Семененко Ганна Володимирівна
Тема: Ранкові зустрічі.
Тема тижня «Навіщо їсти»
Мета: поглибити знання учнів про значення їжі для людини;дати уяву
про те, які поживні речовини містяться у різних продуктах ;формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах,
групах;
розвивати пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення;
виховувати бережне ставлення до власного здоров’я, шанобливе ставлення до продуктів харчування.
І день Тема: « Навіщо ми їмо ?»
І. Вітання
-Треба разом привітатись:
Добрий день.
-Добрий день.
-Дружно й весело сказати:
Добрий день.
-Добрий день.
-Вправо, вліво повернутись.
Добрий день.
-Добрий день.
-Один одному всміхнутись.
Добрий день.
-Добрий день.
-Як вас, друзі, всіх багато
Синьооких і чорнявих,
Карооких і білявих,
І високих, і низеньких,
І товстеньких, і худеньких…
Всіх вас рада привітати
І найкраще побажати.
Добрий день!
-Добрий день!
ІІ. Групове заняття
-Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче для здоров’я кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть загадки:
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим … (борщик).
І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята п’ють,
Здоровенькими ростуть. (Молоко)
Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо. (хліб)
Наче сонечко, жовтеньке,
А розтане – то м’якеньке.
Молочко у ньому є,
Смак до каші додає. (масло)
На яблуньці ми зріли, на сонці боки гріли. (Яблука)
(Вчитель вивішує малюнки відгадок на дошці)
- Як назвати цю групу одним словом?
Діти:
(Діткам роздаю картки з малюнками продуктів. Називаю страву, наприклад : «компот». До мене підходять учні,в яких картки з зображенням ягід,фруктів,вода,цукор.)
ІІІ. Обмін інформацією
- А хто з вас сьогодні вже снідав?
-А чи потрібно їсти,як ви гадаєте?
- Для чого потрібно істи?
ІІ день Тема: « Навіщо ми їмо ? »
І. ВІТАННЯ
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
-Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Гра « Передавання предмета»(Діти пердають м’ячик)
-Доброго дня всім від Анни Володимирівни!
-Доброго дня всім від Олега!
-Доброго дня всім від Оксанки!...
ІІ. Групове заняття.
Гра «Загадкова скринька». ( Яблуко)
Гра «Коло підтримки». Ця гра проводиться з яблучком. Потрібно передати яблуко по колу однією рукою.
Гра «Що мені дає їжа?» ( Діти сидять по групам . Серед карток вибирають потрібні: енергія,сила, одяг, вітаміни,гарний настрій,світло, поживні речовини, тепло, гарний настрій, здоров’я , успіх, сон)
ІІІ. Обмін інформацією
-Так для чого ж нам потрібна їжа?
ІІІ день
Тема: « Як визначити корисну і шкідливу їжу ?»
І. ВІТАННЯ
-Станьте, діти, у коло.
Сонячний дощ уявіть дітвора,( Дітки заплющуюють оченята.)
Просімо у сонця добра і тепла.(Простягають рученята догори,начебто беруть промінці.)
Промінчики сонця в долоньки візьміть.(Стулюють долоньки.)
В голівки, в сердечка їх покладіть.(Накривають долоньками голівку, притулюють долоньки до грудей.)
Гаряче тепло розлилося по тілу,(Обводять долоньками тіло.)
Тепер нам під силу будь - яке діло.(Витягугують рученята, шевелять пальчиками.)
ІІ. Групове заняття
Конкурс «Овочі та фрукти»
Умови: обведіть зеленим олівцем ті рослини, які споживають у сирому вигляді.
Висновок. У сирому вигляді корисно вживати: яблуко, чорну смородину, малину, грушу, редиску, ананас, часник, перець, помідор, абрикос, банан, сливу, цибулю, капусту, виноград, огірок — таким чином ми отримуємо більше поживних речовин і вітамінів.
Гра «Моя улюблена страва»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає улюблену страву. )
-Послухайте віршик. Чи правильно думала дитина?
Я не буду їсти м’яса,
Бо воно шкідливе!
І не хочу молока!
Воно якесь сиве…
Макаронів я не буду,
Можу потовстіти!
І борщу не пропонуйте,
Не потрібно лити!
Краще руку простягніть
Вверх, на етажерку,
І мені скоріш віддайте
Ту смачну цукерку!
Буду нею смакувати,
— От ситий сніданок!..
Мамо, Ви є найдобріша
У цей гарний ранок!
-Поясніть ,чому ви так вирішили.
ІІІ. Обмін інформацією
На дошці малюнки шкідливих продуктів і корисних.
ІV день
Тема: « Як визначити корисну і шкідливу їжу ?»
І. ВІТАННЯ
В цьому класі друзі всі: (плеснути в долоні тричі)
Я і ти, і ми, і ви. (плеснути в долоні тричі)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. (поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)
Я і ти, і ми, і ви. (три клацання пальцями)
Не лякайся, той, хто зліва. (торкнутися плеча сусіда зліва)
Не лякайся, той, хто справа. (торкнутися плеча сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)
Я і ти, і ми, і ви. (три плескання по грудях)
Пожалій того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)
Пожалій того, хто справа. (погладити по голові сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)
Я і ти, і ми, і ви. (три плескання по колінах)
Помирися з тим, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)
Помирися з тим, хто справа. (взяти за руку сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви. (три притопи ногами)
Усміхнись тому, хто зліва. (усміхнутися сусідові зліва)
Усміхнись тому, хто справа. (усміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (плеснути в долоні три рази)
Я і ти, і ми, і ви. (плеснути в долоні три рази)
ІІ. Групове заняття
Гра “Характеристики людей”. Оберіть кількох учнів і поставте їх поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику. Якщо хтось здогадується, то пропонує іншій дитині з кола, хто має таку ж характеристику, приєднатися до групи.
ІІ. Обмін інформацією
-Послухайте вірш та закінчіть рядок:
Це ж чому у Та--ні
Щічки свіжі та рум’я--ні?
А тому, що Таня на--ша
Їсть і борщ, і хліб, і ка--шу!
- А які корисні продукти вживаєте ви?
V день
Тема « Як поводитися за столом під час споживання їжі ?»
І. ВІТАННЯ
Діти стають у коло і разом з учителькою промовляють вітання, супроводжуючи слава рухами рук.
Доброго ранку, доброго дня,
Бажаєте ви, і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня,
Усмішки даруєм і добрі слова.
-Побажайте доброго ранку тому, хто стоїть зліва, зверніться одне до одного на ім’я.
ІІ. Групове заняття
Вправа «Права долонька».
«Правильно .Неправильно»
Перед діть ми на столах малюнки персонажів (без підписів)
ІІІ. Обмін інформацією
- Які правила правильної поведінки ви порадите Карлсону, який завітав до нас на сьогоднішній урок?
ПІДСУМОК ТИЖНЯ «Навіщо їсти ?»
-Що нового дізналися?
-Що найбільше запам’яталося?
- Підведемо підсумок грою «Так чи ні ?»
Використала джераела:
http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-yizhu-na-ukrayinskiy-movi
https://harchi.info/articles/pravila-etiketu-za-stolom
http://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/