Ця збірка матеріалів пропонує педагогічну технологію створення умов для повноцінного вияву і розвитку особистості. Тому, навчальний день для кожного першокласника починається з традиційної ранкової зустрічі ( привітання, вправи з психогімнастики, авторське крісло, математична хвилинка...) , а далі - цікава, пізнавальна, різноманітна діяльність через навчальні центри.
Ранкова зустріч 1
-Добридень, добридень, добридень скажу,
Як ранок настане до школи іду.
Тут вуха, тут носик, а тут голова,
Тут ручки, тут ніжки, тут є і п’ята.
Виглянуло сонечко ( підняли руки вгору )
Подув легенький вітерець (терти долоні)
Іду на галявину ( рухи ходи ).
На галявині ростуть квіти(долонями показуємо –імітуємо квіти)
Над квітами літають метелики (махаємо руками як крильцями метелики).
Пішов дощик ( кап, кап, кап,..)пішов ще сильніше.
І мені довелося йти під дощем ( рухи ходи)
Пора року- осінь
Місяць – вересень
Число – 12
День тижня –середа
*Їжачок спочатку з’їв ягідку, потім яблучко і гриб. Що він з’їв останнє?
*Знайди закономірність і підбери пару до слів:
*Назви різні професії:
Хто варе обід ?
Хто будує дім ?
Хто лікує дітей ?
Хто шиє одяг ?
Хто воде машину ?
Ранкова зустріч 2
1.Привітання. Разом з дітьми промовляємо слова:
- Ти барвінку не лінуйся,
Потягнися, посміхнися,
Не забудь зробить зарядку,
Речі всі тримай в порядку.
2. Виконання фізичних вправ за змістом вірша:
- Стали діти у рядок. Всі підемо на лужок.( Діти ходять один за одним і потім утворюють коло).
-На квітучому лужку гудуть бджілки: « Жу-жу-жу».
-Разом з ними політаймо, крилечками помахаймо.
-Покрутились вліво- вправо, глянули на кращі трави.
-Пошукали квіточок, щоб зібрати з них медок (присідання і піднімання).
-Щоб набратись сили, усі дружно сіли.
-Знов шукаєм квіточок, щоб зібрать смачний медок.
- Назбирали ? Ого-го! Всі до вулика бігом!
-Побували на лужку, назбирали ми медку.
3. Робота з календарем.
- Діти, яка зараз пора року? (Осінь)
- Яка восени наша земля? Яка восени погода?
- Погляньте, як і гарні клумби восени?
- Якого кольору квіти на круглій клумбі? Скільки їх?
4. Етюд на вираження задоволення і радості « Квітка»
« Теплий промінь упав на землю і зігрів у землі насіннячко. З насіннячка проклюнувся паросток. З паростка виросла прекрасна квітка. Ніжиться квітка на сонечку, підставляючи теплу і світлу свою пелюстку , повертаючи голівку слідом за сонцем».
(Виразні рухи: сісти навпочіпки, голову й руки опустити, піднімається голова, розпрямляється корпус, руки піднімаються в сторони – квітка розцвіла, голова злегка відкидається назад, повільно повертається слідом за сонцем, очі напівзакриті, усмішка, мязи обличчя розслаблені).
5.Авторське крісло . Осінь – чарівниця.
Ранкова зустріч 3
Діти стоять півколом.
-Год і, діточки, вам спати! Час давно вже вам вставати.
Гляньте: сонечко сміється!
-Давайте привітаємося з сонечком:
Здрастуй, сонце золоте.
Здрастуй , небо голубе.
Здрастуй, теплий вітерець.
Сонячний зайчик заглянув тобі в очі. Закрий їх. Ніжно пробіг по твоєму обличчю. Погладь його. Пригладжуй його ніжно , легко, щоб не злякати : на лобі , на щічках, носику, ручках, животику, ніжках. Сонячний зайчик сховався за комірець, він грається з тобою.
Пора року. Проспівати три місяці. Який зараз місяць? Який одяг сьогодні у дітей.
Догадайся по діях, яке слово задумано:
Ранкова зустріч 4
Доброго ранку, першокласники!
Діти стають у коло «ланцюжком», вітають з новим днем один одного, висловлюють побажання на цей день.
Сьогодні:
Місяць:
День тижня:
Погода:
*Математична хвилинка:
-Яке сьогодні число: двоцифрове чи одноцифрове?
-Назвіть сусідів цього числа.
-Яке число буде наступне?
-Яке число було вчора?
3. Із скарбнички ігор для розумних.
Гра « Де чий будиночок?» ( за таблицею-ілюстрацією «Зоопарк – море – ліс»).
Закріпити уявлення «вище- нижче», «більше – менше», «довше – коротше», « легше –важче».
Діти стають у коло ,обіймають один одного за плечі та хором читають скоромовку
« На даху у Шури жив Лелека Жура».
Ведучий говорить та показує, діти повторюють:
Він ходить ось так…
Він злітає ось так …
Він парить ось так…
Відпочиває ось так…
Воду пив ось так …
Він сумував ось так …
Він танцював ось так … ( і так спочатку).
Новини дня у класі ( родині, школі, країні).
Ранкова зустріч 5
Всі стоять у колі і разом промовляють:
« Добрий день!»
Дружно всі вітаються
«Добрий день!»
Вліво, вправо повертаються
Туди- сюди посміхаються
Добрий день,
Дружно всі не відставайте
Добрий день.
Пора року – осінь.
На набірному полотні разом викласти :
Якби я був(ла) пташкою…
« Облітав журавель».
2018