Тема заняття. Разом граємось, навчаємось, дуже гарно розвиваємось.
Програмовий зміст. Розвивати комунікативні навички, вміння самореалізовуватись в інтелектуально-мовленнєвих аспектах. Формувати культуру поведінки дітей, стимулювати прагнення доброзичливого ставлення до однолітків.
Виховувати прагнення відчувати межу припустимої поведінки, бажання робити добрі вчинки.
Ознайомити дітей з поняттям «добро». Вчити аналізувати власні дії та дії свої товаришів, вправляти у дослідницько-пошуковій діяльності, виконувати завдання індивідуально та в парах.
Матеріал. Іграшка-Сонце, повітряна кулька, іграшки, лічильні палички, картина «Ми будуємо вежу», кубики, перлинки-намистинки.
Хід заняття.
Вихователь. Скільки вас усіх сьогодні,
І дорослих, і малят,
Одне до одного поверніться,
Одне до одного всміхніться,
Буде любов у світі жити,
Якщо поважати усіх та любити.
Кожного ранку ми з вами зустрічаємося в дитячому садку, тут розмовляємо, граємося, навчаємось, сміємось і радіємо, бо ми одне одному стараємося принести хоч маленьку краплинку добра.
Твори добро та завжди будь привітна.
Дитино! Ти приходиш для добра.
Любов у серденьку хай сонцем квітне,
Збагнути це тобі уже пора.
Вихователь. Скажіть, а що таке доброта? Де вона живе? У кого є? Давайте поділимося нею. Покладіть долоньки до свого серденька і передайте це відчуття своєму товаришу.
- Як ви гадаєте, на що схожа доброта? Якого вона кольору? Тепла чи холодна? Що означає бути добрим? Що треба робити, щоб добра ставало на Землі більше?
- Діти, як ви думаєте, що треба робити, щоб бути добрим?
Колективне складання Правил доброти:
* нікого не ображати;
* всім допомагати;
* бути уважним;
* чуйним до оточення;
* нікому не заздрити.
Вихователь. Подивіться, як гарно світить сонечко до нас у вікно, воно дарує всім своє тепло, а його промінці ще й добро. До нас також завітала іграшка-сонечко, ось яке воно.
Ігрова вправа «Сонечко» (діти з лічильних паличок складають сонечко з промінцями). Підкажіть, кому може дарувати своє тепло сонечко в нашій групі.
Вихователь. Разом з Сонечком залетіла до нас повітряна кулька.
- Хто це прилетів на повітряній кулі? (Іграшки.)
- Назвіть їх. Чи знаєте про них віршики?
(Діти декламують вірші про іграшки.)
Ну, а це - ведмедик Мишко,
Він і плаче і реве:
Вивихнув учора ніжку -
І тепер кривенький трішки…
Ну нічого - заживе.
По галявці лісовій
Скаче м’ячик, мов живий,
А за ним веселі діти
- Треба м’ячика зловити.
Лялечку маленьку
Вмию я раненько
І в нову сорочку
Одягну я дочку.
Вихователь. Давайте пограємо з іграшками у гру. Вони будуть ховатися, а ви будете відгадувати.
Дидактична гра «Кого не стало?»
Вихователь. Мені дуже сподобалися ці кубики. А що можна з ними робити? Давайте розглянемо ось цю картину. (Виставляється картина)
Бесіда за серією картин «Ми будуємо вежу»
Запитання по змісту картини:
- Що роблять хлопці?
- Хто з них привіз кубики?
- На чому б привіз кубики хлопчик?
- Якого вони кольору?
- Що з них побудували хлопчики?
- Що ще ви помітили на картині?
- Як граються діти?
(Розповіді 2–3 дітей.)
Вихователь. Я пропоную влаштувати у нашій групі іграшковий зоопарк. Пригадайте, хто живе у ньому? А де ж нам узяти тварин? (Пропозиції дітей.) Давайте ми з вами їх виготовимо. Ось у мене є такі частинки. Ви можете сказати що це? А це що? (Ні.) Потрібно з цих частинок скласти тварин і тільки тоді дізнаємось, хто тут заховався(зображений). (Діти складають із частин ціле). Тепер цих тварин розмістимо на галявинці цього зоопарку.
(Вихователь виставляє макет галявинки, діти розкладають зображення тварин)
- Подумайте, як ми можемо лагідно, ніжно назвати лисицю, козу, вовка, собаку (відповіді дітей). Тваринки радіють гарній погоді та засмучуються, коли вона похмура, йде дощик. Зараз і ми з вами перевіримо свій настрій, коли він буває веселий, а коли ні.
Гра – емпатія «Сонечко та хмаринка»
̶ Діти, я буду хмаринкою, а ви – веселими промінцями сонечка: якщо хмаринка надходить, промінці засмучені, ховаються. А якщо хмаринка ховається – промінці посміхаються та радіють.
Усміхнемось всім навколо –
Листя виросте з листочка,
Небу, сонцю, квітам, людям, ̶
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде!
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого.
З нитки витчиться сорочка,
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини,
А людське добро – з дитини.
Гра «Перлинки доброти»
Вихователь. У кожного з вас є перлинка-намистинка. Назвіть, будь ласка, ввічливе слово і надіньте свою намистинку на нитку. (Діти називають, нанизуючи перлинки). Дивіться, скільки перлинок доброти ми з вами зібрали. А їх може бути ще більше. Сподіваюсь, коли ви станете дорослими, то будете пам’ятати про кожну перлинку доброти, примножувати їх, даруючи людям добро.
Вихователь пропонує відповісти на «важливі запитання»:
- Що для життя потрібно?
- Сонце!
- Що для дружби треба?
- Серце!
- Що для серця треба?
- Щастя!
- Що для щастя треба?
- Мир!
Вихователь. А зараз будемо відпочивати, з сонечком ще не прощатись, вийдемо на двір гуляти, в різні ігри будемо грати.