Ранок "В. С.Сухомлинськи-людина із великої літери"

Про матеріал
: Розширити знання дітей про видатного письменника В. О. Сухомлинського, організація культури читання, виховання інтересу до великої творчої спадщини митця, розвивати інтерес і бажання до читання.
Перегляд файлу

КЗ « Кременівська загальноосвітня школа І-ІІІступенів імені братів Зосіма»

                                  Нікольського р-ну Донецької обл

 

 

 

      Виховний захід для 1-4 класів

 

"В.О. Сухомлинський - Людина з великою душею і талантом вчителя "

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ЗАВУЧ\2016-2017\20170523_133408.jpg                      УЧИТЕЛЬ: ПАПАЗОВА ДАРІЯ МИХАЙЛІВНА

Мета: Розширити знання дітей про видатного письменника В. О. Сухомлинського, організація культури читання, виховання інтересу до великої творчої спадщини митця, розвивати інтерес і бажання до читання.                                                                                                                                              

 Обладнання: виставка книг В. О. Сухомлинського, написані вислови В. О. Сухомлинського, оформлена класна кімната,презентація « Серце віддаю дітям»

 

                                                     Хід заходу: 

                       

Учень:                  Заквітчався святково

                                Рідний край наш веселий,

                               Усміхнулася дітям

                               Наша рідна земля,

                               Бо сьогодні у гостях

                               Сам Василь Сухомлинський,

                               Який світлу дорогу

                               У світ знань нам проклав.

 

УЧИТЕЛЬ: Василь ОлександровичСухомлинський – Людина з великою душею і талантом   вчителя. Його серце несло добро, щастя і радістьусім, хто з ним спілкувався: і дітям, і дорослим, і зовсім старим людям.

Учень:           Великий працелюб і Бог дитини,

                       Безсмертна Совість. Людяність ясна…

                       Він Прометей своєїУкраїни,

                       І впедагогіці – Пролог! Весна!

                       Є імена, які зорею сяють

                       На тисячі і тисячіроків…

                       Життя таких у часі меж не знають,

                       Вони освітлюють людей віки

УЧИТЕЛЬ:  Василь Олександровичдуже любив дітей і написав для них багато цікавих розповідей. В його творах переважає доброта, бо він хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тато й маму і нашу велику прекрасну Батьківщину.

В.О.Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював 35 років у школі. Василь Олександрович – заслужений вчительУкраїни. Для молодших школярів він написав майже 1500 мініатюр – казок, оповідань, легенд. Він був великим педагогом і талановитим письменником. Його твори видано шістдесятьма мовами світу. Вони налічують понад 14млн. примірників.

Учениця:Народився Василь Олександрович у селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області у 1918 році. Батько – ОлександрОмелянович, працював столяром, робив музичні інструменти, активний учасник сільської самодіяльності. Мати – Оксана Юдіна, працювала в колгоспі, займалася домашнім господарством, а зимовими вечорами розповідала казки. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Усі діти сім’ Сухомлинських обрали професію вчителя.

    Учень:Дуж еблизькими людьми для Сухомлинського були в дитинстві його дідусь і бабуся. З великою любов’ю і теплотою згадує він про свою бабусю Марусю у книзі «Як виховати справжню людину»: «найближчою людиною в роки ранньої юності  була для мене бабуся Марія – чудова людина, якій я забовязаний усім, що ввійшло в мою душу гарного, чесного, мудрого. Вона померла напередодн івійни,   коли їй було 107 років Вона відкрила переді мною світ казки, рідного слова і людської краси…. Усе най складніше вона вміла пояснювати казкою»

Учениця:Дуже любив і поважав Василь Олександрович свого діда Овдія, який, переказуючи цікаві оповідання на історичні теми, розкрив йому красу людської праці, прищепив любов до рідної природи, Батьківщини. У сім і Сухомлинських поважали старших, ї х повчання. Крім того, дід умів ще писати й читати і понад усе любив книги. Збирав їх і зберігав, як реліквію.

Учень: Закінчив Сухомлинський Василевську школу, а далі дорога прослалася в Кременчуцький технікум, потім став учителем у Василівці, в тій школі, в якій сам учився. А тому учителеві тільки 17літ. На перший свій урок 17-річний учитель Василь Олександрович йшов із хвилюванням. Мати вивела за оселю і благословила його:»На великий шлях ступаєш, Васильку, щастя ж тобі на ньому. Вчитель – то людська надія і правда». І він став великим вчителем.

Учениця:Під час Великої Вітчизняної війни Василь Олександрович став на захист Батьківщини. Він був двічі поранений, довго лікувався в шпиталі. Тяжким було у Сухомлинськог опоранення в руку. Хірурги боялися, що руку треба буде ампутувати. «Ні! Тільки не руку! Я – вчитель! – у цих словах було його життя. В 1948 році В.О. Сухомлинськогопризначають, на його прохання, директором Павлиської середньої школи. Цією школою він керував до останку життя – 23 роки.

Учень:Він не тільки навчав,

            Він був другом надійним,

            Він не тільки до знань,

            А в життя нам дорогу проклав.

            І сьогодні над нами

            В ореолі осіннім

            Його образ навіки зоставсь.

 

Учень: Для дітей він віддав

            Своє серце гаряче.

            Він навчив нас любити

            Споришеві стежки,

            З полем вчив розмовляти,

            І під небом прозорим

            Світлий клас він відкрив.

            І поклав тоді нам

            Тепле сонце в долоні,

             Закохав назавжди

             В черешневі сади,

             І відкрилисядуші,

             І почулися співи пташині,

             І заставив він всіх

             Добру пісню свою вж етворити.

 

(.В руках  учнів– твори В.О.Сухомлинського)

Уч 1:  Ось книга – праця многолітня,

                     Крилата назва – «Серце віддаюдітям»

 

Уч 2:       В цієї книжки теж красива доля,

                     А називається – «Павлиська школа».

 

Уч 3:         Говорить в книжці з вами Батьківщина,

                      Вона – «Народження громадянина».

 

Уч 4:   «Сто порад учителеві» - праця,

                      У якій його душа гаряча!

 

Уч 5:         «Розмова з молодим директором» -Цероздум

                        Про те, як керівник повинен керувати

 

Бібліотекар: А для вас, учнів4 – го класу, в нашій шкільній бібліотеці є книжка «Гаряча квітка».

 

Уч 6: «Гаряча квітка» - дітям на добро,

                  У книжці тій – казки й оповідання.

                  В ній пахне небо, поле і село,

                  В ній тьохкав соловей,

                  Рум’яниться світання.

                  Його гуманістичність, мов кришталь,

                  А віра у людину, наче сталь.

                  Ви твори Сухомлинського читайте,

                  Потрібне й невмируще позичайте!

 

Учитель: А зараз герої оповідань виступлять перед вами.

(вибігають герої книжки В.О.Сухомлинського «Гаряча квітка»).

 Герой оповідання «Квітка сонця»:

                          Я соняшник, до сонця повертаюсь,

                          Я – квітка слави і краса ланів.

                          Про Сухомлинського я пам'ять зберігаю –

                          Мене він все життя любив.

 

Герой оповідання «Як Миколка став хоробрим»:

                          Я той Миколка, хто хоробрим став,

                          Про мене педагог у книжці написав.

                          В гніздечко пташеня покласти я зумів

                          І вірю, що почую його спів.

 

Герой оповідання «Які вони бідні»:

                          А я –Сергійко. З батьком пісню  чув,

                          Яку із сонцем жайвір міг утнути.

                          Хто бідний серцем – враз збагнув,

                           Це той, хто жайвора не зміг почути.

 

Герой оповідання «Як Сергійко навчився жаліти»:

                          Я навчився дівчинку жаліти,

                          Вона незрячою зростала у селі.

                          Тож я звертаюся до всіх: шановні діти,

                           Хай милосердя квітне на землі!

 

Герой оповідання «Бабуся Мотря й Андрійко»:

                          До школи якось, друзі, запізнився –

                          Бабусі Мотрі воду я носив.

                          Допомагати старшим не лінився -

                          Це Сухомлинський так мене навчив.

 

Бібліотекар: Писав для нас казки повчальні

                      Наш літератор – педагог,

                      Вони веселі і печальні,

                    Їх корінь мудрості не всох!

 

Учень: У Сухомлинського вагоме слово

            У серці нашім колосом зросло.

            І не струхнявіє воно ніколи,

             Бо в серці щастя несе і добро.

 

10 «не» можна В. О. Сухомлинського

Знати лише правила ввічливості поведінки недостатньо.

Все своєжиття Сухомлинський працював у школі з дітьми. Тому він склав 10 правил про те, чого не можна робити. Послухайте і запам’ятайте їх.

- Не можна ледарювати, коли всі працюють.

- Не можна сміятись над старістю і старими людьми, про старість треба говорити тільки з повагою.

- Не можна заходити в суперечку з шанованими та дорослими людьми, особливо зі старшими.

- Не можна виявляти незадоволення тим, що в тебе немає якоїсь речі.

- Не можна допускати, щоб мати тобі давала те, чого вона не бере собі.

- Не можна робити того, що засуджують старші.

- Не можна залишати старшу ріднулюдину одинокою.

- Не можна збиратись в дорогу, не спитавши дозволу і поради в старших.

- Не можна сідати до столу, не запросивши старших.

- Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше жінка.

 

Учитель: Наш не звичайний урок,  урок – читання, урок – подорож, урок – казка присвячений творчості великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського добігає до завершення. Сподіваюся, що нам вдалося зачарувати красою і глибиною педагогічної творчої думки великого митця усіх присутніх.  Не забувайте, діти, що Василь Олександрович був звичайним сільським хлопчиком Васильком, але його наполеглива праця і безмежна любов до читання  залишили по ньому слід вічний.

 

Учень: Він не тільки навчав,

            Він був другом надійним,

            Він не тільки до знань,

            А в життя нам дорогу проклав.

            І сьогодні над нами

            В ореоліосіннім

            Його образ навіки зоставсь.

 

Учениця: Для дітей він віддав

            Своє серце гаряче.

            Він навчив нас любити

            Споришеві стежки,

            З полем вчив розмовляти,

            І під небом прозорим

            Світлий класс він відкрив.

            І поклав тоді нам

            Тепле сонце в долоні,

             Закохав назавжди

             В черешневі сади,

             І відкрилисядуші,

             І почулися співи пташині,

             І заставив він всіх

             Добру пісню свою вже творити.

 

Бібліотекар: Писав для нас казки повчальні

                      Наш літератор – педагог,

                      Вони веселі і печальні,

                    Їх корінь мудрості не всох!

 

Учень: У Сухомлинського вагоме слово

            У серц інашім колосом зросло.

            І не струхнявіє воно ніколи,

             Бо в серці щастя несе і добро.

 

Учитель: Так, це серце несло добро, щастя, радість усім, хто з ним спілкувався: і дорослим, і дітям, і зовсім старим людям.

 

 Закріплення нового матеріалу

Оповідання «Усмішка»

Гра «Розвідники»

- Знайдіть і прочитайте, які синоніми автор вжив до слова іде. ( вийшла, почимчикувала, ішов, дибає)

- Знайдіть  і доповніть порівняння словами з тексту.

1. Біле, мов… волосся.

2. Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов …

3. Заясніли кульбаби, мов…

 

 Підсумок  заходу

- Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

- Хто такий В.О. Сухомлинський?

- Які твори він написав?

- Все про що ми згадували, нехай залишить слід у вашому серці. Саме цього вчать твори В. О. Сухомлинського.

 

 

 

Related image 

  

 

Image result for портрет василя сухомлинського

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* * *

 

Василь Сухомлинський. Оповідання для дітей. Малюнки Л. В. Белякової та К. В. Самойлова.


 
БІЛКА І ДОБРА ЛЮДИНА

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурами. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали на неї.
Вона й розповіла їм про Добру Людину.

 

* * *

 

Василь Сухомлинський. Оповідання для дітей. Малюнки Л. В. Белякової та К. В. Самойлова.

 

БО Я — ЛЮДИНА

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх — батько й семирічний син. Посеред шляху лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крекчучи, він обійшов камінь і, взявши дитину за руку, пішов далі.
Наступного дня батько з сином йшли тією ж дорогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.
Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко. Батько каже синові:
— Дивись уважно, синку, треба обійти камінь. Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу. Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.
— Дідусю, — запитав хлопчик, — ви не бачили тут каменя?
    Я прибрав його з дороги.
    Ви також спіткнулися й забили ногу?
    Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.
    Чому ж ви прибрали камінь?
    Бо я — людина.
Хлопчик зупинився у задумі.
    Тату, — запитав він, — а ви хіба не людина?
 


* * *

 

Василь Сухомлинський. Оповідання для дітей. Малюнки Л. В. Белякової та К. В. Самойлова.

 

БУДЕШ ІЗ ГНІЗДА ВИПАДАТИ?

У дятлихи в гнізді було четверо пташенят.
Одне з них таке неспокійне. Виглядає з гніздечка, все йому хочеться знати: а що там, далі?
    Виростеш, полетиш — то й побачиш, що за гніздом.
Але неспокійне дятленя не захотіло слухати маму, висунулося з гнізда й упало додолу. Сидить на траві, плаче.
Прилетіла мати до малого.
    Як же тебе врятувати, неслухняний сину?
Сідай мені на спину, берися дзьобом за пір'я та держись міцно.
Сіло пташеня матері на спину, вчепилося дзьобиком за пір’я. Полетіла мати. Принесла своє дитя у гніздо, поклала та й питає:
    Будеш із гнізда випадати?
    Не буду, — сказало, плачучи, пташеня й підвело голівку, щоб виглянути з гнізда.

 

* * *

 

Василь Сухомлинський. Оповідання для дітей. Малюнки Л. В. Белякової та К. В. Самойлова.
 
  
ВАЖКО БУТИ ЛЮДИНОЮ

Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:
   А ми ж не подякували жінці за воду.
Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.
   Що ж...— каже Роман,— це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?
   Варто,— наполягає Марійка.— Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?
Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.
   Ви як хочете,— каже Марійка,— а я повернуся й подякую...
   Чому? Скажи, чи ж обов’язково це зробити? — питає Роман.— Адже ми так потомилися.
   Бо ми люди. Якби ми були телята, можна було б і не вертатися.
Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.
Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.
   Важко бути людиною.— сказав він.

 

 

 

Василь Сухомлинський

А СЕРЦЕ ТОБІ НІЧОГО НЕ НАКАЗАЛО? 

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану! - матір. Він поклав книжки й сів за стіл. Чекає обіду.
    А тата відвезли в лікарню, — каже мати. Занедужав батько.
Вона чекала, що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний.
Мати великими очима дивилась на Андрійка.
    А нам завтра до лісу йти, — каже Андрійко. — Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.
    То куди ж ти підеш завтра? — запитала мати.
    До лісу... Як наказала вчителька.
    А серце тобі нічого не наказало? — спитала мати й заплакала.

Василь Сухомлинський. Оповідання для дітей. Малюнки Л. В. Белякової та К. В. Самойлова.

docx
Додав(-ла)
Папазова Дарія
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку