Мета: розширювати і поглиблювати уявлення про правила ввічливості, дати дітям можливість відчути « чарівну» силу слів ввічливості, сприяти формуванню доброти, делікатності, чуйності, виховувати пошану до оточуючих.
Секрети ввічливої людини
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
- В школі ви вчитесь читати, писати, рахувати. Але вчитесь ви не тільки цьому. Ви вчитесь бути добрими і чуйними, справедливими та чесними. І дуже важливо, щоб з малих літ ви набули навичок вихованості і ввічливості. Тому
сьогодні ми поговоримо про те, як діти повинні поводитися з дорослими, учителями, батьками, ровесниками, сторонніми людьми, тобто про ввічливість.
__________________________________________________________________________
ІІІ. Робота над темою.
Щоб пригадати основні правила ввічливості та дізнатися нові секрети ввічливої людини ми помандруємо у країну Ввічливості і Доброти.
СЛАЙД 2 «Країна Ввічливості та Доброти»
- Ввічливими люди не народжуються, а стають, вичивши правила гарної поведінки.
А чи можете ви мені сказати, що таке ввічливість? (відповіді дітей).
СЛАЙД 3 «ВВІЧЛИВІСТЬ»
Ввічливість — ознака добре вихованої людини, вміння ласкаво й привітно обійтися з людиною, готовність своєчасно прийти на допомогу.
______________________________________________________________________
Отже, поїхали. Перша наша зупинка «Острів вітання».
СЛАЙД 4 «Острів Вітання»
―Вітання бувають різні. Люди вітають один одного за допомогою слів, жестів. Але багато залежить від того як ви привітаєтесь.
Один хлопчик скаржився, що з цим здоровканням у нього самі неприємності.
―Я, ― каже ―, вже скоро нервовим стану від цього. Я на вулиці тільки й кручу головою, щоб когось із знайомих не пропустити. Як побачу - „здрасьтє" кричу, а мені ще дорікають: “Який ти Сашко не культурний".
-А як взагалі можна привітатись?
- Чи можна при зустрічі говорити „привіт"?
- А як вітаютися, коли знайома людина знаходиться від вас на відстані?
-А хто повинен привітатись першим при зустрічі з дорослими ?
_______________________________________________________________________
СЛАЙД 5 «Містечко вихованих людей»
-О! Та тут побував невихований хлопчик, який замінив правила життя вихованих людей на свої, хуліганські.
- Діти, давайте допоможемо виправити помилки. Ось якої думки притримувався цей хуліган і всіх у цьому переконував (Зачитую нечемні поради на слайді, а діти виправляють помилки)
Молодці! Місцеві жителі дякують вам, і ми мандруємо далі.
СЛАЙД 6 «Гори доброти»
Ось за які нечемні поради її виселили з містечка.
СЛАЙД 7 «Поради Дюдюки»
―Це були і справді дуже хуліганські поради, але ви, діти, щойно допомогли одному із мешканців цієї країни. Думаю тепер у Дюдюки все буде добре, вона навчиться правильно поводитись і повернеться до решти жителів.
На всякий випадок, я для неї зачитаю ще декілька правил, а ви теж уважно послухайте.
СЛАЙД 8 « Гарні поради »
СЛАЙД 9 «Зупинка ввічливості»
―Діти, наступна зупинка ― «Зупинка ввічливості». Зараз залежить від вас: чи будемо ми рухатись далі.. ―Я зачитаю речення, а ви повинні сказати, де діти чинять правильно, а де ні. Якщо правильно — плесність у долоні , якщо ні — тупніть ногою
1. Дайте мені хлібину ,― звертається хлопчик у магазині до продавця
2. Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне, - каже дівчинка у автобусі.
3. Покличте до телефону Марину.
4. Я трохи порвала цю книгу, підклейте її самі,- каже дівчинка до бібліотекаря.
5. Люба бабусю! Я з задоволенням тобі допоможу.
―Молодці! Ви добре справились із завданням і ми можемо рухатися далі.
СЛАЙД 10 «Школа вихованості»
Це - школа виховваності. Давайте спробуємо виконати декілька вправ, які зазвичай правильно виконують школярі цієї країни .
Діти, ви чудово справилися і з цим завданням. Мандруємо далі і наступна зупинка «Галявина доброти»
СЛАЙД 11 «ГАЛЯВИНА ДОБРОТИ»
Правила доброти дуже прості, треба тільки навчитися їх виконувати:
СЛАЙД 12 «ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА»
СЛАЙД 13 «Незнайко»
- Я ж мало не забула. Незнайко дізнався, що ми готуємо урок про ввічливість і написав нам листа, в якому просить про допомогу. Справа в тому, що він дуже часто потрапляє у такі ситуації, коли не знає як повести себе. Допоможіть йому, будь ласка.
* Незнайко прийшов до школи. Яке перше слово він повинен сказати?
* Незнайкові допомогли роздягнутися, повісити одяг. Що йому необхідно сказати?
* Незнайко на перерві поспішав до їдальні. Назустріч йому йшла дівчинка. Він випадково її штовхнув. Дівчинка впала і почала плакати. Що потрібно зробити Незнайкові?
* Незнайкові потрібна допомога однокласників. Щоб однокласник із задоволенням йому допоміг не слід забувати одне чарівне слово. Яке?
* Незнайко був в гостях. Він вже зібрався додому. Що необхідно сказати?
Молодці, діти . Жителі цієї країни знали, що ви теж дуже виховані і справитесь з усіма завданнями, тому вони вирішили відкрити вам свої найголовніші секрети ввічливості та доброти. Тож слухайте уважно і запам’ятовуйте.
СЛАЙДИ 14, 15, 16, 17, 18.
ІV. Підсумок уроку.
-Ось і завершується наша подорож. Про що говорили і де побували ми сьогодні на нашому уроці?
- Що нового ви дізналися? Які секрети ввічливості ви для себе відкрили?
- Над чим примусив вас задуматися наш урок?
- Які поради уроку ви будете використовувати в житті?
- Так що ж таке ввічливість?
- Ви сьогодні були молодці, всі гарно працювали на уроці, сподіваюсь, ви будете пам’ятати про те, чого навчилися на сьогоднішньому уроці і наш урок стане у пригоді вам в подальшому вашому житті).
А в подарунок, за те що ви так гарно працювали, я хочу показати вам цікавий кліп, який називається «Доброта»
СЛАЙД 20 «Кліп»
Хто трудився на уроці,
Той, звичайно, молодець.
Ну, а зараз, мої любі,
Уроку нашому кінець.
І щоб нам знову зустрітись в годину призначену,
Кажу завжди щиро я вам усім ......(“До побачення!”)
До наступного уроку.