Інтерактивні методи найбільшою мірою відповідають вимогам компетентнісного навчання, оскільки організація інтерактивного навчання передбачає: моделювання життєвих ситуацій. використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей.створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.
«Дошка питань»це місце в класі, де можна вивішувати (записувати) питання, які виникають у ході обговорень під час уроків. Для цього може бути виділена частина класної дошки або ж це може бути великий аркуш паперу, на якому учні записують питання, які їм спадають на думку. Мета полягає в тому, щоб учні могли записати будь-які свої питання, що виникають у них, коли вони:
Інтерактивні технологіїситуативного моделювання. Рольова граІнсценізація. Драматизація. Мета розігрування ситуації в ролях — визначити особисте ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду поведінки в подібній ситуації методом гри, виконання ролі, близької до реальної життєвої ситуації.
Гра «Засадимо грядку»Використовую для написання словникового диктанту. Під час перевірки вивішую на дошці правильно написані слова, учні обмінюються зошитами і починають «Виполювати бур'янці» (виправляти помилки, пояснюючи один одному орфограми на цю тему. На даному етапі використовую технологію «Створення ситуації успіху»: «У кого грядочки чисті - Молодці! У кого були помилки - наступного разу засаджуйте старанно і не допускайте, щоб на ній зріс бур'ян!»
Можливості використання «Хмари слів» на уроці:записати тему уроку, яку учні повинні визначити;скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;прочитати в «хмарі» головне запитання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;за ключовими словами впізнати героя, твір;показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;повторити основні поняття теми, що вивчається;виписати риси характеру героя твору тощо.