В своїй роботі спробувала підібрати цікавий матеріал ,який ,сподіваюся ,допоможе колегам у проведенні ранкових зустрічей з першокласниками Нової української школи.
Ковалевська Н.О., вчитель початкових класів
НВК №36 м.Кам‘янського ,Дніпропетровської області.
Ранкові зустрічі
Тиждень «Осінь в гості завітала»
В гості тебе просимо
З щедрими хлібами,
З високими снопами,
З листопадом і дощем,
З перелітним журавлем…
Понеділок (17 вересня )
«Золота осінь »
1.Привітання.
Доброго ранку – сонце привітне !
Доброго ранку – небо привітне !
Доброго ранку – в небі пташки !
Доброго ранку – зелені дубки !
Доброго ранку – люди привітні !
Я всім бажаю , щоб посмішки квітли !
2.Обмін інформацією .
-Сьогодні ми одержали листа від невідомого адресата. Щоб дізнатися хто це- давайте разом відгадаємо загадку
Прийшла дівчина до хати
Взялась хазяйнувати.
Вправно скриню відімкнула-
В жовту свитку все вдягнула……(Осінь )
Лунає мелодія з альбому "Пори року" П.І.Чайковського..
,,Історична зупинка ,,
,,Які в осені прикмети ?,,
Вправа ,,Складання асоціативного куща зі словом ,,осінь,,
3.Щоденні новини
-Заповнення календаря погоди.
-Знайомство з планом роботи на день і тиждень.
-Знайомство з осінніми місяцями
4.Групова робота.
,,Поетичний вернісаж ,,
,,Завдання від Пензлика ,,
5.Підсумок.
Невеличка хатка
Там живуть малятка.
Ми їх гостроносих
У портфелі носим.
Вправа ,,Олівці чудові різнокольорові ,,
(Робота в парі-зображення деталей осені)
Письмо для себе.
Описати осінь декількома реченнями.
Вівторок (18 вересня )
,,Осінь у лісі ,,
1.Привітання.
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій гарний кожен має?
Станьмо разом в дружнє коло!
Привітай нас ,рідна школо!
Добрий день!
2.Обмін інформацією.
Розучування скоромовки
,,Лис малий і більший лис
По гриби ходили в ліс.,,
,,Осінні явища в житті рослин ,,
,,Оберіть осінні явища ,,
3.Щоденні новини
-Повторення осінніх місяців.
-Дововідь ,, синоптиків.,,
-Знайомство з планом роботи на день
4.Групова робота
-Стоїть тихий і спокійний
Перед нами ліс осінній.
Пахне листям і росою
І прим’ятою травою.
Динамічна вправа (руханка ) ,,Лісова галявина ,,
Погляньте навкруги ,яке чудове листя у нашому лісі. І жовте ,і червоне …. Яке воно гарне!Давайте зробимо феєрверк з осіннього листя.
Пальчикова гімнастика ,,Кошик ,,
,,Подорож у царство грибів ,,
-Гра ,,Розумні літери ,,
-Кросворд від Коті
5.Підсумок.
Гра ,,Пригости друга ,.(грибочки з кольорового паперу)
Під звуки вальсу "Казки Віденського лісу" Й. Штрауса
У ч и т е л ь. Пам'ятайте, діти, що про своє здоров'я людина повинна піклуватися в першу чергу сама. Збирайте тільки ті гриби, які добре знаєте. Візьміться за руки і подякуйте Осені за дарунки.
– Дякуємо, Осене, за щедрість! .
Середа ( 19 вересня )
,,Щедра осінь ,,
1.Привітання.
Пісня ,,Добрий ранок ,Україно!,,
Грає мелодія ,яка повідомляє дітей ,що вже час збиратися в коло.
-Привітаєм Сонечко!
Здрастуй, дороге!
Привітаймо квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо дощик !
Лийся ,мов з відра !
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
Ігровий тренінг ,,Я обираю настрій ,,
(Діти обирають кульки і на них малюють смайлики настрою)
-А ви любите подарунки?
- Чи можна подарунком підняти настрій?
Діти вітаються таким чином
-Я ,Оленка, .я люблю подарунки тому що..(і так далі по колу)
2.Обмін інформацією.
-Діти , як ви думаєте про що ми будемо сьогодні говорити ?(Подарунки)
-А хто і з якого приводу може зробити нам подарунок?
Гра ,,Дерево бажань ,.
На великому аркуші паперу намальоване дерево без листя. Діти прикрашають його різнокольоровим листям і говорять бажання,що вони хочуть щоб їм подарувала осінь.
3.Щоденні новини.
. -Обговорення дати
-Прогноз ,,синоптиків ,,
Народний календар
У народному календарі 19 вересня це свято Михайла Чудотворця. Від Михайла починали справляти храмові свята. Влаштовували громадське розпродування меду.
,,Народні прикмети про погоду ,,
Тепла осінь - на довгу зиму.
Гуси летять високо - осінь буде тривалою.
Осінь ясна - зима холодна.
4.Групова робота.
Конкурс ,,Загадки з бабусиної грядки,,
Вересень
Звозить вересень в комори
Кавуни і помідори.
Спілих яблук ,груш і слив
Цілі гори натрусив.
І вантажить гарбузи
На машини і вози.
-На які дві групи можна поділити врожай вересня?(Овочі і фрукти )
Гра ,,Збери повні кошики,,
,,Овочева вікторина ,.
З стебла якого овочу виготовляють папір, силос, меблі, добрива, тканину, дзеркальне скло, клей? (Соняшник)
5Підсумок.
Робота в групах.(Розмальовки)
Четвер ( 20 вересня )
,,Пташок проводжаю до теплого краю,,
1.Привітання.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідний садочку,
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку, гості шановні,
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
-Мої розумники і розумниці!Словом можна вбити і оживити,поранити чи вилікувати. Уміння правильно користуватись словом - мистецтво. Гостре словечко ранить сердечко. Від теплого слова і лід тане. Пам ятайте це завжди!
Вправа ,,Комплімент,, (Учні говорять комплімент один одному )
2.Обмін інформацією.
Інтерактивна вправа «Крісло автора»
(Діти розповідають що вони бачили по дорозі до школи )
Гра ,,Котилася торба,,
(Діти дістають картки з зображенням птахів і називають їх)
Гра «Загадкова скринька» (у скринці зернятка для птахів)
Давайте пригадаємо правила гри.
1 Скриньку не можна відкривати.
2. Її можна трусити.
3. Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скриньк а передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
3.Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас познайомить Ілля.
Зараз пора року – осінь. Перший місяць осені –вересень.
Сьогодні четвер–четвертий день тижня.
На вулиці прохолодно, але сонячно,, опадів немає, вітер слабкий.
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
4.Групова робота.
Інтерактивна вправа «Павутинка»
-Чим корисні птахи?
Перегляд відео ,,Птахи восени,.
https://www.youtube.com/watch?v=IWY3hXZc8S0
Доповни рядки…
Цікаві факти про перелітних птахів.
Тримаючись під час перельоту у формі V-подібного ключа, зграя птахів летить майже на 70 відсотків швидше, ніж одиночний птах. Вся справа в тому, що в зграї серцебиття у птахів сповільнюється і вони парять більшу частину подорожі, адже кожен птах летить в потоці, створюваному крилами птаха що летить попереду. Ватажок зграї знаходиться у найбільш невигідному становищі. Коли він втомлюється, то переміщається в середину зграї, а його місце займає інший.
Гра "Чий голосок?". (Лунає запис голосів птахів, а учні називають, кому вони належать і котрі із цих птахів перелітні. )
5 .Підсумок.
Лунає запис голосів птахів. Під ногами розкидане осіннє листя.
У ч и т е л ь. Підніміть один листочок, помахайте услід птахам і побажайте їм легкої дороги та щасливого повернення додому навесні
П ятниця (21 вересня )
,,Карнавал осінніх листочків ,,
Учні об'єднуються в пари. Після виконання кожного нового завдання учасники змі нюють партнерів. Партнерам пропонується привітатись один з одним.
– Якби ви були деревами, як би ви привітались? (Учасники рухами демонструють привітання).
– Якби ви були зірками, як би ви привіталися?
– Якби ви були машинами…
– Якби ви були хвилями…
– Якби ви були повітряними кульками…
– Якби ви були грибочками
- Якби ви були листочками….…
(Вітання відбувається у супроводі музики у досить швидкому темпі. )
2Обмін інформацією.
. Вправа «Акваріум».
Краса осінньої природи надихнула видатного художника Ісака Ілліча Левітана на створення картини « Золота осінь» ( показ репродукції).
Враження від репродукції «Золота осінь».
Проблемна ситуація. Міркування «Добре чи погано, що опадає листя».
.Гра – перевтілення «Осінні листочки».
Руханка.
Ми- листочки, ми листочки,
Ми –осінні листочки.
Ми на гілочках сиділи, дмухнув вітер- полетіли.
Всі листочки полетіли
І на землю тихо сіли.
3.Щоденні новини
Хвилинка-цікавинка.
-Як ви думаєте, чому вербу називають- плакучою, берізку-кучерявою, тополю-стрункою, дуб- могутнім?
Використання таблиці опори:
Я думаю, що ….
На мою думку …..
Я переконаний, що ……
-Обговорення дати
-Прогноз ,,синоптиків ,,
«Осінь, фарбами заграй»(слова і музика А. Салогуба).
www.youtube.com/watch?v=oMw4mM3UYgc
4.Групова робота
Гра «Впізнай листя на дотик».
(із заплющеними очима обмацати листок, проаналізувати особливості його форми та характер поверхні і визначити назву дерева.)
Перегляд мультфільму «Чому жовтіє та опадає листя».
https://www.youtube.com/watch?v=VcH9FP680kA
Гра «Фотограф».
Коли, на вашу думку, політ осіннього листя стає схожим на танок?
Придивіться, як легко злітає з дерева лист, плавно гойдаючись у повітрі від найменшого подиху вітру –спробуйте повторити його рух, придумайте танок осіннього листя
5. Підсумок
Робота в групах ,,Складання пазлів ,, (Розрізане листя дерев )
Гра ,,Подаруй листочку комплімент ,,
Використана література
1.Свашенко А.О. 500 загадок для занять з дітьми. Ранок , 2007р.
2.Іванов Ш.П.Енциклопедія колективних творчих справ. Педагогіка,1989р.
3.Іванішена С.Форми і методи інтерактивного навчання.
Початкова школа№3-2006 р.
4. Скуратівський В. Місяцелік (Український народний календар)
Київ 1993 р.
5.Порощук В.П.Хвилинки здоров я-щодня.
Посібник для вчителя .Нова українська школа.Основа 2018 р.
6.Явоненко М.Розвиток уяви та літературних здібностей молодших школярів.Початкова школа №32003 р.
Інтернет-джерела
https://www.youtube.com/watch?v=IWY3hXZc8S0
www.youtube.com/watch?v=oMw4mM3UYgc
https://www.youtube.com/watch?v=VcH9FP680kA
klasnaocinka.com.ua
doshkoenok.liev.ua
shkola.ostriv.in.ua
nourok.com.ua
ukped.com
abetkaland.in.ua