 

- Які ж поради дали сусіди Гномульчику? А що б порадили ви?

 

Гра «Так чи ні»

Як ми зберігаємо та використовуємо  енергію.

Не залишаємо  електроприлади без нагляду. (Так)

Бережемо енергію, щоб підвищити комфорт в оселі. (Так)

Ми провітрюємо приміщення швидко і ефективно: всього кілька хвилин за один раз. (Так)

Закриваючи на ніч штори, можна зменшити втрати тепла через вікна. (Так)

Ми завжди заклеюємо вікна? (Ні)

 

  1. Творча робота

- Запишіть речення – гасла на тему «Енергозбереження»

 

  1. Теми для щоденника вражень

Я мрію про розумний про розумний будинок, щоб…

Мені прикро, коли…

Кожна людина повинна…

 

 

Використані джерела:

  1. Таємниці енергоефективного будинку: посібник для 4 кл. закл. заг. середн. освіти / К.Р. Сафіуліна. — Київ: Поліграф Плюс, 2019. — 82 с.: іл.
docx
Додано
16 квітня 2023
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку