Реакції заміщення і обміну. Використання кислот

Про матеріал
Мета: закріпити знання про основні типи хімічних реакцій, їх особливості; дати поняття про умови протікання реакцій обміну до кінця та використання кислот; формувати вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують хімічні властивості кислот та оксидів.
Перегляд файлу

Конспект уроку №17

 

Тема: Реакції заміщення і обміну. Використання кислот

 

Мета: закріпити знання про основні типи хімічних реакцій, їх особливості; дати поняття про умови протікання реакцій обміну до кінця та використання кислот; формувати вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують хімічні властивості кислот та оксидів.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер, таблиці «Розчинність кислот, основ і солей у воді»

 

Тип уроку: ВНМ (Д)

 

Форми роботи: бесіда, робота біля дошки, демонстрація, лабораторний дослід, робота з підручником

             

Хід уроку:

І.  Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Класифікувати речовини: CO2, Ca(OH)2, FeCl3, Na, O2, H2SO4, HBr, K2S, Li2O, Fe(OH)3, Cu(NO3)2, Cr2O3, Cu, H2.
  2. Дописати рівняння та визначити типи реакцій:
  1. Ca + H2SO4
  2. SO2 + Na2O→
  3. HgO →
  4. HCl + NaOH →
  1. Які хімічні властивості характерні для кислот?

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Кислоти переважно вступають в реакції заміщення та обміну.

Проблема: Які особливості протікання даних реакцій?

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Основні типи хімічних реакцій (проектуються на екран):
  1. Сполучення: А + В  → С
  2. Розкладу: А → В + С
  3. Заміщення: А + ВС → АС + В
  4. Обміну: АВ + СD → AD + CB
  1. Особливості реакцій заміщення: елемент, яким утворена проста речовина має бути активнішим, ніж той, що входить до складу складної речовини.

Наприклад: взаємодія металів з кислотою.

  1. Три умови протікання реакцій обміну до кінця:
  1. випадання осаду (↓) – нерозчинні речовини (Дається поняття про користування таблицею «Розчинність кислот, основ і солей у воді»)
  2. виділення газу (↑): H2S↑, H2CO3 (CO2↑ + H2O),  H2SO3 (SO2↑ + H2O),  NH4OH (NH3↑ + H2O)
  3. утворення води
  1. Демонстрація №5 «Добування хлоридної кислоти і досліди з нею»  
  2. Лабораторний дослід №2. «Взаємодія хлоридної кислоти з металами»
  3. Робота з підручником. Використання кислот. Після опрацювання – обговорення матеріалу.

                                                                        

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Допишіть рівняння можливих реакцій (робота біля дошки):

  1. Zn + H2SO4
  2. Ag + H2SO4
  3. Al + H3PO4
  4. Hg + HCl→
  5. Mg(OН)2 + H2SO4
  6. CaCl2 + H2SO4
  7. Cu(NO3)2 + H2S →
  8. KOH + H3PO4

 

VІ. Підведення підсумків уроку

 

VІІ. Домашнє завдання

 

doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
3057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку