Виховна година у 1 класі "Секрети ввічливої людини"

Про матеріал

Мета: розширювати і поглиблювати уявлення про правила ввічливості, дати дітям можливість відчути « чарівну» силу слів ввічливості, сприяти формуванню доброти, делікатності, чуйності, виховувати пошану до оточуючих.

Перегляд файлу

 

Секрети ввічливої людини

 

                                                   

                                              ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

 

        - В школі ви вчитесь читати, писати, рахувати. Але вчитесь ви не тільки цьому. Ви вчитесь бути добрими і чуйними, справедливими та чесними. І дуже важливо, щоб з малих літ ви набули навичок вихованості і ввічливості.   Тому                        

 сьогодні ми поговоримо про те, як діти повинні поводитися з дорослими, учителями, батьками, ровесниками,  сторонніми людьми, тобто про ввічливість.

__________________________________________________________________________

 

ІІІ. Робота над темою.

 

 Щоб пригадати основні правила ввічливості та дізнатися нові  секрети ввічливої людини ми помандруємо у країну Ввічливості і Доброти.

СЛАЙД  2 «Країна Ввічливості та Доброти»

   -  Ввічливими люди не народжуються, а стають, вичивши правила гарної поведінки.

А чи можете ви мені сказати, що таке ввічливість? (відповіді дітей).

 

СЛАЙД 3 «ВВІЧЛИВІСТЬ»

Ввічливість — ознака добре вихованої людини, вміння ласкаво й привітно обійтися з людиною, готовність своєчасно прийти на допомогу.

 

  • Діти,  у країні Ввічливості та доброти живуть не тільки виховані жителі, а й мешканці  яким  буде потрібна ваша допомога та ваші поради.

______________________________________________________________________

Отже, поїхали.  Перша наша зупинка «Острів вітання».

СЛАЙД 4   «Острів Вітання»

 

Вітання бувають різні. Люди вітають один одного за допомогою слів, жестів. Але багато залежить від того як ви привітаєтесь.

 

    Один хлопчик скаржився, що з цим здоровканням у нього самі неприємності.

Я, каже , вже скоро нервовим стану від цього. Я на вулиці тільки й кручу головою, щоб когось із знайомих не пропустити. Як побачу - „здрасьтє" кричу, а мені ще дорікають: “Який ти Сашко не культурний".

  • Що ж Сашко робив не так? Він же вітався. (відповіді дітей)

 

-А як взагалі можна привітатись?

- Чи можна при зустрічі говорити „привіт"?

- А як вітаютися, коли знайома людина знаходиться від вас на відстані?

-А хто повинен привітатись першим при зустрічі з дорослими ?

_______________________________________________________________________

  • Молодці, діти, мандруємо далі і наступна зупинка це Містечко вихованих людей

СЛАЙД 5 «Містечко вихованих людей»

 

     -О! Та тут побував невихований хлопчик, який замінив правила життя вихованих людей на свої, хуліганські.

- Діти, давайте допоможемо виправити помилки. Ось якої думки притримувався цей хуліган і всіх у цьому переконував (Зачитую нечемні поради на слайді, а діти виправляють помилки)

 

Молодці! Місцеві жителі дякують вам, і ми мандруємо далі.

 

СЛАЙД 6 «Гори доброти»

  • Це, діти, Гори доброти. Тут живе хитра і невихована Дюдюка. Вона завжди шкодила жителям країни Вихованості та доброти і тому, вони вирішили виселити її в гори, вважаючи , що там вона обдумає свою поведінку і виправиться.  Давайте їй допоможемо змінити себе, щоб вона змогла повернутися на острів до всіх вихованих жителів.

 Ось за які нечемні поради її виселили з  містечка. 

 

СЛАЙД 7  «Поради Дюдюки»

  • Вуха та руки мити не обов’язково, бо вони знову стануть брудними;  
  • Не стрижіться, бо облисієте;
  • Шнурівки на черевиках можна не зав’язувати, бо вони все одно розв’язуються. Та це ще не все:
  • якщо товариш запросив тебе на день народження, подарунок залиши удома, він тобі знадобиться;
  • якщо твій товариш упав покажи на нього пальцем і голосно смійся.

 

    ―Це були і справді дуже хуліганські поради, але ви, діти, щойно допомогли одному із мешканців цієї країни. Думаю тепер у Дюдюки все буде добре, вона навчиться правильно поводитись і повернеться до решти жителів.

 

На всякий випадок, я для неї зачитаю ще декілька правил, а ви теж уважно послухайте.

 

СЛАЙД 8 « Гарні поради »

СЛАЙД 9  «Зупинка ввічливості»

Діти, наступна   зупинка «Зупинка ввічливості». Зараз залежить від вас: чи будемо ми рухатись далі..                                                                                                                          Я зачитаю речення, а ви повинні сказати, де діти чинять правильно, а де ні. Якщо правильно плесність у долоні , якщо ні тупніть ногою

 

 

1. Дайте мені хлібину , звертається хлопчик у магазині до продавця

2. Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне, - каже дівчинка у автобусі.

3. Покличте до телефону Марину.

4. Я трохи порвала цю книгу, підклейте її самі,- каже дівчинка до бібліотекаря.

5. Люба бабусю! Я з задоволенням тобі допоможу.

 

Молодці! Ви добре справились із завданням і ми можемо рухатися далі.

СЛАЙД 10 «Школа вихованості»

 

Це - школа виховваності. Давайте спробуємо виконати декілька вправ, які зазвичай правильно виконують школярі цієї країни .

 

  1. Гра «У нас можна У нас не можна».  (ТАК або НІ)

    Вітатися.        Штовхатися.   Звертатися на ім’я. Давати прізвиська.    Усміхатися один одному.  Лаятися.   Допомагати один одному.   Брати чужі речі.
    Казати тільки добрі слова.   Дружити.     Говорити тільки правду.

 

Діти, ви чудово справилися і з цим завданням. Мандруємо далі і наступна зупинка «Галявина доброти»

 

СЛАЙД 11 «ГАЛЯВИНА ДОБРОТИ»

 

   Правила доброти дуже прості, треба тільки навчитися їх виконувати:

 

  • Допомагай слабким, маленьким, хворим
  • Жалій інших, а не себе
  • Ніколи не заздри
  • Бережи природу та охороняй її
  • Шануй працю інших людей
  • Допомагай друзям у біді
  • Прощай іншим помилки
  • Не будь жадібним
  • Люби своїх батьків та близьких

 

  • Ви гарно попрацювали. Пропоную трішки відпочити.

 

СЛАЙД 12  «ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА»

 

СЛАЙД 13 «Незнайко»

 

- Я ж мало не забула. Незнайко дізнався, що ми готуємо урок про ввічливість і написав нам листа, в якому просить про допомогу. Справа в тому, що він  дуже часто потрапляє у такі ситуації, коли не знає як повести себе. Допоможіть йому, будь ласка.

* Незнайко прийшов до школи. Яке перше слово він повинен сказати?

* Незнайкові допомогли роздягнутися, повісити одяг. Що йому необхідно сказати?

 * Незнайко на перерві поспішав до їдальні. Назустріч йому йшла дівчинка. Він випадково її штовхнув. Дівчинка впала і почала плакати. Що потрібно зробити Незнайкові?

* Незнайкові потрібна допомога однокласників. Щоб однокласник із задоволенням йому допоміг не слід забувати одне чарівне слово. Яке?

 * Незнайко був в гостях. Він вже зібрався додому. Що необхідно сказати?

Молодці, діти . Жителі цієї країни знали, що ви теж дуже виховані і справитесь з усіма завданнями, тому вони вирішили відкрити вам свої найголовніші секрети ввічливості та доброти. Тож слухайте уважно і запам’ятовуйте.

СЛАЙДИ 14, 15, 16, 17, 18.

 

 

ІV. Підсумок уроку.

 

-Ось і завершується наша подорож. Про що говорили і де побували ми сьогодні на нашому уроці?

- Що нового ви дізналися? Які секрети ввічливості ви для себе відкрили?

- Над чим примусив вас задуматися наш урок?

- Які поради уроку ви будете використовувати в житті?

- Так що ж таке ввічливість?

 

-  Ви сьогодні були молодці, всі гарно працювали на уроці, сподіваюсь, ви будете пам’ятати про те, чого навчилися на сьогоднішньому уроці і наш урок стане у пригоді вам в подальшому вашому житті).

 

А в подарунок, за те що ви так гарно працювали, я хочу показати вам цікавий кліп, який називається «Доброта»

 СЛАЙД 20 «Кліп»

 

Хто трудився на уроці,

Той, звичайно, молодець.

Ну, а зараз, мої любі,

Уроку нашому кінець.

І щоб нам знову зустрітись в годину призначену,

Кажу завжди щиро я вам усім ......(“До побачення!”)

До наступного уроку.

 

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку