«Реалізація наскрізних ліній при викладанні предметів природничо-математичного циклу»

Про матеріал
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля викладачів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Головинське вище професійне училище нерудних техгологій ТВ СВ смт Пулини «Реалізація наскрізних ліній при викладанні предметів природничо-математичного циклу» Підготувала: Омельчук А.В.

Номер слайду 2

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні училищного середовища є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в здобувачів освіти уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля викладачів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

Номер слайду 3

Наскрізні лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»; «Громадянська відповідальність» ; «Здоров'я і безпека»; «Підприємливість і фінансова грамотність»

Номер слайду 4

Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля викладачів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для здобувача освіти й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

В пояснювальній записці навчальної програми з біології , затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 вказано, що реалізація наскрізних змістовних ліній полягає у відповідному трактуванні навчального змісту тем і не передбачає будь-якого його розширення чи поглиблення.

Номер слайду 7

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через: організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання; навчальні предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль навчальних предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту навчального предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою; предмети за вибором; роботу в проєктах; позакласну навчальну роботу і роботу гуртків. 

Номер слайду 8

«Екологічна безпека та сталий розвиток» - це формування в здобувачів освіти соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Навчальні ресурси на уроках біології і екології з метою реалізації наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»: компетентність - спілкування державною мовою науково-популярні, художні тексти про природу; презентації

Номер слайду 11

Навчальні ресурси на уроках біології з метою реалізації наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»: математична компетентність Завдання на виконання розрахунків, аналіз За добу людина масою 60 кг споживає 430 г кисню. Одна 25-річна тополя за 5 місяців вегетації поглинає 42 кг вуглекислого газу. Скільки таких дерев необхідно для забезпечення киснем однієї людини на рік?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

«Здоров'я і безпека» Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Проєкти:

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Що для землеробства краще – багатосніжна чи малосніжна зима? Як пояснити таке небезпечне явище природи, як сповзання сніжних лавин з гірських вершин? Коли його необхідно враховувати? Прісної води на Землі в багатьох місцях не вистачає. ЇЇ отримують із морської шляхом випаровування чи вимерзання. Який спосіб економічно вигідніший? Чи потрібно відкривати кватирки, коли на вулиці холодно та йде дощ? У цеху заводу завжди повинне бути свіже повітря. Де потрібно встановлювати витяжний вентилятор: ближче до підлоги чи до стелі, якщо в цеху може бути накопичення водяної пари, хлору, аміаку? Яке значення для людини має потовиділення? Стоматологи не рекомендують вживати в їжу дуже гарячі чи дуже холодні страви та воду. Чому? (Тема «Теплові явища») Налипання мокрого снігу на проводах ліній електропередач може призвести до їх обриву. Це створює небезпеку для життя людей. Як можна швидко позбавитись льоду? (Тема « Електричний струм») У сумці, що охоплює кожен суглоб нашого організму, тиск менший, ніж атмосферний. Яке це значення має для організму людини?(Тема «Тиск») Завдання з фізики

Номер слайду 16

«Громадянська відповідальність» Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи

Номер слайду 17

Змістова лінія «Громадянська відповідальність» Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, в сім’ї, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. Повага до закону, дотримання прав людини і підтримка соціокультурного різноманіття.

Номер слайду 18

На уроках природничо-математичного циклу здобувачі освіти знайомляться: здобутками вітчизняних учених та їхньою громадянською позицією; оцінюють розвиток вітчизняного виробництва на основі досягнень природничих наук; навчаються працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи; у позаурочний час дбають про чистоту довкілля свого регіону, беруть посильну участь у реалізації соціально значущих навчальних проєктів тощо.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

«Підприємливість і фінансова грамотність» Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Номер слайду 21

У результаті реалізації цієї змістової лінії здобувач освіти: Усвідомлює важливість вивчення даного предмету; оцінює успіхи, досягнуті сучасним суспільством у природничих науках, розробленні способів добування, переробки і застосування речовин; переносить це ставлення на різні види своєї навчальної діяльності, поводження у довкіллі; свідомо обирає напрям навчання у старшій школі, виходячи з власних можливостей.

Номер слайду 22

«Підприємливість і фінансова грамотність» Підрахувати кількість річних кілець. Яку інформацію ще можна отримати?

Номер слайду 23

«Підприємливість і фінансова грамотність» М'язи ніг людини під час бігу за 1 хв витрачають 24 кДж енергії. Скільки загалом грамів глюкози використають м'язи ніг за 50 хв бігу, якщо половину часу відбувається повне окиснення глюкози, а другу половину – безкисневе розщеплення? На розумову роботу за 1 хвилину витрачається 10 кДж енергії. Учень розвязувава задачу протягом години і тридцяти секунд. Яка кількість глюкози зазнала дисиміляції в організмі, якщо 20% її розщепилось анаеробно, а залишок - повністю? Добова витрата енергії у лікаря швидкої медичної допомоги становила 14 630 кДж. Виходячи із середньодобової норми харчування, визначте, яку кількість білків (у грамах) повинен отримати з їжею лікар. Харчування вважайте збалансованим. У великої рогатої худоби чорне забарвлення домінує над рудим. Руда корова мала від того самого чорного бугая у перший рік руде, а на другий рік – чорне теля. Визначте генотипи усіх чотирьох тварин. Яка площа біогеоценозу (продуктивність 600 г на 1 м2) може вигодувати тюленя масою 300 кг (60% зазначеної маси складає вода) у ланцюзі живлення: планктон – риба – тюлень.

Номер слайду 24

Тема :  Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. Мета: Знаннєвий компонент називають: кислотні оксиди на прикладі сульфур (IV) і сульфур (VI) оксидів, нітроген (ІІ) і нітроген (IV) оксидів, фосфор (V) оксиду, карбон (ІІ) і карбон (IV) оксидів, силіцій (IV) оксиду. Діяльнісний компонент складають формули оксидів, пишуть хімічні рівняння; характеризують та порівнюють їх фізичні й хімічні властивості; Ціннісний компонент роблять висновки на основі спостережень; обґрунтовують кислотний характер оксидів і гідратів оксидів неметалів; оцінюють біологічне значення  впливу на організм людини, рослин, тварин  кислотних дощів та парникового ефекту; доводять, висловлюють судження: щодо  екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту, виробляють власне ставлення до природи як найвищої цінності.

Номер слайду 25

Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. формувати розуміння зв’язку будови речовини з властивостями та застосуванням; прищеплювати навички національного мислення, пізнавальної активності, самостійності та творчості в оволодінні інформацією. Здоров’я і безпека. Розуміння фізіологічної дії цих кислотних оксидів на організми живої природи, та руйнування неживої природи (ґрунтів, водойм, клімату). Екологічна безпека і сталий розвиток. Формувати розуміння утворення в природі цих оксидів природним та техногенним шляхом. Підприємливість і фінансова грамотність. Формувати вміння і навички в застосуванні теоретичних знань до практичних потреб; виробити послідовний підхід до осмислення значення вивченого матеріалу в народному господарстві   і   побуті. Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь і навичок і творчого застосування їх на практиці. Форми роботи: медіа тексти, фільми, фронтальна робота з опорною схемою, метод «ажурна пилка». Обладнання: періодична таблиця хімічних елементів, таблиця розчинності.

Номер слайду 26

Висновки Реалізація наскрізних змістових ліній не передбачає будь-якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує посилення уваги до певних його аспектів; Наскрізні змістові лінії є засобом інтеграції навчального змісту, оскільки вони спільні для всіх навчальних предметів, і корелюються з ключовими компетентностями; Провідні ідеї, на яких ґрунтуються наскрізні змістові лінії, втілюються в навчанні природничо-математичних наук як у теоретичному змісті курсу, так і в експериментальній діяльності учнів, під час розв’язування задач і завдань з реальними даними; в позаурочний час вони реалізуються під час тематичних тижнів, виконанні проєктів, участі в регіональних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах (у тому числі дистанційних).

Номер слайду 27

ppt
Додано
1 січня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку