16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Растрове та векторне зображення

Про матеріал
Тема: БЖД. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Мета: формування ключових компетентностей: • вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя; • соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі; • загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу; • здоров’язабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи; • інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки; • спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології; • формування предметної компетентності: познайомити учнів з растровими та векторними зображеннями, їх властивостями, сферами застосування в реальному житті; навчити визначати розширення файлу вид зображення.
Перегляд файлу

Тема:  БЖД. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень.

Мета: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;
  • соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;
  • загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;
  • здоровязабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;
  • інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;
  • спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;
  • формування предметної компетентності: познайомити учнів з растровими та векторними зображеннями, їх властивостями, сферами застосування в реальному житті; навчити визначати розширення файлу вид зображення.

Тип уроку:

  • урок вивчення нового метеріалу.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, картки з прикладами комп’ютерної графіки та малюнками, картки «Знайди пару».

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередньому уроці ми з вами дізнались, що таке комп’ютерна графіка. При цьому, як ми бачимо з карток, кожне зображення має свої властивості. Одне й те саме зображення, коли ми його збільшуємо може змінювати або не змінювати свою якість. Чому ж так стається? Відповідь на це питання ми спробуємо дати сьогодні!

Повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке комп’ютерна графіка?
  • Які Ви знаєте переваги і недоліки комп’ютерної графіки?
  • Люди, яких професій у своїй роботі використовують комп’ютерну графіку?

А зараз ми з вами прослухаємо повідомлення про цікаві факти з комп’ютерної графіки, які ви підготували на сьогоднішній урок.

Дякую всім за цікаві, змістовні відповіді. А зараз ми з вами спробуємо дізнатися від чого ж саме залежить зміна якості зображення при його збільшенні.

Вчитель , за допомогою комп’ютера, демонструє різні види комп’ютерної графіки і робить акцент на їх розмір.

 IV. Вивчення нового матеріалу

Отже, як Ви уже зрозуміли кожне зображення має свої властивості. В залежності від того, в якому програмному забезпеченні створено зображення, воно може змінювати свої властивості.

На даний момент, розрізняють наступні види компютерного зображення: растрове, векторне, фрактальне та 3D-зображення. Ми з вами на сьогоднішньому уроці розглянемо векторне та растрове зображення.

Растрове зображення – зображення, яке складається з пікселів. При його збільшенні спостерігається явище піксалізації.

Векторне зображення – зображення, яке складається з графічних примітивів.

Отже, вашим завданням буде створити в зошиті словник із термінів: «Растрове зображення»,  «Явище піксалізації», «Векторне зображення», «Графічний примітив», навести приклади графічних примітивів, а також зробити таблицю «Формати векторних та растрових зображень »

Формат зображення

Властивості зображення

 

 

 

 

 

 

Фізкульхвилинка

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Дякую, ви гарно попрацювали! А зараз ми з вами спробуємо попрацювати в найпростішому графічному редакторі Paint.

Учні отримують завдання побудувати зображення, визначити його розмір.

  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Додаткове завдання. На комп’ютері знайти різні види зображення та записати їх розмір.

VI. Підбиття підсумків уроку

Отже, сьогодні ми з вами на уроці розглянули різні види комп’ютерних зображень та їх властивості. Давайте ж дамо відповідь на декілька запитань:

  • Що називають растровим зображенням?
  • Що таке векторне зображення?
  • Які Ви знаєте формати растрових зображень? А які векторних?
  • Що таке явище піксалізації?
  • Назвати графічні примітиви.

Рефлексія

Вправа «Світлофор». Учні, які зрозуміли матеріал уроку піднімають зелені сигнальні картки; учні, які частково зрозуміли – помаранчеві; учні, які взагалі не справились із завданнями та матеріалом уроку – червоні.

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку та відповідний параграф  підручника.

Додаткове завдання: підготувати повідомлення «Людям, яких професій було б доцільніше користуватись растровою або векторною графікою? Чому?»

Дякую всім за увагу!

docx
Додано
26 липня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку