Показати широкі можливості використання інформаційно-цифрових технологій для формування ключових компетентностей здобувачів освіти у процесі викладання біології.
Реалізація компетентнісного підходу засобами інформаційно-
цифрових технологій у процесі викладання біології
Показати широкі можливості використання інформаційно-
цифрових технологій для
формування ключових
компетентностей здобувачів освіти у процесі викладання біології
1. Формування ключових компетентностей, реалізація компетентнісного підхіду до навчання.
2. Використання інноваційних інформаційно-цифрових технологій.
3. Підвищення якості біологічної освіти.
4. Розвиток всебічно розвиненої особистості, яка здатна самореалізуватися та успішно вирішувати життєві проблеми.
➢ успішної самореалізації у сучасному суспільстві здобувачів освіти;
➢ свідомого громадянина, який володіє високим професіоналізмом;
➢ конкурентноздатності;
➢ володіння всіма життєвими навичками
Клас 10
Тема програми Біорізноманіття
Тема уроку Неклітинні форми життя: віруси.
Мета уроку ➢ навчальні: поглибити поняття віруси, віріон, капсид; називати гіпотези походження вірусів, шляхи проникнення вірусів у клітини;
➢ розвивальні: розвивати самостійність, вміння аналізувати, формувати критичне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, удосконалювати навички роботи з мас-медіа й уміння узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, застосовувати отримані знання у повсякденному житті;
➢ виховні: формувати інтерес до біології, науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих
Ключові спілкування державною та іноземними мовами, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, компетентності ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя
Методи та прийоми словесні (бесіда), словесно-наочні (робота з наочністю, слайдами презентації, відеофрагментом, блогом вчителя), практичні, проблемно-пошуковий, самостійна робота (за Ю.К. Бабанським); прийоми «Меседж», «Кейс-метод», «Ланцюжок думок»
Засоби навчання авторська презентація, авторська інтерактивна вправа, відеофрагмент за посиланням, робота з мас-медіа (дидактичний матеріал, підручник, інтернет-ресурси), авторський тест
Міжпредметні зв’язи основи здоров’я, екологія, українська мова, інформатика
Форми організації фронтальна, парна, групова, індивідуальна
Тип уроку комбінований урок (за В.О. Онищуком).
Вид уроку урок-квест
Прогнозовані здобувачі освіти характеризують будову вірусів; аналізують засоби боротьби із вірусними; усвідомлюють значення результати різних форм життя для збереження здоров’я людини
Неклітинні форми життя: віруси
➢поглибити поняття неклітинні форми життя, віріон, капсид
➢охарактеризувати будову вірусів;
➢ з’сувати гіпотези походження вірусів
1. Поняття неклітинні форми життя.
2. Характеристика.
3. Будова вірусів.
4. Походження вірусів.
отримав здобувач освіти
___________________________ та одержав(ла) звання ____________________ з теми: «Неклітинні форми життя»
Вчитель біології О.В. Сєрік
➢Новим для мене…
➢На практиці я застосую…
SWOT-аналіз педагогічної діяльності
Сильні сторони
1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Біологія і екологія. 10-11 класи. Стандарт і академічний рівень. Київ 2010. Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407 .
2. Соболь В. І. Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2018. – 272 с. Наказ МОН № 1/11-8195 від 02.08.2018.
3. Тегова хмара. Віруси. Режим доступу: https://www.menti.com/ . – Назва з титул. екрана.
4. Неклітинні форми життя. [Електронний ресурс] // Вікіпедія: Вільна енциклопедія. Режим доступу: http://surl.li/bkxea . – Назва з титул. екрана.
5. Вправа. [Електронний ресурс] // Learning Apps. Режим доступу: https://learningapps.org/watch?v=pbg3veyn522 . – Назва з титул. екрана.
6. Вправа. [Електронний ресурс] // Learning Apps. Режим доступу: https://learningapps.org/watch?v=pi8oc6mej22 . – Назва з титул. екрана.
7. Віруси. [Електронний ресурс] // Youtube. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=1vQauErovSg. – Назва з титул. екрана.